۲۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۶:۰۴
کد خبر: ۶۷۶۹۰۳
آیت الله شب زنده دار؛

در زمان انتخابات از تهمت ­های ناروا به افراد و نامزد‌ها پرهیز شود

در زمان انتخابات از تهمت ­های ناروا به افراد و نامزد‌ها پرهیز شود
عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه بر لزوم اخلاق مداری جریان‌های سیاسی تأکید کرد و گفت: در جدل­‌های سیاسی و زمان انتخابات از تهمت­‌های ناروا به افراد و نامزد‌ها پرهیز شود.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، آیت الله محمدمهدی شب زنده دار، عضو شورای عالی حوزه های علمیه، در جلسه درس اخلاق، که در حسینیه امام خمینی(ره) دفتر رهبر معظم انقلاب در قم برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه به شرح و تفسیر فرازهایی از دعای ماه رجب پرداخت و گفت: ماه شعبان فرصتی مناسب جهت ارتقای معنوی و رسیدن به قله های سعادت است.

آیت الله شب زنده دار ابراز داشت: ادعیه وارده در سه ماه رجب، شعبان و رمضان دربرآنده معارف الهی بوده و ائمه هدی در لباس دعا و در حال انس با خدا، معارف بلند الهی را برای مؤمنان بیان کردند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه قم به شرح بخش سوم دعای ماه رجب پرداخت و بیان کرد: در این بخش دعا، چهار حوائج مهم و کلیدی از درگاه خداوند متعال درخواست می شود.

آیت الله شب زنده دار با بیان اینکه نخستین، «هدایت گری مهتدین» نخستین درخواست در این بخش دعا بوده؛ افزود: هدایت گری مهتدین به معنای راهنمایی و هدایت ثمربخش  و نتیجه بخش بوده، که در این فراز دعا درخواست شده است.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه ابراز کرد: ما دو نحوه هدایت داریم هدایت عام برای همگان و تمام انسان ها قرار داده شده است و نوعی دیگر هدایت، هدایت ثانویه است که برای دستگیری و هدایت های برخی مؤمنان قرار داده شده است.؛ از این رو در این فراز دعا هدایت های ویژه درخواست شده است.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم ابراز کرد: گاهی اوقات انسان به امور پایین و سطحی توجه دارد و آن را از درگاه خداوند درخواست می کنیم، اما این ادعیه مبارک ذهن ها و خواسته های ما را ترقی می دهد.

وی با بیان اینکه هر انسانی برای رسیدن به مقصد و سعاتمندی به دنبال شفیع خواهد بود، گفت: مقام و منزلت امام حسین(ع) در درگاره الهی والاست، از این رو، بهترین واسطه و شفیع میان ما و درگاه الهی، سیدالشهدا است و باید انسان برای رسیدن قله های سعاتمندی و رستگاری توسل به ایشان داشته باشند.

در زمان انتخابات از تهمت­های ناورا به افراد و نامزد‌ها پرهیز شود

آیت الله شب زنده دار اظهار داشت: بهره گیری هدایت های ثانویه و شفیع بودن ائمه اطهار برای ما، مشروط به این است که بندگی خدا را قبول کنیم و گناهان کوچک را ترک کنیم، از همین گناهان کوچک سد طریق الهی می شود.

وی با بیان اینکه با کسالت و تنبلی نمی توان طریق الهی را پیمود، اظهار داشت: برای رسیدن به قله های سعادتمندی، تنها ایمان و تقوا و دوری از گناهان کفایت نمی کند، بلکه باید با مجاهدت و سعی و کوشش فراوان طریق الهی را بپیمایم تا اینکه به مقاصد عالیه الهی برسیم؛ از این رو در فراز دوم این بخش دعا، مجاهدت و استواری در درگاه الهی درخواست شده است.

آیت الله شب زنده دار با بیان اینکه  در فراز سوم، از خدواند در خواست شده ما را از غافلین قرار ندهد، گفت: برخی غفلت ها، نهادینه در درون انسان شده و نمی گذارد به واقیعت ها و سعادت ابدی برسیم و ما در راه برطرف کردن این غفلت ها باید به رهنمودهای قرآن و ائمه توجه کنیم، از این رو در این فراز دعا خواسته شده که ما جزء این افراد غافل قرار نگیریم.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه قم اظهار داشت: در فراز آخر این بخش دعا، از خداوند درخواست شده که گناهانی که از انسان سرزده را در روز قیامت ببخشد و یا اینکه خداوند غفران ویژه الهی را به ما عنایت کند.

آیت الله شب زنده دار در انتهای سخنانش، بر لزوم اخلاق مداری احزاب و جریان های سیاسی تأکید کرد و گفت: باید در کشمکش های سیاسی و زمان انتخابات، از تهمت های ناروا به افراد و نامزدها پرهیز شود؛ از این رو، اگر جامه اسلامی پاکدل و همدل شود، مورد عنایت های ویژه ائمه اطهار(ع) و خداوند قرار خواهند گرفت./998/

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۶
مطمئن باشید که هیچ چیزی نمی تواند این نظام را تهدید کند مگر تفرقه و اختلا فبین اعلام نظام
0
0