۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۳
کد خبر: ۶۷۷۴۸۶

توضیحات حجت الاسلام فرحانی درباره انتشار دیدگاه‌های منتسب به خود

توضیحات حجت الاسلام فرحانی درباره انتشار دیدگاه‌های منتسب به خود
حجت الاسلام احمد فرحانی درباره انتشار برخی دیدگاه های منسوب به خود در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا،درپی درج مطالبی درباره ولایت فقیه در صفحه اینستاگرام که ادعا شده منسوب به حجت الاسلام احمد فرحانی فرزند حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم فرحانی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و حواشی ایجاد شده و سوء استفاده مغرضان و بهانه جویان از این مطالب، وی از این مساله ابراز تبری کرد.

وی همچنین با انتشار متنی کوتاه توضیحاتی درباره دیدگاه خود نسبت به مساله ولایت فقیه و جایگاه آن ارائه کرد.

متن توضیحات حجت الاسلام فرحانی که درباره انتشار برخی دیدگاه های منسوب به وی درفضای مجازی و شبکه های اجتماعی که در اختیار خبرگزاری رسا قرار گرفته، بدین شرح است:

 بسم الله الرحمن الرحیم

به صراحت اعتقاد خود را می گویم به اجماع علمای کلام و فقه امامیه ولایت حقیقی منحصر به شخص رسول الله صلی الله علیه واله و اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام است اینکه امام راحل قدس سره در کتاب البیع و ولایت فقیه شان می فرمایند:

«این ولایت فقیه همان ولایت رسول الله است» مربوط به وظایف فقهاء است نه مقامات معصومین علیهم السلام .

نه ولی فقیه و نه هیچ شخصی دیگر ادعای دیگری ندارد و تنظیر مقامات عارفان و فقیهان به معصومین علیهم السلام از نظر عقلی و شرعی باطل و اشتباه است. هیچ شخصی در تاریخ بشریت به مقام تکوینی و عصمت چهارده معصوم (ع) نرسیده و نخواهد رسید.

همانطور که بنیان گذار کبیر جمهوری اسلامی، حضرت امام خمینی«ره» در توصیف جایگاه مولی الموحدین این گونه می فرمایند:

به خودشان قسم است و إنَّهُ لَقَسمٌ عظیم که اگر بشر پشت به پشت یکدیگر دهند و بخواهند یک لا إلهَ إلاَّ اللَّه امیر المؤمنین را بگویند نمی‌توانند! خاک بر فرق من با این معرفت به مقام ولایت علی، علیه السلام! به مقام علی بن ابی طالب قسم که اگر ملائکه مقرّبین و انبیاء مرسلین- غیر از رسول خاتم که مولای علی و غیر اوست - بخواهند یک تکبیر او را بگویند نتوانند. حال قلب آن‌ها را جز خود آن‌ها نمی‏‌داند کسی»

احمد فرحانی

۱۴۰۰/۱/۱۴

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
r
Iran (Islamic Republic of)
۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۲
چه کسی گفته ولایت یعنی وظیفه؟ ولایت یک کمال است، وظیفه یک قرارداد است.
1
1
هادی
Iran (Islamic Republic of)
۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۲:۵۸
..انتقاد..
2
0
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۰۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۰:۳۵
با سلام و توفیق
بنده از نزدیک ایشان را شناختم. ..
0
0
زهرا
Iran (Islamic Republic of)
۰۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۷
تا دلتون بخواد ا..
0
0