۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۸
کد خبر: ۶۷۷۵۳۲
آیت الله اعرافی در دیدار مدیران شهری قم:

رویکرد بین المللی در تعریف برنامه های قم دیده شود

رویکرد بین المللی در تعریف برنامه های قم دیده شود
آیت الله اعرافی داشتن نگاه بین المللی به قم را مهم ارزیابی کرد و گفت: مسؤولان شهری قم در انجام برنامه هایی که دارید این نگاه و رویکرد بین المللی قم را مدنظر داشته باشید.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله اعرافی امروز در دیدار دکتر سقائیان نژاد شهردار  و جمعی از مدیران شهری قم که در دفتر مدیر حوزه های علمیه، برگزار شد، ضمن تشکر از فعالیت های انجام گرفته توسط شهرداری قم با اشاره به بخش ابتدایی عهدنامه مالک اشتر گفت: حضرت علی(ع) در این عهدنامه چهار وظیفه مهم یک مسئول نظام اسلامی را بیان کرده  و  از مالک خواسته اند که وقتی از مردم خراج(مالیات) گرفت آن را در سه مورد امنیت، صلاح و آبادانی و رفاه مردم مصرف نماید که در حقیقت این نگاه جامع باید در همه مدیریت های کشور مدنظر مسئولین باشد.

لزوم داشتن اخلاص و نگاه الهی در همه کارها و برنامه ها

وی با اشاره به لزوم داشتن اخلاص و نگاه الهی در همه کارها و برنامه ها افزود: شهرداری امروز از ارکان های اصلی این ماموریت های بزرگ است و اگر در همه فعالیت هایی که داریم نگاه جامع و خالصانه باشد کارها بهتر پیش می رود و پرونده ابدی انسان نیز با سعادت رقم خواهد خورد.

*اهمیت داشتن نگاه بلند مدت و جامع در کارها و بازسازی مستمر این برنامه ها

مدیر حوزه های علمیه خاطر نشان ساخت: یکی از شرایط توفیق در کارها داشتن یک نگاه بلند مدت و جامع در کارها و بازسازی مستمر این برنامه ها می باشد که خوشبختانه مسئولین شهری قم دارای این نگاه جامع و بلند مدت هستند.

*وجه به برنامه های بلندمدت کشور و برش استانی از آن در قم

امام جمعه قم داشتن برش استانی از برنامه ها و اسناد بالادستی کشور را امری ضروری خواند و خطاب به شهردار و مسئولین شهری قم ابراز داشت: کشور از اسناد بالادستی و مهم خوبی برخوردار است و شایسته است که یک برش استانی از این برنامه ها و اسناد راهبردی برای قم نیز تعریف شود و انعکاس آن برنامه های بلند مدت  کشور در قم نیز دیده شود که این کار افق های جدیدی را جلوی روی شما باز خواهد کرد.

رویکرد بین المللی در تعریف برنامه های قم بسیار مهم است

آیت الله اعرافی داشتن نگاه بین المللی به قم را مهم ارزیابی کرد و گفت: رویکرد بین المللی در انجام کارها و برنامه های قم بسیار مهم است و شما مسئولین شهری قم نیز در انجام کارها و برنامه هایی که دارید این نگاه و رویکرد بین المللی قم را مدنظر داشته باشید.

مدیر حوزه های علمیه توجه به مسائل نرم افزاری و فرهنگی قم را یکی از وظایف مهم شهرداری دانست و تاکید کرد: بیش از جاهای دیگر شما مسئولین شهری قم می توانید زیرساخت های فرهنگی ایجاد کنید و توجه به آسیب های اجتماعی، حاشیه نشینی و مسائلی از این دست در هر جایی که به کار شما مرتبط می شود می تواند بسیار مهم باشد و فعالیت های شما در این راستا تاثیرگذار باشد و در انجام این کار و ماموریت مهم هرجا لازم باشد حوزه نیز وظیفه خود می داند به کمک شهرداری بیاید.

وی افزود: بحث بافت تاریخی و میراث فرهنگی نیز از آن جاهایی است که شهرداری باید به آن بپردازد و سختی ها و مشکلات مردم در این عرصه را کم نماید.

لزوم هماهنگی میان نهادی

امام جمعه قم در بخش دیگری از سخنان خود هماهنگی میان نهادی همانند شهرداری و استانداری را مهم دانست و تاکید کرد: باید یک جبهه مشترک از همه نهادها و ارگان های استان شکل گیرد و این همگرایی  و تعامل میان دستگاه ها بسیار در حل مشکلات و معضلات شهری و استان می تواند اثرگذار باشد.

شهرداری قم در اتمام طرح های نیمه تمام در سال جاری اهتمام  داشته باشد

امام جمعه قم در پایان اتمام طرح های نیمه تمام در سال جاری را خواستار شد و گفت: اتمام طرح های نیمه تمام که سال های زیادی از شروع آن گذشته است و مدام جلوی چشم مردم است بسیار مهم است که امیدواریم شهرداری قم برای اتمام این پروژه ها در سال ۱۴۰۰ قدم های خوبی بردارد.

خاطر نشان می شود: در ابتدای این دیدار دکتر مرتضی سقائیان نژاد شهردار قم در گزارشی به بیان فعالیت های صورت گرفته در شهرداری قم در یکسال اخیر پرداخت./998/

ارسال نظرات