۲۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۶۷۶۹۴۰
امام جمعه قم:

فردی خدوم و مقاوم در برابر دشمنان را برای ریاست جمهوری انتخاب کنیم

فردی خدوم و مقاوم در برابر دشمنان را برای ریاست جمهوری انتخاب کنیم
آیت الله اعرافی به بیان ویژگی‌های رییس جمهور دولت تراز اسلامی پرداخت و گفت: باید در انتخابات، فردی مقاوم در برابر دشمنان برای ریاست جمهوری برگزیده شود.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله علیرضا اعرافی امروز در خطبه های نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، روز پاسدار و روز جانباز گفت: در آستانه سال جدید قرار داریم که در آن انتخابات مهم ریاست جمهوری و انتخابات شهر و روستا برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه انتخابات لیله القدر سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی کشور محسوب می‌شود، ابراز داشت: حضور آزادانه مردم در دو صحنه مهم انتخابات سال آینده بسیار مهم و کلیدی است.

آیت الله اعرافی با اشاره به اهمیت انتخابات شورای شهر و روستاها بیان کرد: باید اعضای شورای شهر و روستاها انسان‌های پاک دست، مومن، موثق و معتقد به مبانی شرع و دین برگزیده و همچنین افراد کارشناس و متخصص برای انتخابات شهر و روستا انتخاب شوند.

وی شهر مقدس قم را ام القرای جهان جهان اسلام توصیف کرد و گفت: اعضای شهر و روستا باید راهبردها، راهکارها و برنامه هایی برای توسعه فرهنگی اجتماعی این شهر برنامه‌ریزی کنند و باید شاهد حضور افراد انقلابی و کارشناسان قوی در شورای شهر قم باشیم.

امام جمعه قم در بخش دیگری از سخنان خود به انتخابات مهم ریاست جمهوری سال 1400 اشاره کرد و گفت: مقام ریاست جمهوری بعد از مقام معظم رهبری دومین مقام کشور محسوب می‌شود.

وی به بیان ویژگی های رییس جمهور مطلوب و دولت تراز نظام اسلامی پرداخت و افزود: باید در انتخابت سال آینده، فردی شجاع، مقاوم با باور به توانمندی های مردم و مقاوم در برابر دشمنان برای ریاست جمهوری کشور برگزیده شود.

عضو فقهای شورای نگهبان با بیان اینکه دولت آینده باید دولتی شجاع، اسلامی، معتقد به توانایی های داخلی و دارای تعهد باشد، ابراز داشت: انتخابات ریاست جمهوری بر فرهنگ، سیاست و اقتصاد جامعه تاثیرگذار است؛ از این رو باید فردی عهده دار قوه مجریه شود که دارای روحیه انقلابی، جهادی و اعتقاد به فرهنگ مقاومت باشد.

سیاستمداران و تحلیلگران تحلیل‌های غلط درباره برجام به جامعه ارائه ندهند

امام جمعه قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مسائل اخیر پیرامون برجام گفت: سیاستمداران و تحلیلگران، تحلیل‌های غلط درباره برجام به جامعه ارائه ندهند و حرف‌های خود را بر طبق واقعیت ها بیان کنند.

وی گفت: مسؤولان به سخنان و تعهدات غربیان دلخوش نباشند؛ زیرا اگر ما در مقابل دشمنان و آنها کوتاه بیاییم، آنها در برابر ما کوتاه نخواهند آمد و به تعهدات خود عمل نخواهند کرد، بلکه تنها راه مقابله با آنها راه افزایش اقتدار، پیشرفت فناوری و مبارزه با آنهاست و این مسیر باید ادامه داشته باشد.

فردی خدوم و مقاوم در برابر دشمنان را برای ریاست جمهوری انتخاب کنیم

آیت الله اعرافی کمک به نیازمندان و محرومان در آستانه سال جدید را مورد تاکید قرار داد و افزود: باید مسوولان رونق اقتصادی برای کشور و اشتغال زایی برای مردم ایجاد کنند تا معیشت مردم با سختی مواجه نشود.

همچنین آیت الله اعرافی در خطبه اول ضمن تبریک میلاد امام سجاد(ع)، اظهار کرد: مدت 34 ساله امامت امام سجاد(ع) و حضور ایشان در حادثه کربلا از مهم‌ترین دوران تاریخ تشیع محسوب می شود.

امام جمعه قم با بیان اینکه امام سجاد(ع) پایبندی ویژه ای به دعا و نیاش داشتند، ابراز داشت: بیش از صد آیه قرآن کریم در ارتباط با اهمیت و چگونگی دنیا وارد شده و بیش از ۳۰۰۰ دعا و نیاش از پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) جمع آوری شده است.

امام سجاد(ع) پیام‌رسان و صیانت کننده حادثه کربلا بود

آیت الله اعرافی با بیان اینکه از امام سجاد(ع) حدود 270 دعا و نیایش جمع‌آوری شده است، گفت: امام زین العابدین(ع) از دعا و نیایش به عنوان ابزاری برای بیان و ترویج اندیشه ها، معارف و اعتقادات دینی در جامعه بهره برده بود و منظومه فکری، اجتماعی و ارتباط خانوادگی در دعاهای امام سجاد آمده است.

وی با بیان اینکه امام سجاد(ع) پیام‌رسان و صیانت کننده حادثه کربلا بود، اظهار داشت: عاشورا مکتب انسان ساز برای بشریت بوده است که در اوج مظلومیت رقم خورد؛ از این رو اگر امام سجاد(ع) و حضرت زینب(ع) نبودند، هرگز اخبار و پیام های عاشورا به نسل آینده منتقل نمی‌شد./998/

ارسال نظرات