۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۶
کد خبر: ۶۷۷۵۳۹
رییس جمعیت علمای پاکستان:

کلید نجات کشورهای عربی از باجگیری غربی، برقراری روابط دوستانه با ایران است

کلید نجات کشورهای عربی از باجگیری غربی، برقراری روابط دوستانه با ایران است
پیر معصوم نقوی سند همکاری ایران و چین را قابل تحسین دانست و گفت: کلید نجات کشورهای عربی از باجگیری غربی، برقراری روابط دوستانه با ایران است.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، پیر محمد معصوم حسین نقوی رییس جمعیت علمای (اهلسنت) پاکستان در سخنانی، امضای سند همکاری ایران و چین را عامل موازنه قدرت جهانی دانست و اظهار داشت: کلید نجات کشورهای عربی از باجگیری غربی، برقراری روابط دوستانه با ایران است.

وی با تاکید بر این که منافع ملی پاکستان در این است که به جای تمایل به سمت ایالات متحده و بردگی آن، کشور یک سیاست خارجی مستقل و آزاد را اتخاذ کند، گفت: پاکستان نیز برای رهایی از بند بردگی و غلامی آمریکا در سند همکاری ایران و چین سهیم شود.

پیر معصوم نقوی با بیان این که سران کشور بر برقراری ارتباط با کشورهای چین، روسیه، ترکیه و ایران توجه ویژه ای داشته باشند، ابراز داشت: برقراری روابط دیپلماتیک با چین و روسیه به نفع پاکستان خواهد بود.

این روحانی اهل سنت پاکستان خطاب به سران عرب که به جای لیسیدن کاسه آمریکا و اسرائیل، با جمهوری اسلامی ایران روابط دوستانه برقرار کنند، گفت: کلید نجات کشورهای عربی از باجگیری غربی، برقراری روابط دوستانه با ایران است.

وی افزود: ایران قدرتمند پیام مرگ آمریکا و اسرائیل و خوشحالی کشورهای عربی خواهد بود./988/

 

ارسال نظرات