۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۱
کد خبر: ۶۷۷۶۶۳

نگاهی به تازه های شبکه های اجتماعی امروز

نگاهی به تازه های شبکه های اجتماعی امروز
دولت و موج چهارم کرونا؛ مرزهای "پیش بینی" جا به جا شد!، وقتی باید با همه کشورها همکاری کنیم!، وقتی یک سعودی با خاک یکسان می‌شود، ضرغامی: شعار ما "فرصت زندگی" است بخشی از تازه ای شبکه های اجتماعی امروز است.

به گزارش خبرگزاری رسا، دولت و موج چهارم کرونا؛ مرزهای "پیش بینی" جا به جا شد!، وقتی باید با همه کشورها همکاری کنیم!، وقتی یک سعودی با خاک یکسان می‌شود، ضرغامی: شعار ما "فرصت زندگی" است بخشی از تازه ای شبکه های اجتماعی امروز است.

 

دولت و موج چهارم کرونا؛ مرزهای "پیش بینی" جا به جا شد!

محمد ایمانی فعال رسانه‌ای در کانال تلگرامی خود نوشت: شما از حرف های امروز سخنگوی دولت درباره "سفرهای نوروزی با وجود پیش بینی موج چهارم کرونا" چه برداشتی می کنید:

"موج چهارم کرونا یک مسئله مهم در همه کشورها است و الگوی موج چهارم، در اکثر کشورهای به صورت مشابه عمل کرده و به صورت فراگیر رخ داده. با توجه به طرح هوشمند پویا و مصوبه ستاد ملی کرونا، هر زمان مناطقی قرمز و یا نارنجی شوند اقدامات لازم از پیش تعیین شده، به سرعت عملیاتی خواهد شد. بنابراین آمادگی لازم وجود داشته و برنامه ریزی لازم صورت گرفته است". (کانال "پایگاه اطلاع رسانی دولت")

آیا حرف های آقای ربیعی، پاسخ به انتقاد هایی است که می گویند "چرا با وجود پیش بینی و هشدار کارشناسان (از جمله وزیر بهداشت)، محدودیت های جاری مسافرت در ایام عادی را در ایام نوروزی برداشتید و به ده ها میلیون نفر چراغ سبز دادید که می تواند به شهرهای دیگر سفر کنند"؟!

کارشناسان به درستی معتقدند عدم تداوم محدودیت های قبلی و ادعاهایی مبنی بر این که "از پیک کرونا عبور کرده ایم"، موجب دادن اطمینان خاطر غلط برای انفجار سفره و بیش از دو برابر شدن ابتلا ها و مرگ و میر های کرونایی شد.

آیا پاسخ انتقادهای مذکور می تواند این باشد که "موج چهارم مسئله همه کشورهاست"، "الگوی موج چهارم در اکثر کشورها به شکل مشابه عمل کرده" و "با طرح هوشمند پویا، برنامه ریزی لازم برای اقدام به هنگام قرمز و نارنجی شدن شهرها انجام شده است"؟!

کارشناسان می گویند وظیفه دولت، پیش بینی و پیشگیری بود، شما پاسخ می دهید که شیوع موج چهار طبیعی (جهانی) است و ما برنامه ریزی برای واکنش را انجام داده ایم؟! یعنی مثلا برای این که مرگ و میر ها از هفتاد نفر، به صد و هفتاد نفر نرسد، چه اقدام بازدارنده ای انجام دادید؟ متاسفانه این آمار تصاعدی و افزایشی است.

آیا پیش بینی و تدارک، یعنی همان حرف بی پایه آقای روحانی که مدعی شد "به نظر من از پیک کرونا عبور کرده ایم"؟! آیا چون برخی دولت ها بی کفایت بودند و موجب مرگ و میر های چند صد تا چند هزار نفره شدند، ما هم باید همان تجربه را تکرار کنیم؟! مگر مجبور بودیم؟

آقای ربیعی! "آمادگی لازم" دقیقا برای چه کاری؟ تدارک تابوت و کفن و دفن جان برای باختگان؟ تعطیلی اجباری یکی دو هفته ای اقتصاد و تحمیل هزینه های هنگفت آن به مردم و کشور؟ آیا نمی شد از تحمیل هزینه های های هنگفت انسانی و اقتصادی پیشگیری کرد؟

لابد به یاد دارید که وزیر مستعفی راه و شهرسازی پس از سانحه تصادم دو قطار و جان باختن نزدیک پنجاه نفر از هموطنان با خونسردی گفت "چه آنهایی که کشته شده‌اند و چه آنهایی که مجروح هستند، زیرپوشش بیمه قرار دارند و از این جهت نگرانی خاصی وجود ندارد"!

 

وقتی باید با همه کشورها همکاری کنیم!

یک فعال توئیتری نوشت:

همکاری با ونزوئلا: لیاقت‌تون همون مادر چاوزه!

همکاری با سوریه: سوریه رو رها کن فکری به حال ما کن!

همکاری با عراق: هدف ایران تصرف عراقه!

همکاری با روسیه: مرگ بر شوروی!

همکاری با چین: ایران رو به چین فروختن!

تحقیر و تهدید و تحریم شدن توسط آمریکا: باید با همه کشورها همکاری کنیم!

وقتی باید با همه کشورها همکاری کنیم!

 

وقتی یک سعودی با خاک یکسان می‌شود

کانال تلگرامی لیبانیران نوشت: دروغ های یک سعودی که با پاسخ حساب‌های رسمی سوئد و نروژ و ژاپن، برملا شد!

او نوشت: در سوئد به خاطر اینکه جرم و جنایت نیست دوربین‌ها برچیده می‌شود.

حساب رسمی سوئد به عربی گفت اینطور نیست.

نواف با پررویی می‌گوید منبع شما چیست!‌ بعد از پاسخ سوئد، میگوید ببخشید منظورم نروژ بود!

صفحه نروژ به عربی هم تکذیب می‌کند و می‌گوید یک کشور دیگر را امتحان کن!

نواف می‌گوید آهان ژاپن بود!

صفحه ژاپن هم می‌گوید ژاپن هم اینطور نیست!

محمد هنادی بازیگر کمدی مصری می‌گوید بگو مصر، ما لو نمی‌دهیم که دروغ گفتی

بسیاری از صفحه های اینستاگرامی که اسم خود را چی چی فکت میگذارند اطلاعاتی که می‌دهند به همین شکل است.

(این گفتگوها هنوز روی حساب توییتر او هست!)

وقتی یک سعودی با خاک یکسان می‌شود +عکس

 

 

ضرغامی: شعار ما "فرصت زندگی" است

عزت الله ضرغامی عضو شورای عالی فضای مجازی در توییتر نوشت: ‏شعار ما "فرصت زندگی" است و "زدن زیر میز" از راهبردهای مهم تحقق آن.

نان، مسکن و آزادی هم در کنار سایر  مطالبات به حق مردم مورد تاکید است.

 نگران بازگشت حرف های خوب به سرقت رفته! نباشیم.

مردم منتظر عمل به آنها هستند.

ضرغامی: شعار ما "فرصت زندگی" است

 


خواسته ایران در نشست وین چه باید باشد؟

مهدی چمران در توییتر نوشت: ‏هیچ چیز در نشست برجام در وین صریح تر و جدی تر از این نباید باشد که قبل از مذاکره با آمریکا همه تحریم ها بایستی لغو شوند، راستی آزمائی شود و سپس بازگشت به برجام. اگر جز این منطق صریح بحث دیگری مطرح شود فریب و نیرنگ است.

خواسته ایران در نشست وین چه باید باشد؟

 


دستاورد درخشان برجام به این میگن!

یک کاربر فضای مجازی در خصوص ‏دستاورد درخشان برجام طی توییتی نوشت: در حالی که مردم در صفوف طولانی باید برای تهیه یک کیلو مرغ ساعت‌ها سرپا بایستند، دولت غربزده‌های اصلاح‌طلب مثل تمام این هشت سال آماده می‌شود تا اینبار در وین برای لغو تحریم‌ها به غرب التماس کند!!!

علی برکت الله...

دستاورد درخشان برجام به این میگن!

 


پوشش جنجال آفرین همسر بایدن +عکس

صفحه توییتری دیلی میل نوشت: جوراب شلواری های طرح دار جیل بایدن ( بانوی اول آمریکا)  باعث جنگ توییتری شده است. منتقدان اورا به دلیل این پوشش نامتعارف "ناپاک" و "شرم آور" می‌دانند.

پوشش جنجال آفرین همسر بایدن +عکس

 

 

علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات