۲۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۸
کد خبر: ۶۷۷۸۴۳
امام جمعه ملبورن استرالیا:

اسلام منادی حقوق بشر و مبارزه با استکبار است

اسلام منادی حقوق بشر و مبارزه با استکبار است
حجت الاسلام والمسلمین وحیدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته گفت: اسلام منادی حقوق بشر و مبارزه با استکبار است.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین اشفاق وحیدی امام جمعه ملبورن استرالیا، در خطبه‌های عبادی - سیاسی نماز جمعه این هفته که با حضور تعدادی از نمازگزاران در مجتمع العصر شهر ملبورن استرالیا برگزار شد، گفت: اسلام منادی حقوق بشر و مبارزه با استکبار است.

وی با بیان این که قرآن مجید منبع هدایت و راهنمای تمام بشریت، دارای ایدهای رفاهی و موفقیت تمام اقشار جامعه است‌‌، تاکید کرد: انسان‌ها برای رسیدن به کمال در زندگی ارزشمند خود، باید از تعلیمات اسلام و منویات قرآن حکیم پیروی کنند.

این روحانی استرالیایی با تاکید به این که قرآن راه و روش های دقیق و کامل برای حیات و خوشبختی انسان ها ترسیم نموده است، اظهار داشت: توسعه و رفاه جوامع در گرو پیروی از قرآن کریم، شناخت اسلام و عمل به دستورات دین می‌باشد.

وی با اشاره به این که جهالت، عدم آگاهی و عدم ادراک واقعیات، چالش های امروزی بشریت اند، ادامه داد: مانع اصلی توسعه و رفاه جهان، عدم پیاده سازی آموزه‌های اهل بیت علیهم السلام در راه زندگی انسان ها است، این آموزه های آل محمد(ع) هستند که خوشبختی و راه زندگی آسان را برای بشریت هموار می‌سازد.

حجت الاسلام وحیدی با انتقاد از تحرکات ضد انسانی قدرت‌های استکباری از جمله آمریکا در منطقه و همدستی حاکمان مرتجع مسلمان با آنان، گفت: تحریم‌ یکجانبه آمریکا به دولت و مراکز علمی جمهوری اسلامی ایران به معنای پایمال کردن حق انسانی و ارزش های علمی است.

وی همدستی عربستان، امارات و بعضی از کشورهای عربی اسلامی با رژیم صهیونیستی را تاسف برانگیز و باعث تشدید سیاست‌های تهاجمی آمریکا در منطقه دانست و ابراز داشت: آغاز نهضت بیداری ملت ها و برداشتن گام های موثر برای تامین حقوق بشر در عصر کنونی، لازم و ضروری است.

امام جمعه ملبورن استرالیا با اشاره به این که قدرت‌های استکباری از جمله آمریکا سرمایه‌ گذاری کلانی برای ضربه زدن به جایگاه علمی جامعه اسلامی بویژه جمهوری ایران، نموده است تصریح کرد: ما باید با چنین اقدامات ضدانسانی و علمی دشمنی مقابله کنیم.

وی در آخر خواهان تقویت اتحاد و همبستگی بین جوامع اسلامی شد./988/

ارسال نظرات