۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۴
کد خبر: ۶۷۷۹۳۴
نایب رییس بنیاد اهل بیت هندوستان:

رمضان ماه محاسبه، خود سازی و تدبر در قرآن کریم است

رمضان ماه محاسبه، خود سازی و تدبر در قرآن کریم است
حجت الاسلام رضوی در آستانه ماه مبارک رمضان جهان اسلام را به محاسبه و خود سازی نفس و تفکر و تدبیر در قرآن کریم فراخواند.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید تقی عباس رضوی نایب رییس بنیاد اهل بیت هندوستان و مبلغ برجسته هندی، در آستانه ماه مبارک رمضان گفت: رمضان، ماه کلید سعادت انسان ها و موجب قرب بندگان به خداوند متعال است.

وی با بیان این که رمضان ماه تحمل گرسنگی و تشنگی محض نیست بلکه ماه محاسبه و خود سازی نفس است، ادامه داد: رمضان، ماه تلاوت قرآن کریم، ماه عبادت، بندگی و اصلاح جامعه است.

این روحانی هندی با اشاره به این که طبق روایات و فرمایشات ائمه معصومین علیهم السلام چنانکه ماه رمضان ماه خدا است ماه قران کریم نیز هست، گفت: بین ماه رمضان و قرآن ارتباط تنگاتنگی وجود دارد، در روایت آمده است: لِکُلِّ شَیئٍ رَبیع وَ رَبیعُ القُرآنِ شَهرُ رَمضان؛ برای هر چیزی بهاری است و بهار قرآن ماه رمضان است.

وی با ابراز تاسف به اهانت های صورت گرفته به قرآن کریم در گوشه و کنار جهان بویژه در هندوستان، اظهار داشت: تلاوت هر چه بیشتر قران کریم در این ماه مبارک، تفکر، تدبر و عمل به آن، با ارزش ترین عمل در مقابل اهانت های صورت گرفته از سوی معاندین قرآن است.

حجت الاسلام رضوی با تاکید به این که آیات قران کریم برای انسان های جهان، انقلاب گرا و تحول آمیز اند، تصریح کرد: قرآن برای خانواده ها، جامعه، اجتماع و کشور برنامه های دقیق، بی نظیر و همگانی دارد، قرآن کتابی است که حتی پاسخ کوچکترین ضروریات انسان ها را تا قیامت داده و راه حق و باطل و نجات و گمراهی را برای آنان ترسیم کرده است.

وی با اشاره به روایت پیامبر اسلام "ویل لمن قرأها و لم یتفکر فیها؛ وای بر کسی که قران را بخواند و اما در آیاتش تفکر و تدبر نکند" گفت: بیشترین مشکلات امروز جهان اسلام بخاطر عدم تفکر و تدبر در قرآن کریم است./988/

ارسال نظرات