۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۱
کد خبر: ۶۷۶۶۱۲
در نشست اعتراض آمیز مجلس اعلای علما و خطبای هند عنوان شد؛

ادعای تحریف قرآن خلاف عقید مسلمانان جهان اسلام است

ادعای تحریف قرآن خلاف عقید مسلمانان جهان اسلام است
مجلس اعلای علما و خطبای هند در واکنش به ارائه دادخواست حذف ۲۶ آیه مربوط به جهاد در قرآن کریم به دیوان عالی هندوستان توسط رییس سابق موقوفات شیعه شمال هند واکنش نشان داد.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، مجلس اعلای علما و خطبای بمبئی هند در واکنش به ارائه دادخواست حذف ۲۶ آیه مربوط به جهاد در قرآن کریم، توسط وسیم رضوی رییس سابق موقوفات شیعه ایالت اتراپرایش هند به دیوان عالی این کشور، نشست اعتراض آمیز برگزار کرد و آخر این نشست خطاب به مردم شریف مسلمان هندوستان بیانیه ای صادر کرد.

متن این بیانیه بشرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

اِنّا نَحْنُ نَزّلْنَا الذِّکْرَوَإِنَّا لَه لَحَافِظُونَ  - الحجر/۹

قران کریم کتاب وحی و نازل شده از جانب پروردگار متعال است، از بدوی اسلام تا زمان حاضر هیچ گونه تحریفی در این کتاب رخ نداده است، یعنی نا آیاتی از این کتاب کم شده و نا آیاتی در آن اضافه گردید است، از این حیث قرآنی که به دست پیامبر اسلام(ص) بوده عین همان قرآن، امروز در دستان مسلمانان جهان اعم از شیعه و سنی و دیگر مذاهب اسلامی است، قرآن کریم آیات محکمات و متشابهات دارد و متشابهات با قرار گرفتن درکنار آیات محکمات، تفسیر و تفهیم شوند، و شکی نیست که تا انسان "راسخون فی العلم" نباشد نمی تواند مفهوم مستشابهات را حل و فصل کند.

ازاین حیثت هرکسی سخنی از تحریف یا تبدیلی آیات، کسر و اضافه آیات قران کریم را به زبان بیآورد، آن سخن خلاف عقاید مسلمه جهان اسلام و بویژه مذهب تشیع است.

این مجمع اقدام شنیع وسیم رضوی رییس سابق موقوفات شیعه ایالت اتراپرایش هند را در خصوص ارائه داد خواست به دیوان عالی هند برای حذف ۲۶ آیات مربوط به جهاد را به شدت محکوم می کرده اعلام می دارد که این دادخواست بیانگر خواست ها و نظریات شخصی این فرد بوده و ارتباطی با مذهب تشیع ندارد، خداوند متعال همه ما را از فتنهٔ، فتنه گران و اختلاف افکنان محفوظ بدارد و توطئه دشمنان اسلام و مسلمانان را ناکام سازد و شرشان را به خودشان برگرداند.

والسلام

اسامی علمای حاضر در نشست:

حجت الاسلام والمسلمین سید احمد علی عابدی نماینده ایت الله العظمی سید علی سیستانی

حجت الاسلام والمسلمین سید روح ظفر رضوی امام جمعه شهر ممبئی هند

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد ذکی حسن مدیر ماهنامه ابزرور ممبئی هند

حجت الاسلام سید ظهیر عباس رضوی

حجت الاسلام سید عزیز حیدر

حجت الاسلام سید حسن رضا موسوی  

حجت الاسلام سید عادل

حجت الاسلام رضوان پلسانی صاحب

حجت الاسلام حاجی محمد حسین نجفی قاری

حجت الاسلام سید علی عباس امید

حجت الاسلام جوهر عباس خان

حجت الاسلام سید احمد عباس

یاد آوری می شود که وسیم رضوی رییس سابق موقوفات شیعه ایالت اتراپرادیش هند روز گذشته به دیوان عالی  هند برای حذف ۲۶ آیات مربوط به جهاد دادخواست ارائه کرده است که با خشم جامعه اسلامی هند روبرو شده است./۹۸۸/

 

ادعای تحریف قران خلاف عقید مسلمه جهان اسلام بویژه شیعیان است

ارسال نظرات