۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۸
کد خبر: ۶۷۸۰۲۹
امام جمعه خرم آباد:

خروجی دانشگاه ها تربیت جوانان انقلابی باشد

خروجی دانشگاه ها تربیت جوانان انقلابی باشد
لرستان - حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با تأکید بر اینکه خروجی دانشگاه ها تربیت جوانان انقلابی باشد، گفت: در این راستا همکاری اساتید و روحانیت ضروری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد رضا شاهرخی، شب گذشته در دیدار رؤسای نهاد رهبری در دانشگاه های استان که در دفتر نماینده ولی فقیه در لرستان برگزار شد، گفت: تحول باید در درون دانشگاه ها و آموزش و پرورش رقم بخورد.

نماینده ولی فقیه در لرستان افزود: چنانچه نتوانیم تحول را از درون دانشگاه ها و آموزش و پرورش برای کشور رقم بزنیم رسیدن به اقتدار و پیشرفت در امور فرهنگی و اقتصادی بسیار مشکل است، در همین راستا نیازمند تربیت انسان های صبور، مجاهد و متعهد در دانشگاه ها هستیم.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه باید محلی برای عمل به ارزش های اسلامی باشد و به گونه ای باشد که خروجی دانشگاه ها تربیت جوان انقلابی، پای کار، معنویت گرا، اخلاق مدار و عدالت خواه باشد، که این امر مستلزم همدلی و همکاری روحانیت و اساتید در دانشگاه ها است.

امام جمعه خرم آباد عنوان کرد: مسؤولان دفتر نهاد رهبری در دانشگاه ها باید پیوند محکمی بین اساتید و دفتر مقام معظم رهبری در دانشگاه برقرار کنند، زیرا اهداف دفتر نهاد رهبری در دانشگاه ها با کمک اساتیدی که با دانشجویان بیشتر در ارتباط هستند، به طور ویژه تری به دانشجویان منعکس می شود.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی بیان کرد: در استان لرستان چالش هایی همچون عدم شایسته سالاری، تبعیض در جذب نیرو با نگاه فامیلی و طایفه ای و همچنین عدم به کارگیری نیروهای متخصص و کارآمد در برخی پست های اداری در مدت سه دهه پس از جنگ تحمیلی وجود دارد که نیاز است این چالش ها و موضوعاتی که جوانان و خانواده ها را رنج می دهد در دانشگاه های استان به گفتمان تبدیل شود.

اجازه ندهیم اشتباهات گذشته در گام دوم انقلاب تکرار شود

امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه متأسفانه برخی تخریب ها و مشکلات ایجاد شده در استان به دلیل عدم انجام وظیفه و برخورد به موقع دستگاه های نظارتی، قضایی و امنیتی با برخی رویدادهای تلخ است، گفت: در گام دوم انقلاب اسلامی هم در استان و هم در کشور نباید اجازه بدهیم کاستی های گذشته تکرار شود که چند سال آینده بگویند مسؤولان استان کجا بودند که کارخانه ها تعطیل شد و رویداد تلخ فرهنگی اتفاق افتاد.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی بیان کرد: جلوگیری از چنین رویدادهای تلخی مستلزم این است که مسؤولان نظارتی، قضایی و امنیتی استان به موقع به وظیفه خودشان عمل کنند./۹۴۵۱/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات