۲۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۵
کد خبر: ۶۷۸۰۴۰

فراخوان عمومی اهدای خون در ماه مبارک رمضان

فراخوان عمومی اهدای خون در ماه مبارک رمضان
خوزستان - حجت الاسلام خاکی گفت: مرحله نخست فراخوان عمومی اهدای خون توسط مدرسه علمیه آیت الله قاضی صورت پذیرفت.
حجت الاسلام احسان خاکی، معاون تهذیب مدرسه علمیه آیت الله قاضی دزفول و مسؤول گروه جهادی این مدرسه علمیه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز با اشاره به فعالیت‌های انجام شده توسط حوزه علمیه آیت الله قاضی دزفول در ایام کرونا بیان داشت: گروه جهادی مدرسه آیت الله قاضی از زمان شیوع بیماری کرونا فعالیت‌های مختلفی را در بخش تغسیل بیماران، حضور در بیمارستان‌ها و کمک به کادر درمان، توزیع ۲۰۰۰ بسته معیشتی میان اقشار آسیب پذیر، اهدای خون در مناسب‌های مختلف به جهت جلوگیری از رشد و شیوع گسترده بیماری کرونا و نیاز بیمارستان‌ها به خون به انجام رسانده است.

 معاون تهذیب مدرسه علمیه آیت الله قاضی در رابطه با فعالیت طلاب جهادی این مدرسه در بحث تغسیل فوتی‌های کرونایی عنوان داشت: تغسیل فوتی‌های ناشی از بیماری کرونا یکی از کار‌های زمین مانده‌ای بود که به همت طلاب جهادی این مدرسه علمیه صورت پذیرفت؛ گستره فعالیت گروه‌های جهادی این مدرسه مختص به دزفول نبود بلکه کار تغسیل شهرستان مجاور نیز توسط این دوستان انجام می‌شد که پس از شناسایی طلاب داوطلب هر شهرستان و ارائه آموزش‌های لازم، کار تغسیل به آن‌ها واگذار می‌شد.

حجت الاسلام خاکی در خصوص حضور طلاب جهادی در بیمارستان‌ها افزود: پس از شیوع گسترده بیماری کرونا در موج نخست با توجه به اعلام نیاز بیمارستان‌ها طلاب جهادی این مدرسه در کنار کادر درمان حاضر شدند و این امر همچنان ادامه دارد.  

وی به توزیع ۲۰۰۰ بسته معیشتی در مناسب‌های مختلف اشاره داشت و تصریح کرد: این بسته‌ها در میان اقشار آسیب پذیر مردم و خانواده‌هایی که سرپرستان خود را بر اثر بیماری کرونا از دست داده بودند، توزیع شد.

معاون تهذیب مدرسه علمیه آیت الله قاضی در رابطه با فراخوان عمومی اهدای خون این مدرسه و استقبال عموم مردم اظهار داشت: اهدای خون در مناسبت‌های مختلف به دلیل رشد و شیوع بیماری کرونا و نیاز بیمارستان‌ها به خون توسط این مدرسه علمیه صورت گرفت که مرحله نخست آن در روز گذشته با استقبال مردم همراه شد.

حجت الاسلام خاکی با اشاره به نحوه مشارکت مردم در این امر خیر ضمن جلوگیری از ازدحام آن‌ها گفت: متقاضیانی که قصد شرکت در این فراخوان را دارند ضمن مراجعه به مرکز اهدای خون دزفول یا تماس با شماره  ۰۹۰۲۸۳۶۵۶۹۵ طبق ساماندهی و زمان بندی مشخص شده برای جهت جلوگیری از تجمعات در زمان مقرر می‌توانند در این امر خیر مشارکت نمایند.

وی افزود: فرایند اهدای خون تعطیلی ندارد و تا زمانی که بیمارستان بزرگ دزفول نیاز به خون داشته باشد از سوی مدرسه علمیه آیت الله قاضی فراخوان مربوطه ارائه می‌شود.

معاون تهذیب مدرسه علمیه آیت الله قاضی با اشاره به نزدیک شدن ماه مبارک رمضان ادامه داد: این برنامه در ماه مبارک رمضان همچنان ادامه دارد و اهدای خون در شب صورت می‌پذیرد.

حجت الاسلام خاکی گفت: در هر فراخون حدود ۳۰ الی ۴۰ نفر ثبت نام می‌کنند؛ همچنین گروه جهادی مدرسه علمیه و طلاب مشارکت در این امر خیر را برای عموم مردم آزاد گذاشته است؛ هر چند طلاب به عنوان سردمداران این فعالیت‌ها همیشه حضوری فعال داشتند بر همین اساس یک روز خاص برای مشارکت آن‌ها در نظر گرفته شده است.

حجت الاسلام خاکی در رابطه با همکاری مدرسه علمیه آیت الله قاضی با بنیاد برکت تصریح کرد: مدرسه علمیه آیت الله قاضی دزفول با همکاری بنیاد برکت اقلام مورد نیاز مردم را بدون واسطه آماده و پس با ثبت نام  آن‌ها در سایت مورد نظر به دستشان خواهد رسید.

وی در پایان بیان داشت: فعالیت‌های تبلیغی، عمرانی، پشتیبانی از بیمارستان در ماه مبارک رمضان در جهت توزیع غذای گرم، آبمیوه طبیعی، نذورات مردم خاص بیماران کرونایی در دستور کار این مدرسه قرار دارد. /۹۴۵۴/
ارسال نظرات