۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۰
کد خبر: ۶۷۳۱۷۸
معاون تهذیب حوزه علمیه آیت الله قاضی دزفول مطرح کرد؛

ماهیت و ویژگی‌های انقلاب اسلامی

ماهیت و ویژگی‌های انقلاب اسلامی
خوزستان - حجت الاسلام خاکی گفت: مهمترین عاملی که سبب قرار گیری روحانیت در خط مقدم و مبارزه شد، مکتب امام خمینی (ره) بود.
حجت الاسلام احسان خاکی، معاون تهذیب حوزه علمیه آیت الله قاضی دزفول در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز انقلاب اسلامی را انقلابی فرهنگی و اندیشه‌ای دانست و بیان داشت: آن چیزی که سبب برتری و تحقق انقلاب اسلامی بر سایر انقلاب‌ها شد، ریشه یافتن اندیشه توحیدی و الهی در جان مردم بود.

معاون تهذیب حوزه علمیه آیت الله قاضی دزفول با اشاره به آیه شریفه «فِطْرَتَ اللَّهِ الَّتِی فَطَرَ النَّاسَ عَلَیْهَا» عنوان داشت: فطرت الهی در وجود انسان‌هایی که ساخته این مکتب اند، در ترویج آن تاثیرگذار خواهد بود.

حجت الاسلام خاکی با اشاره به مبنای حرکت امام خمینی (ره) تصریح کرد: مبنای حرکت امام خمینی (ره) این عارف فرهیخته و فرزانه، توحید در عالم بود ایشان با نفوذ در دل مردم فطرت حقیقی آن‌ها را بیدار کرد و عاملی برای مقابله مردم با استکبار جهانی و رژیم طاغوت شد.

وی مکتب امام خمینی (ره) را مکتبی برگرفته از ولایت الهی در مقابل شیطان خواند و گفت: مهمترین عاملی که سبب قرار گیری روحانیت در خط مقدم و مبارزه شد، مکتب امام خمینی (ره) بود.

معاون تهذیب حوزه علمیه آیت الله قاضی دزفول با اشاره به تلاش‌های روحانیت برای گسترش تفکر توحیدی در عالم افزود: روحانیت از ادوار گذشته تاکنون برای گسترش تفکرات توحیدی در عالم تلاش‌های بسیاری داشته است، این موضوع سبب شد که مردم به فطرت‌های خود روی بیاورند و در مقابل مخالفان خود در سایر ملل‌های عالم ایستادگی کنند.

حجت الاسلام خاکی ادامه داد: این عوامل سبب شد سطح نگاه توحیدی در مقابل نگاه شیطانی در عالم نمونه بارزی شود که امروزه مصداقی نداشته است.

وی با بیان اینکه انقلاب‌های شکل گرفته در عالم مبتنی بر مبارزات مسلحانه هستند، اظهار داشت: انقلاب اسلامی، انقلابی فرهنگی بود در کجا دیدیم که امام خمینی (ره) در سخنرانی‌های خود سلاح به مفهوم مبارزه در دست گیرد، امروز جنگ اراده ها، عزم‌ها و اندیشه‌ها است.

معاون تهذیب حوزه علمیه آیت الله قاضی دزفول با اشاره به نابسامانی‌های فرهنگی درون کشور ابراز داشت: در مقابل نابسامانی‌های فرهنگی درون کشور می‌توانیم با استفاده از مبارزات فرهنگی و بحث‌های اندیشه‌ای خود را به جهانیان ثابت کرده و پیروز شویم.

حجت الاسلام خاکی به برنامه‌های مدرسه علمیه آیت الله قاضی در دهه فجر و چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اشاره داشت و گفت: برنامه زیست انقلابی به معنای ترویج تفکر و اندیشه‌های امام خمینی (ره)، شهید مطهری، علامه طباطبایی، شهید بهشتی و در آینده شهید صدر با پرداختن به تفکر اندیشه‌ای صورت می‌پذیرد، همچنین اجرای مسابقات کتابخوانی، اجرای رادیویی و رسانه ای، اعزام روحانیون به همه مناطق شهرستان دزفول اعم از شهری، روستایی، امامان جماعت، محله، روستا و پایگاه‌های اجتماعی، همکاری اندیشه‌ای و تفکری در اجرای برنامه‌های بسیج با اعزام مبلغین و روحانی، اعزام مبلغات به مراکزی که ویژه حضور بانوان و خانم‌ها هستند و همچنین به لطف حضرت زهرا (س) تبلیغات شهری را نیز در نظرخواهیم داشت. /۹۴۵۴/
ارسال نظرات