۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۲
کد خبر: ۶۷۸۱۸۷
به همت بنیاد قرآن و عترت هندوستان؛

مراسم استقبال رمضان از در حوزه علمیه امام خامنه ای هند برگزار شد

مراسم استقبال رمضان از در حوزه علمیه امام خامنه ای هند برگزار شد
مراسم استقبال ماه مبارک رمضان در حوزه علمیه آیت الله العظمی خامنه ای بهیکپور بهار هند از سوی بنیاد قرآن و عترت هندوستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، مراسم استقبال ماه مبارک رمضان با شرکت علما، روحانیون، طلاب، اساتید، کارکنان و تعداد زیادی از مردم منطقه با رعایت پروتکل های بهداشتی کرونا از سوی بنیاد قرآن و عترت هندوستان در حوزه علمیه آیت الله العظمی خامنه ای بهیکپور بهار هند برگزار شد.

تلاوت و همخوانی کلام الله مجید، مقاله خوانی، شعرخوانی، مدیحه سرائی و سخنرانی دانشمندان از برنامه های این مراسم بود.

این مراسم با تلاوت آیاتی چند از قران کریم توسط قاری محترم آغاز سپس شعرای بزرگ در خصوص ماه مبارک رمضان و روزه شعر خوانی کردند و پس از آن حجت الاسلام سبط حیدر آعظمی مسئول آموزش حوزه علمیه آیت الله خامنه ای اهمیت روزه و ماه مبارک رمضان را برای مردم ترسیم کرد.

حجت الاسلام آعظمی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای، اظهار داشت: ایشان فرمودند: روزه ماه مبارک رمضان هدیه ویژه خداوند به بندگان الهی است، این تشنگی و گرسنگی زمینه طهارت قلب و روح آدم ها را فراهم می کند، چنانکه در حدیث آمده است: تَفَكُّرَ سَاعَۃٍ خَیْرٌ مِنْ عِبَادَۃِ سَنَۃٍ؛ تکفر یک ساعت از عبادت یک سال بهتر است.

وی افزود: ’’اَلصَّوْمُ لَیْسَ تَکْلِیْفاً بَلْ تَشْرِیْفاً؛ روزه فقط وظیفه نیست بلکه شرف و فضیلت برای بندگان است" لذا ما روزه ماه مبارک رمضان را فقط از دید وظیفه و واجب نگاه نکنیم بلکه آنرا از نگاه شرف و فضیلت برای بندگان ببینیم و برای این نعمت عظیم از خداوند متعال سپاسگزار باشیم./988/

مراسم استقبال رمضان در حوزه علمیه امام خامنه ای هند برگزار شد

 

ارسال نظرات