۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۵
کد خبر: ۶۷۸۴۰۲
یادداشت؛

وقتی دشمن بیدار و فعال است!

وقتی دشمن بیدار و فعال است!
حجت الاسلام علیزاده با اشاره به تهدیدات دشمن علیه کشور، به بررسی خطر غفلت در جبهه خودی و نیز وظیفه مردم و نخبگان در این شرایط پرداخت.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام ابوالقاسم علیزاده کارشناس مسائل سیاسی در یادداشتی با عنوان «وقتی دشمن بیدار و فعال است»، به بررسی و تحلیل شرایط موجود در کشور و تهدیدات آشکار و پنهان دشمنان و وظیفه مردم و نخبگان پرداخت.

در این یادداشت آمده است:

«پروین اعتصامی قصیده‌ای دارد تحت عنوان "گرگ و شبان" که جان کلام و روح این قصیده از این قرار است. گوسفندان درحال چرا و چوپان را خواب فراگرفته بود. گرگ بیدار و در کمین نشسته فرصت را مغتنم شمرد و به گله هجوم برد. از خصلت گرگ، حرص و ولعی است که تا برایش مانعی پیش نیاید تمامی گوسفندان گله را می درد و چیزی باقی نمی گذارد.

در این حین، چوپان خواب رفته و غافل چون بیدار شد، ناباورانه تلی از اجساد دریده گوسفندانش را مشاهده کرد. بیچاره چوپان که جز پاسبانی و نگهبانی از گوسفندان مردم، نقش دیگری نداشت سراسیمه چوب دستی خویش برداشت و در پی گرگ وحشی دوید.

چون به گرگ رسید در مقام تنبیه او بر آمد که ای بد سیرت به خاک سیاهم نشاندی. در این حین گرگ به زبان آمد که ای چوپان بی خاصیت، خود را تنبیه کن و چوب بزن که چرا از پاسبانی و وظیفه ذاتی خویش غافل شدی. گرگ، گله گوسفند و چوپان خواب رفته ببیند و ندرد، گرگ نیست و باید که مورد سرزنش قرار گیرد.

الغرض؛ قصه این روزهای ما نیز ترجمانی از این قصیده پر پیام است. وقتی دشمن طمعکار بیدار و فعال است، وقتی ناجوانمردانه در تکاپوی نفوذ و فتنه و ترور است، وقتی در تکاپوی مکر و حیله و نیرنگ است، نه وقت سکوت و سکون و غفلت و خواب است که امیر غیرت و بیان امام علی علیه السلام فرمودند: در این حالت جز بیرون کشیدن شمشیرها از نیام راهی باقی نمی ماند. چنان که خدای متعال نیز در قرآن کریم فرمودند: ودالذین کفروا لو تغفلون عن اسلحتکم و امتعتکم فیمیلون علیکم میله واحده؛ کفار دوست می دارند که شما را غفلتی فراگیرد. غفلت از سلاح که نماد قدرت شماست و غفلت از ظرفیت‌ها و داشته‌هایتان که نماد اقتدار و عزت شماست ، در این هنگام از کمینگاه خارج و برق آسا و غافلگیرانه به شما حمله ور می شوند.

چه زیبا مولای مجاهدان و صابران نیز در خطبه ۲۷ نهج البلاغه فرمودند: "فوالله ما غزی قوم قط فی عقر دارهم الا ذلوا"  قسم به خدا قوم و ملتی که دست روی دست گذارده و اجازه دهد تا خصم به درون خانه و حریمش وارد گردد و آنگاه بخواهد دشمن متجاوز را از حریم خانه بیرون براند این قوم نیست مگر ذلیل. یعنی  ملتی عزیز است که با هوشمندی قلم پای دشمن را ورای مرزهای خانه و وطن بشکند و یا در خطبه ۲۹ فرمودند: "لایمنع الضیم الذلیل و لا یدرک الحق الا بالجد" بدون جدیت و تلاش بی وقفه نمی‌تواند ذلت و خواری را از هر قوم و ملتی دور و حق و عدل و داد را در آن حاکم ساخت و یا آنکه در جریان جنگ صفین وقتی سپاه معاویه آب را بر سپاه مولا بست و حضرت نیز  پیامی سخت برای معاویه ارسال نمود و پاسخی از دشمن طمعکار نیافت، خطاب به سپاهیانش فرمود : "رووالسیوف من الدماء تروو من الماء، الموت فی حیاتکم مقهورین و الحیات فی موتکم قاهرین "در مواجهه با خصم دون دو راه بیشتر نیست یا تسلیم ذلیلانه و یا مبارزه و مقابله جانانه .

البته هرچه زمان می‌گذرد و به آخر الزمان نزدیک تر می شویم به جای اینکه مدعیان تمدن و فرهنگ و فریاد کنندگان دروغین حقوق بشر و شرافت انسانی، از خصلت ها و روش های ناجوانمردانه فاصله بگیرند بیشتر خوی حیوانی و قلدری و طمعشان افزون و آشکارتر می گردد. ممکن است دست های چدنی خود را در درون دستکش های مخملی و خوی درندگی خود را در پس شیوه های پوپولیستی و عوام‌فریبی پنهان نموده و چون گرگ در لباس میش ظاهر بشوند. لذا هرگز نباید فراموش کرد که این ظاهرسازی ها چیزی از دشمنی و خوی گرگی آنها نمی کاهد، این ما هستیم که باید هوشمندانه و کاملاً بیدار و بدون اشتباه رصد اوضاع کنیم و در عین شناخت وضعیت دشمن همیشه در آماده باش به سر ببریم.

شهید همت می فرمود آنگاه که حق و باطل با هم ممزوج می‌گردد برای تشخیص حق از باطل نگاه کنید که دشمن کجا را هدف قرار داده است و یا امام خمینی (رض) معیاری بدست ما دادند که هر گاه دچار تردید و شبهه شدید و خواستید خود را محک بزنید، ببینید دشمن به شما چگونه عکس‌العمل نشان می‌دهد اگر از رفتار و مواضع شما خرسند و خوشحال و شما را تعریف می کند بدانید که کار شما دارای عیب و نقص است و اما اگر بر آشفته و نگران است بدانید که شما بر حق هستید و لذا با ایمان راسخ  مقاومت و ایستادگی کنید و چه زیبا شهید مظلوم بهشتی خطاب به شیطان بزرگ آمریکا فرمودند: آمریکا از ملت ما عصبانی باش و در این عصبانیت بمیر.

با رصد نه چندان پر زحمت و نیم نگاهی به بوق ها و رسانه های استکباری و وابسته به دشمنان ملت ایران، می‌توان به خوبی دریافت که امروز در راس همه اهداف شومشان چهار کانون اصلی اقتدار و سرزندگی ملت ایران و انقلاب و نظام اسلامی را مورد هجوم سخت و نرم خود قرار داده اند:

اول ولایت فقیه و جایگاه بی‌بدیل رهبری الهی و دینی نظام اسلامی.

دوم قوای نظامی و دفاعی و امنیتی و موشکی کشور.

سوم مولفه های اقتدار و داشته‌ها و سرمایه‌های عظیم ملی همچون هسته‌ای و عمق استراتژیک جبهه مقاومت.

چهارم حمایت و پشتوانه مردمی به ویژه مستضعفین و پابرهنه گان از انقلاب و نظام اسلامی.

براستی دشمنان ما چگونه باید وجود خود و توطئه ها و حیلت هایشان را برای ما ثابت کنند تا برخی خواب گرفتگان داخلی وجود خصم را باور کنند؟! آیا پس از چندین حادثه خرابکاری و تروریستی در مرکز هسته ای نطنز و ترور مرموز دانشمند هسته ای شهید فخری زاده در مدت زمانی کوتاه، باز هم جای اما و اگر و بی خیالی می ماند؟

به این امید که ملت بزرگ ما در آستانه آزمونی دیگر یعنی انتخابات ریاست جمهوری پیش روی، با هوشمندی و بصیرت کامل بتواند همواره توطئه ها و فتنه های دشمنان را خنثی و پرچم و بیرق انقلاب اسلامی را پر افتخارتر از هر زمان بر قله‌های عزت و اقتدار ملی به اهتزاز در آورد.

ان شاء الله»

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
راه قدس از کربلا
Iran, Islamic Republic of
۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۲
حاج آقای علیزاده همواره یادداشت های تحلیلی مناسبی می نویسند.
لطفا درباره نقد تفکر غربزده داخلی افرادی مانند جلائی پور و عماد باقی یادداشت انتقادی بنویسید.
از شما استاد بزرگوار حوزه ممنون هستم.
0
0