۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۳
کد خبر: ۶۷۸۴۲۱
حوزه و رسانه ملی (۴)؛

بررسی دلایل کمرنگ شدن نقش حوزه در رسانه ملی

بررسی دلایل کمرنگ شدن نقش حوزه در رسانه ملی
اکبری گفت: حد و حدود شرعی در تلویزیون و صدا و سیما باید توسط مراجع عظام و حوزه علمیه رصد و نظارت شود تا خدشه ای در جامعه وجود نیاید.

دکتر کمال اکبری عضو هیئت علمی و استاد دانشگاه صدا و سیما در موضوع کم رنگ شدن نقش حوزه علمیه در ساختار صدا و سیما به خبرنگار سرویس فرهنگی خبرگزاری رسا گفت: حوزه علمیه در سال های گذشته به این اندیشه تاثیر گذاری بر جامعه از طریق رسانه رسیده است که در زمان ریاست آقای لاریجانی دو نهاد رادیو معارف و دانشگاه صدا و سیما را در قم تاسیس کرد و به جذب حوزویان در این عرصه پرداخته شد.

وی افزود: در مسئله کم رنگ شدن نقش حوزه در ساختار صدا و سیما سه نظریه وجود دارد ، اول کم کاری از مراجع حوزوی است دوم نهاد های ایجاد شده کارایی خودش را بروز نداد و سوم عدم حمایت صدا و سیما منجر به این امور شد که عقیده من بر نظر دوم یعنی عدم کارایی مناسب نهاد های مربوطه است.

اکبری بیان کرد: حد و حدود شرعی در تلویزیون و صدا و سیما باید توسط مراجع عظام و حوزه علمیه رصد و نظارت شود تا خدشه ای به جامعه وجود نیاید که یکی از وظایف دانشگاه صدا و سیما همین موضوع است و در دانشگاه اگر زمینه سازی دینی و فرهنگی مناسبی انجام شود باعث شگفتی و ایجاد تحول فرهنگی در جامعه می شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه صدا و سیما اظهار داشت: حوزویان در این امور مهم کم کاری کردند در حالی که می توان اوضاع را به نحو احسن اداره کرد و به دلیل خلل پیش آمده در رابطه بین صدا و سیما و حوزه علمیه، نقش حوزویان به مراتب کم رنگ تر شده است زیرا صدا و سیما نگران از دست دادن جایگاه خود و تصاحب آن توسط حوزه علمیه می باشد اما حوزه علمیه فقط به دنبال منابع و مسائل شرعی مردم و جامعه است.

سینا ریاحی
ارسال نظرات