۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۷
کد خبر: ۶۷۸۶۱۰
سید فادی السید:

محور مقاومت باکی از حمله موشکی به اسرائیل در پاسخ به خرابکاری نطنز ندارد

محور مقاومت باکی از حمله موشکی به اسرائیل در پاسخ به خرابکاری نطنز ندارد
رئیس مرکز پژوهش‌های امت واحده لبنان گفت: محور مقاومت باکی از بستن تنگه هرمز یا حمله موشکی به اسرائیل در پاسخ به خرابکاری نطنز ندارد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، سید فادی السید، رئیس مرکز پژوهش‌های امت واحده لبنان درباره خرابکاری در نطنز اظهار کرد: بی‌تردید حادثه خرابکاری در تاسیسات هسته‌ای نطنز در راستای اقدامات رژیم صهیونیستی است و به نظر می‌آید آمریکا و رژیم صهیونیستی با چنین اقداماتی می‌خواهند مذاکره بر سر توافق هسته‌ای را از انظار دور نگه دارند.

وی افزود: هماهنگی و ارتباط میان آمریکا و رژیم صهیونیستی برای انجام چنین خرابکاری‌هایی واضح است، همانند آنچه در سرزمین‌های اشغالی و علیه فلسطینیان انجام می‌دهند. آمریکا می‌خواهد از حربه صهیونیستی برای اهرم فشاری علیه ایران در مذاکرات جاری هسته‌ای استفاده کند. ایران به دنبال اقدامات سیاسی و دیپلماتیک است و به نظر نمی‌آید تحت تاثیر جوسازی صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها قرار بگیرد.

سید فادی السید اضافه کرد: این گونه اقدامات خرابکارانه در راستای تروریسم هسته‌ای است که سال‌هاست علیه ایرانیان به راه انداخته‌اند و آشکارا می‌توان شکست این گونه سیاست‌های کورکورانه را پیش‌بینی کرد.

وی تصریح کرد: مذاکرات مستقیم میان ایران و ۱+۴ در وین در فضای مثبت دنبال می‌شود و در مسیر درستی قرار دارد. معتقدم هیچ چیز حتی خرابکاری صهیونیست‌ها نمی‌تواند ایران را به پذیرش ورود آمریکا به چارچوب توافق هسته‌ای وادار کند و آن چیزی که قطعیت دارد، این است که آمریکایی‌ها باید تمام تحریم‌های ایران را که بعد از توافق هسته‌ای اعمال شده است، فوری و در یک مرحله لغو کند.

رئیس مرکز پژوهش‌های امت واحده لبنان بیان کرد: دست جمهوری اسلامی ایران برای هرگونه اقدامی در برابر خرابکاری صهیونیست‌ها باز است و همانگونه که از زبان مسئولان ایرانی بیان شد، ایران در زمان و مکان مناسب پاسخ خواهد داد. محور مقاومت باکی از بستن تنگه هرمز یا تهدیدات و حملات موشکی در طول و عرض جغرافیایی منطقه ندارد و همه این‌ها در چارچوب پاسخ به رژیم صهیونیستی می‌تواند رخ دهد.

وی گفت: امروز رژیم اشغالگر گزینه‌های محدودی برای مقابله با ایران دارد و دیگر جای هیچ گونه خطر یا انجام اقدام تروریستی ندارد. اگر چنین خطایی رخ دهد بی‌گمان کل جهان صهیونیست‌ها را بابت اشتباهشان محکوم می‌کنند. بی‌تردید همه این اقدامات نشان‌دهنده این است که زوال رژیم صهیونیستی بسیار نزدیک است./۹۸۸/

منبع: دانشجو

ارسال نظرات