۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۱
کد خبر: ۶۷۸۶۴۶
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

ایام کرونا فرصت مغتنمی برای احیای کارکردهای واقعی مساجد است

ایام کرونا فرصت مغتنمی برای احیای کارکردهای واقعی مساجد است
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام رفیعی گفت: مسجد مهم‌ترین پایگاه اجتماعی و مردمی است و فعالیت‌های جهادی در ایام کرونا کارکردهای اصلی مساجد را احیا کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حمید رفیعی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: سازمان تبلیغات اسلامی به‌عنوان یک نهاد مردمی خودش را مکلف به اجرای فرامین رهبری می‌داند و تلاش ما حرکت در راستای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، یکی از مهم‌ترین پایگاه‌های اجتماعات مردمی را مساجد نام برد و با بیان اینکه پیش از این مساجد کارکرد اصلی خود را از دست داده و به نمازخانه تبدیل شده بود، اظهار کرد: کرونا، فرصت ویژه‌ای برای مساجد فراهم کرد تا کارکرد اصلی مساجد احیا شود.

وی اضافه کرد: هرچند کرونا سبک زندگی همه ما را تا حدودی تغییر داده اما حل مشکلات مردم ازجمله مشکلات اقتصادی به‌واسطه کمک‌های مؤمنانه مردم در مساجد رقم خورد.

حجت‌الاسلام رفیعی با اشاره به دغدغه مقام معظم رهبری در خصوص تعطیلی مراسم مذهبی در ایام کرونا با بیان اینکه همچنان که سلامت جسم مهم است باید به‌ سلامت روح و روان مردم هم اهمیت داد، به اجرای ویژه‌برنامه‌هایی اشاره کرد که علاوه بر ایجاد فضای معنوی و همدلی، نیاز به تجمع مردمی ندارد.

وی در این راستا به اجرای پویش «مهرواره محله همدل» در راستای رسیدگی به مشکلات و اولویت‌های مردم در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، خانوادگی و آسیب‌های اجتماعی در محله‌های مختلف اشاره کرد و گفت: در این پویش با استفاده از ظرفیت‌های مردمی و شبکه تبلیغ در هر محله شهر یا روستا مشکلات شاخص آن بررسی و رسیدگی می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، پویش ویژه بانوان با هدف شکست محاصره‌های تبلیغاتی دشمن در قالب فیلم و نماهنگ در عرصه گفتمان انقلاب اسلامی و جشنواره مجازی «قرآن نور امید» در بستر سامانه شاد را به دیگر برنامه‌های ویژه سازمان تبلیغات در ایام کرونا افزود.

وی تأکید کرد: در حوزه آموزش هم بسیاری از آموزش‌ها در قالب فضای مجازی برنامه‌ریزی شده است./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات