۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۱
کد خبر: ۶۷۸۰۶۹
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی:

اهتمام به سلامت جسمی و معنوی باید توأمان باشد

اهتمام به سلامت جسمی و معنوی باید توأمان باشد
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام سالاری مکی افزود: باید ستاد مقابله با کرونا در تصمیم‌گیری‌های خود در کنار توجه به سلامت جسمی مردم، به سلامت معنوی آن‌ها نیز اهتمام داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز در نشست ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی استان، با گرامیداشت در پیش بودن ماه مبارک رمضان، به تبیین حدیثی از امام حسن مجتبی (ع) در مورد ضرورت بهره‌گیری از فرصت ماه رمضان و پرهیز از سهل‌انگاری در این زمینه پرداخت.

وی افزود: این امام همام می‌فرماید: «إنّ اللهَ جَعَلَ شَهْرَ رَمَضانَ مِضْماراً لِخَلْقِهِ، فَیسْتَبِقُونَ فیهِ بِطاعَتِهِ إِلی مَرْضاتِهِ، فَسَبَقَ قَوْمٌ فَفازُوا وَ قَصِّرَ آخَرُونَ فَخابُوا» و تأکید می‌کند خداوند متعال ماه رمضان را برای بندگان خود میدان مسابقه قرار داد، عده‌ای در آن ماه با اطاعت و عبادت به سعادت و خشنودی الهی از یکدیگر سبقت خواهند گرفت و گروهی از روی بی‌توجهی و سهل‌انگاری خسارت و ضرر می‌بینند.

حجت‌الاسلام سالاری مکی تصریح کرد: همان‌گونه که امام حسن مجتبی (ع) می‌فرماید ماه رمضان به‌مثابه مسابقه‌ای است که برخی در آن پیروز شده و برخی شکست می‌خورند و شوربختانه باید گفت سال گذشته بسیاری از مسئولان فرهنگی و اجرایی در این مسابقه مردود شدند.

وی ادامه داد: پارسال در حالی که قبل از شب‌های قدر بسیاری از دغدغه مندان دینی اصرار داشتند مراسم لیالی قدر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و در فضای باز برگزار شود، برخی از مسئولان با برگزاری هرگونه مراسم مذهبی به هر شکلی مخالفت می‌کردند؛ اما پس از آن رهبر معظم انقلاب بر تصمیم‌گیری ستاد کرونا با در نظر گرفتن دغدغه‌های متدینین تأکید کردند.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی افزود: این مخالفت‌ها در حالی در رابطه با مراسم مذهبی و دینی اعمال می‌شد که متدینان بیشترین تقید و پایبندی را به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی داشته و دارند؛ اما متأسفانه خارج از فضای دین و اندیشه، هم‌زمان تجمعات دیگری بدون رعایت موارد و دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار می‌شد.

حجت‌الاسلام سالاری مکی اضافه کرد: اکنون نیز در حالی که در آستانه ماه مبارک رمضان قرار داریم و برخی خواهان تعطیل کردن کلی برنامه‌های مذهبی هستند، مراسم جشنی در اطراف بجنورد برگزار شد که از حدود 70 نفر شرکت‌کننده در آن شاید تنها حدود 5 نفر ماسک زده بودند.

دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که بتوانیم با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی از فرصت شهرالرمضان استفاده کنیم تا در پایان ماه رمضان شرمنده خود و خداوند نشویم.

وی با تأکید بر اینکه باید در برنامه‌ریزی‌ها علاوه بر سلامت جسم به سلامت روح مردم هم توجه شود، اظهار کرد: دغدغه مندی نسبت به سلامت جسمی مردم باید با اهتمام توأمان نسبت به سلامت روحی و معنوی باشد؛ ازاین‌رو ضروری است ستاد ملی مقابله با کرونا در تصمیم‌گیری‌های خود در کنار توجه ویژه به سلامت جسمی مردم، به سلامت روحی و معنوی آن‌ها نیز اهتمام داشته باشد./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات