۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۰
کد خبر: ۶۷۵۹۵۶
حجت الاسلام آزموده تبیین کرد؛

جشن نیکوکاری و رسالت ائمه جمعه و جماعات

جشن نیکوکاری و رسالت ائمه جمعه و جماعات
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام آزموده با تبیین نقش ائمه جمعه و جماعات در جشن نیکوکاری، ترویج فرهنگ احسان و تأکید به خیرین و بازاریان برای مشارکت را ازجمله وظایف آن‌ها دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی،حجت‌الاسلام نعمت‌الله آزموده، مدیر نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه در خراسان شمالی، امروز در نشست با اعضای شورا، با گرامیداشت هفته احسان و نیکوکاری، به تبیین الگوی برگزاری جشن نیکوکاری در نهاد امامت جمعه پرداخت.

وی افزود: جشن نیکوکاری برنامه‌ای است که هرساله در نیمه دوم اسفندماه و در آستانه سال نو به‌منظور جمع‌آوری هدایا و کمک‌های مردمی و سپس توزیع در بین محرومین اجرا می‌شود و امسال با اعلام شعار «عیدی برای همه» از سوی کمیته امداد امام خمینی (ره) در سرتاسر کشور انجام می‌گیرد.

حجت‌الاسلام آزموده گفت: هدف از برگزاری جشن نیکوکاری کمک به خانواده‌های نیازمند و مددجویان امداد، تأمین بسته معیشتی از قبیل برنج، روغن، حبوبات و... برای خانواده‌های نیازمندان، تأمین لباس و کفش برای نیازمندان و ... است.

وی افزود: هفته احسان و نیکوکاری همه‌ساله از نیمه اول اسفندماه شروع و تا پایان سال ادامه دارد ولی از آنجایی که پایگاه‌های سطح عمومی و معابر و میدان‌ها به دلیل بیماری کرونا کاهش پیدا کرده لذا رویداد مزبور به‌صورت تجمعی صورت نمی‌پذیرد.

حجت‌الاسلام آزموده گفت: در همین راستا همکاران این نهاد در سراسر کشور به‌صورت حضوری و چهره به چهره به خیرین و نیکوکاران مراجعه و کمک‌های مردمی را جمع‌آوری می‌کنند.

وی با بیان اینکه میعادگاه‌های جشن نیکوکاری مدارس، مساجد و مصلای جمعه، دفاتر امداد امام (ره)، مراکز نیکوکاری، پایگاه‌های سطح شهر و ... است، ادامه داد: محل مصرف اقلام جشن نیکوکاری نیز معیشت، عیدانه و پوشاک است که با نقش‌آفرینی گروه‌های هدف ازجمله اصناف و بازاریان، حامیان و خیرین، دستگاه‌ها و سازمان‌ها، دانش‌آموزان، شرکت‌ها و صنایع، مراکز نیکوکاری و مؤسسات خیریه اجرایی می‌شود.

حجت‌الاسلام آزموده با اشاره به نقش ائمه جمعه و جماعات در این زمینه، ترویج فرهنگ احسان و نیکوکاری، تأکید به خیرین و بازاریان و اصناف از پشت تربیون جهت مشارکت در تأمین معیشت نیازمندان و سفارش به سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی استانی و شهرستانی تا از محل مسئولیت‌های اجتماعی دستگاه‌ها در تأمین نیازهای هم‌وطنان مشارکت داشته باشند، ازجمله مواردی است که باید موردتوجه ائمه جمعه و جماعات باشد./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات