۰۵ دی ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۶۷۱۰۹۰
رئیس‌کل دادگستری خراسان شمالی:

پرونده‌های معوق در حوزه‌های قضایی خراسان شمالی کمتر از ۴ درصد است

پرونده‌های معوق در حوزه‌های قضایی خراسان شمالی کمتر از ۴ درصد است
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام جعفری گفت: کمتر از چهار درصد پرونده‌های معوق در حوزه‌های قضایی خراسان شمالی وجود دارد و تا آخر سال هیچ پرونده معوقی نخواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام اسدالله جعفری، رئیس‌کل دادگستری خراسان شمالی، شامگاه پنج‌شنبه در دیدار آیت‌الله رئیسی، رئیس قوه قضاییه با قضات و کارکنان قضایی خراسان شمالی، با اشاره به وجود 156 شعبه فعال شورای حل اختلاف در این استان گفت: اجرای سیاست‌های قوه قضاییه در دوران تحول، برنامه جدی دادگستری کل خراسان شمالی است.

وی با بیان اینکه کمتر از چهار درصد پرونده‌های معوق در حوزه‌های قضایی خراسان شمالی وجود دارد گفت: ان‌شاءالله تا آخر سال هیچ پرونده معوقی در سطح استان نخواهیم داشت.

رئیس‌کل دادگستری خراسان شمالی با بیان اینکه سرکشی از حوزه‌های قضایی در روزهای مختلف هفته به‌صورت آشکار و پنهان، در دستور کار جدی دادگستری خراسان شمالی است، در خصوص اقدامات این دادگستری پیرامون تحقق سیاست کاهش جمعیت کیفری گفت: مرخصی، غربالگری و پایش زندانیان و همچنین استفاده از پابند الکترونیک، ازجمله اقدامات دادگستری خراسان شمالی در راستای کاهش جمعیت کیفری محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام جعفری با بیان اینکه 95 درصد ابلاغ‌های قضایی در استان خراسان شمالی به‌صورت الکترونیکی است، عنوان کرد: 65 درصد دادرسی‌ها نیز به‌صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

وی با اشاره به راه‌اندازی صندوق احسان و نیکوکاری از سوی دادگستری خراسان شمالی در تیرماه سال گذشته، گفت: تا امروز بیش از 208 میلیون تومان کمک‌های مؤمنانه به این صندوق واریز شده است.

رئیس‌کل دادگستری خراسان شمالی خاطرنشان کرد: ما در دادگستری خراسان شمالی، «نداریم» و «نمی‌شود» و «نمی‌توانیم» را برنمی‌تابیم و معتقد هستیم که کار را باید در هر شرایطی با جدیت به‌پیش ببریم.

گفتنی است در این جلسه نمایندگان کارکنان قضایی و اداری دادگستری، نماینده شورای حل اختلاف و همچنین نماینده سازمان‌های وابسته به دستگاه قضا در خراسان شمالی، درخواست‌ها، پیشنهادها و راهکارهای همکاران خود را مطرح کردند./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات