۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۶
کد خبر: ۶۵۶۴۶۷
استاد حوزه علمیه خراسان شمالی تأکید کرد؛

بهره‌گیری دستگاه قضا از ظرفیت حوزویان برای پیشگیری از ناهنجاری‌های اجتماعی

بهره‌گیری دستگاه قضا از ظرفیت حوزویان برای پیشگیری از ناهنجاری‌های اجتماعی
حجت‌الاسلام سلیمان پور گفت: باید با تعامل سازنده میان حوزه علمیه و قوه قضائیه از این ظرفیت مهم در راستای پیشگیری از ناهنجاری‌های اجتماعی و وقوع جرم بهره کافی را برد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام سید سعید سلیمان پور، استاد حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز در دیدار نخبگان حوزوی استان با رییس کل دادگستری خراسان شمالی به مناسبت هفته قوه قضائیه، ضمن تبریک دهه کرامت و هفته قوه قضائیه، از زحمات همه کسانی که در عرصه گسترش عدالت و احقاق حقوق حق مردم تلاش می‌کنند قدردانی کرد.

وی در ادامه اظهار کرد: رییس کل دادگستری استان با روحیه جهادی در تحقق و گسترش حق و عدالت و مبارزه با مفسدین و متخلفین، گام نوین و قابل قبولی در کارنامه قوه قضائیه استان به ثبت رسانده است.

حجت‌الاسلام سلیمان پور در ادامه ضمن بیان بخشی از فرمایشات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم در مورد سبک زندگی اسلامی، افزود: رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند تلاش غرب در ترویج سبک زندگی غربی در ایران، زیان‌های جبران‌ناپذیر اخلاقی، سیاسی، اقتصادی و دینی را به کشور و ملت زده است که مقابله با آن جهادی همه‌جانبه و هوشمندانه می‌طلبد و در این زمینه چشم امید به شما جوان‌هاست.

وی گفت: این زیان‌هایی که رهبری در مورد ترویج سبک زندگی غربی بیان کردند اولاً غیرقابل‌جبران است، ثانیاً لازمه مقابله با این ناهنجاری‌ها جهادی عمل کردن است و ثالثاً این حرکت و مقابله با این تفکر مخرب که ارزش‌های اسلامی و سبک زندگی اسلامی را مورد هدف قرار داده مستلزم هوشمندانه عمل کردن و ایجاد اتاق فکر نخبگانی در این زمینه است.

حجت‌الاسلام سلیمان پور در ادامه با بیان اینکه حوزه علمیه از مردمی‌ترین نهادهاست و با وجود تبلیغات منفی و هجمه‌های دشمن هنوز طلاب مورد اعتماد مردم هستند، اظهار کرد: این ظرفیت بالایی است و باید با تعامل سازنده میان حوزه علمیه و قوه قضائیه از این ظرفیت مهم در راستای گسترش سبک زندگی اسلامی و پیشگیری از ناهنجاری‌های اجتماعی و وقوع جرم بهره کافی برد.

وی خاطرنشان کرد: حوزه علمیه هم با تمام توان در قالب هیأت‌های اندیشه‌ورز، قوه قضائیه را در مسیر عدالت محوری و گسترش عدالت و مسیر درست همراهی می‌کند.

حجت‌الاسلام سلیمان پور افزود: یکی از مشکلات کشور بالأخص در استان ما، افزایش چشمگیر آمار طلاق است که این خود ناشی از مشکلات و اختلافات بین زن و شوهر است؛ اما این مشکل به‌راحتی و قبل از اینکه تبدیل به بحران شده و منجر به طلاق شود با راهنمایی‌ها و مشاوره‌های ساده قابل‌حل است.

وی ادامه داد: در این راستا اگر در قالب هر مسجد یک مرکز مشاوره راه‌اندازی و اجرایی شده و با اجرای این طرح سبک زندگی اسلامی رونق بیشتری بگیرد، شاهد آمارهای حداقلی در این موضوع خواهیم بود./9314/پ210/ق

هادی رحیمی
ارسال نظرات