۱۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۸
کد خبر: ۶۴۶۲۱۰
رییس کل دادگستری خراسان شمالی خبر داد؛

راه‌اندازی شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات فروش اقلام بهداشتی در خراسان شمالی

راه‌اندازی شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات فروش اقلام بهداشتی در خراسان شمالی
رییس کل دادگستری خراسان شمالی از راه‌اندازی شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات مربوط به فروش اقلام بهداشتی در دستگاه قضایی استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام اسدالله جعفری، رییس کل دادگستری خراسان شمالی، امروز در نشست ستاد استانی پیشگیری و مدیریت بیماری کرونا ویروس، اظهار کرد: شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات فروش اقلام بهداشتی در خراسان شمالی راه‌اندازی شد.

وی افزود: شعبه ویژه رسیدگی به پرونده اخلالگران حوزه نظام اقتصادی از طریق احتکار اقلام بهداشتی و گران‌فروشی تشکیل شده است.

حجت‌الاسلام اسدی با بیان اینکه دادگستری استان در کنار سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان، اضافه کرد: هر آن‌کس که مسؤولیت فعالیت در حوزه اقتصادی دارد باید اقدامات و فعالیت‌های خود را به نحو صحیح انجام دهد تا جلوی سوءاستفاده فرصت‌طلبان گرفته شود لذا دستگاه نظارتی که متولی برخورد با گران‌فروشی است باید فعالیت‌های خود را به بهترین نحو ممکن در شرایط فعلی که خواسته مردم است انجام دهد.

رییس کل دادگستری خراسان شمالی از برخورد قاطع دستگاه قضا با گران‌فروشان اقلام بهداشتی خبر داد و خاطرنشان کرد: دستگاه قضا به شدت کمک‌حال تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران استان است اما در مقابل عده‌ای محدود و قلیل در شرایط فعلی چون مردم نیاز به اقلام بهداشتی دارند یکه‌تازی می‌کنند اما باید بدانند که در برابر این عمل دستگاه قضا برخورد قاطعی خواهد داشت و به‌هیچ‌عنوان کوتاه نخواهد آمد.

وی خطاب به اخلالگران نظام اقتصادی گفت: این دسته افراد به‌هیچ‌عنوان جنگ روانی نه در فضای مجازی و نه در فضای حقیقی راه نیندازند که هیچ فایده‌ای نخواهد داشت چراکه هنر ما این است که کار را با دقت و صحت انجام دهیم و با فرصت‌طلبی و سوءاستفاده در این شرایط حساس به شدت برخورد می‌کنیم لذا دستگاه قضا در برخورد با مفسدان اقتصادی خط قرمزی جز قانون ندارد.

سید احمد هاشمی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی هم گفت: شمار مبتلایان کرونا در این استان تا روز دوشنبه، یازدهم فروردین به ۳۳۷ نفر و آمار فوتی‌های این بیماری نیز به ۳۶ نفر رسیده است.

وی در خصوص تفکیک شهرستانی بیماران، اظهار داشت: در شهرستان بجنورد ۱۶۰ نفر، اسفراین ۷۴ نفر، شیروان ۲۸ نفر، فاروج ۱۹ نفر، مانه و سملقان ۱۷ نفر، جاجرم ۱۶ نفر، گرمه ۱۷ نفر و راز و جرگلان ۶ نفر به بیماری کووید ۱۹ دچار شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون ۱۷۳ نفر از مبتلایان به این بیماری بهبود یافته و از مراکز درمانی استان مرخص شده‌اند.

وی افزود: آزمایش ۴۳۸ نفر از موارد مشکوک نیز منفی گزارش شده است و هم‌اکنون ۱۵۷ بیمار مشکوک به ابتلا به کووید ۱۹ بستری هستند./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات