۱۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۲
کد خبر: ۶۴۶۰۸۵
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

برنامه‌های فرهنگی روحانیان در ایام کرونا از طریق فضای مجازی برگزار شود

برنامه‌های فرهنگی روحانیان در ایام کرونا از طریق فضای مجازی برگزار شود
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: روحانیان و مبلغان در ایام کرونا با استفاده از فضای مجازی اقدام به برگزاری برنامه‌های فرهنگی، تبلیغی و مذهبی کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، اظهار داشت: در پی انتشار ویروس کرونا و به توصیه وزارت بهداشت، برای پیشگیری از انتقال این ویروس منحوس و حفظ سلامت مردم، برگزاری اجتماعات مذهبی اعم از نمازهای جمعه و مراسمات دینی ازجمله اعتکاف در خراسان شمالی تعطیل شد؛ اما طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، فضای مجازی یک فرصت است و مؤمنان و متدینین می‌توانند از این فرصت برای پوشش برنامه‌های خود استفاده کنند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: ارادت مردم کشور ما به اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) از گذشته زبان زد بوده است و تشکیل مجالس روضه خانگی برای ذکر نام اهل‌بیت به‌ویژه اباعبدالله الحسین (ع) در ایام مختلف نمونه‌ای بارز از این ارادت و محبت است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی افزود: در فضای ملتهب این روزها که ماندن در خانه برای خانواده‌ها امری ضروری است، حسینیه‌های خانگی و هیئت‌های مجازی امر مبارکی است و می‌تواند برای جامعه و خانواده‌های مذهبی تسکین‌بخش باشد.

وی تصریح کرد: هیئت مجازی، حلقه وصلی است تا دل‌های عاشقان را به سرچشمه‌های نور و معنویت که اهل‌بیت معصومین (ع) هستند، متصل کند.

رییس ستاد ساماندهی شئون فرهنگی خراسان شمالی اظهار کرد: ایام کرونایی به ما ثابت کرد، فضای مجازی فرصت بسیار مغتنمی است تا فعالان مذهبی و منبری‌ها بتوانند با مخاطان خود ارتباط برقرار کنند؛ اما باید طرح "هیئت مجازی" ان‌شاءالله بعد از شکست ویروس کرونا هم استمرار داشته باشد؛ تا بتوانیم در مقابل توطئه‌ها و شایعاتی که دشمنان علیه مسلمانان در فضای مجازی ایجاد می‌کنند مقابله کنیم.

وی تأکید کرد: در روزهایی که مردم به دلیل شیوع بیماری کرونا کمتر می‌توانند در مساجد و حسینیه‌ها حضور یابند، لازم است روحانیون و هیئتی‌ها با اجرای منابر، مجالس روضه و برگزاری مسابقات فرهنگی در فضای مجازی برای ترویج معنویت در فضای جامعه برنامه‌ریزی و اقدام کنند.

امام جمعه بجنورد در پایان با اشاره به پویش ملی «به توان ما» از اقدامات روحانیون و فعالان مذهبی در راستای پیشگیری و مقابله با ویروس منحوس کرونا و دستگیری از نیازمندان در این ایام قدردانی کرد.

شایان‌ذکر است پویش ملی «به توان ما» از سوی سازمان تبلیغات اسلامی، جهت جمع‌آوری کمک‌های مردمی و هیئت‌های مذهبی برای خرید بسته‌های سلامت و پیشگیری از ویروس منحوس کرونا و ارسال به مناطق محروم راه‌اندازی شده است. خیرین و علاقه‌مندان می‌توانند برای شرکت در این پویش عدد ۱۱ را به شماره ۳۰۰۰۱۱۷۱ ارسال کنند تا روش‌های مشارکت و پرداخت برایشان پیامک شود./9314/ت210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات