۰۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۲
کد خبر: ۶۵۶۱۷۲
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

دستگاه قضایی برخورد با مفسدان دانه‌درشت‌ را با جدیت ادامه دهد

دستگاه قضایی برخورد با مفسدان دانه‌درشت‌ را با جدیت ادامه دهد
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین یعقوبی از رویکرد فعلی قوه قضاییه در برخورد جدی با مفاسد اقتصادی به‌ویژه برخورد با دانه‌درشت‌ها قدردانی کرد و خواستار تداوم این روند شایسته شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام ‌والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته مرکز استان که در محل مصلای امام خمینی (ره) بجنورد برگزار شد، با گرامیداشت دهه کرامت و با تأکید بر اینکه باید در دهه کرامت به نمادها و نمودهای کرامت توجه بیشتری کنیم، اظهار کرد: کرامت ارزش محوری در سلسله ارزش‌های دینی ما است.

وی افزود: حتی تقوا که این همه به آن توصیه می‌شود بنا به فرموده امیرالمؤمنین(ع) اصل تقوا همان کرامت است؛ به‌گونه‌ای که هرچه درجه تقوای انسان بالاتر برود درجه کرامت او بیشتر می‌شود، هرچه تقوا عمق بیشتری یابد کرامت در وجود انسان ریشه‌دارتر می‌شود و به‌طورکلی هرچه تقوای انسان بیشتر باشد کرامت و قیمت انسان بیشتر می‌شود.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین یعقوبی ادامه داد: کرامت در پیروی و فرمان‌برداری از حق‌تعالی شکل می‌گیرد و در طرف مقابل کسانی که معصیت می‌کنند خود را از کرامت دور کرده و در ذلت گرفتار شده‌اند.

وی با اشاره به دستاوردهای کرامت، افزود: انسان باشرافت و کرامت اگر به قدرت رسید از قدرت سوءاستفاده نمی‌کند و دروغ و خیانت با کرامت سازگاری ندارد؛ ازاین‌رو انسانی که با دروغ و خیانت در جامعه زندگی می‌کند به کرامت دسترسی پیدا نمی‌کند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه کذب کرامت سوز است، خاطرنشان کرد: انسان کاذب شخصیت خود را با دست خود نابود کرده و نمی‌تواند در گروه کریمان قرار بگیرد و نزد خداوند عزتمند شود.

امام‌جمعه بجنورد در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت هفته قوه قضاییه، از رویکرد فعلی این قوه در برخورد جدی با مفاسد اقتصادی به‌ویژه برخورد با دانه‌درشت‌ها قدردانی کرد و خواستار تداوم این روند شایسته شد.

وی با گرامیداشت ایام شهادت شهید بهشتی و 72 تن از یاران انقلاب، اظهار کرد: هفتم تیر سال 60 ضربه سختی بر پیکر نظام ما وارد شد؛ به‌گونه‌ای که اگر امام و محوریت رهبری دینی و ولی‌فقیه نبود، همین ضربه برای سقوط کشور کافی بود؛ اما امام راحل تنها با یک «انا لله و انا الیه راجعون» مردم را آرام کرد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: انقلاب ما قائل به شخص نیست بلکه پایه‌های توحیدی دارد و مردم با رفتن اشخاص از انقلاب خود دل‌زده نمی‌شود؛ به این معنا که خون این بزرگان کمتر از حیات آن‌ها نبوده و تأثیر خود را بر روند جامعه بر جای می‌گذارد.

وی افزود: خورشید و سیدالشهدای این 72 نفر آیت‌الله بهشتی است؛ زیرا آن‌قدر جلوه شهادت این شهید بزرگوار پرنور است که مابقی شهدا از او کسب فضیلت می‌کنند.

حجت‌الاسلام ‌والمسلمین یعقوبی گفت: شهادت شهید بهشتی و 72 تن از یاران انقلاب ضربه سنگینی بود؛ اما امام، ملت را آرام کرد و فرمود ما انقلاب خود را به‌پیش می‌بریم./9314/پ210/ق

هادی رحیمی
ارسال نظرات