۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۸
کد خبر: ۶۵۶۴۶۸
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی:

حوزه علمیه آماده ارائه مشاوره‌های دینی و اجتماعی به دستگاه قضایی است

حوزه علمیه آماده ارائه مشاوره‌های دینی و اجتماعی به دستگاه قضایی است
حجت‌الاسلام سالاری مکی با اشاره به اهمیت بالای مباحث اعتقادی در کاهش جرم، از آمادگی حوزه علمیه استان برای ارائه مشاوره‌های مذهبی و اجتماعی به دستگاه قضایی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز در دیدار مسؤولان حوزه علمیه استان با رییس  کل دادگستری خراسان شمالی به مناسبت هفته قوه قضائیه، ضمن تبریک این هفته و گرامی داشت یاد و خاطره شهید مظلوم دکتر بهشتی از تعامل مجموعه دادگستری استان با حوزه علمیه تقدیر و تشکر کرد.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت بالای مباحث دینی و اعتقادی در جهت کاهش جرم در جامعه، افزود: حوزه علمیه استان آمادگی خود را جهت هرگونه همکاری در خصوص مشاوره‌های مذهبی و اجتماعی با آن مجموعه اعلام می‌کند.

حجت‌الاسلام سالاری مکی اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین نکات دین مبین اسلام که جزء فروعات دین مبین اسلام محسوب شده و قرآن هم چندین مرتبه بر آن تأکید داشته بحث امربه‌معروف و نهی از منکر است؛ اما تجلی این فرهنگ ناب اسلامی حمایت ویژه‌ای را از سمت قوه قضائیه می‌طلبد.

وی خاطرنشان کرد: درواقع مطالبه گری که در بیانات مقام معظم رهبری به کرات از آن به‌عنوان یک حق برای مردم بیان کرده‌اند در زیرمجموعه احیای امربه‌معروف و نهی از منکر در جامعه قرار دارد که چند صباحی است به زمین‌مانده و باعث شده بدنه نظام حاکمیتی و مسؤولان جوابگوی مطالبات به حق مردم نباشند.

حجت‌الاسلام سالاری مکی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در حوزه علمیه استان موقوفاتی داریم که موجب پویایی مدارس علوم دینی شده و نیاز حوزه علمیه به نهادهای دیگر را کم می‌کند، حال اینکه برخی از این موقوفات به‌ناحق مورد تصرف و تجاوز قرار گرفته است که در این زمینه ورود جدی قوه قضائیه به این امر و احقاق حق حوزه علمیه و برخورد جدی با متخلفان مورد انتظار است.

حجت‌الاسلام اسدالله جعفری، رییس کل دادگستری خراسان شمالی نیز در این دیدار ضمن تقدیر و تشکر از حضور حاضرین مطالبی را در خصوص ابعاد شخصیتی شهید بهشتی بیان کرد و گفت: شهید بهشتی فردی بسیار منظم و دقیق بود؛ اما ظاهرترین و بارزترین خصوصیت ایشان بحث عدالت‌گستری و عدالت‌پیشگی بود.

وی افزود: یکی دیگر از ابعاد شخصیتی این شهید بزرگوار شجاعت سیاسی و جدیت ایشان بود که با تأکید بر سخن خداوند به کفار «قل موتوا بغیضکم» به آمریکای جنایتکار گفت: آمریکا از ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر که همه باید تلاش کنیم از این سبک و شیوه شهید بهشتی الگوبرداری کنیم./9314/پ210/ق

هادی رحیمی
ارسال نظرات