۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۵
کد خبر: ۶۷۸۸۴۹
به مناسبت وفات حضرت خدیجه؛

خدمات حضرت خدیجه در برنامه آنلاین «بانوی امت» بازگو می‌شود

خدمات حضرت خدیجه در برنامه آنلاین «بانوی امت» بازگو می‌شود
خانه قرآن در شب وفات حضرت خدیجه، برنامه سوگواری «بانوی امت» را با محوریت بیان زندگینامه این بانوی بزرگ برگزار می‌کند.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، خانه قرآن منطقه 7 به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان تمام برنامه‌های خود را برای استقبال از ماه مهمانی خداوند تنظیم کرده و تدارک ویژه‌ای برای این ایام معنوی دیده است. 

یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این مرکز در ماه مبارک رمضان، برگزاری جلسات مجازی تفسیر قرآن با عنوان «خانه‌های نورانی» است که با حضور حجت‌الاسلام خسروی به صورت آنلاین برگزار می‌شود. این برنامه هر روز برگزار شده و در آن بخش‌هایی از آیات قرآن کریم تفسیر می‌شود که علاقه‌مندان می‌توانند از طریق شبکه‌های اجتماعی خانه قرآن آن را دنبال کنند. 

دهمین روز از ماه مبارک رمضان، سالروز وفات حضرت خدیجه، همسر باوفا و فداکار پیامبر مکرم اسلام است. این بانوی فداکار، پس از یک عمر تلاش و کوشش و 25 سال خدمت به پیامبر اعظم و دین اسلام، پس از بازگشت از محاصره قریش در شعب ابی طالب، جان به جان آفرین تسلیم کرد. 

خانه قرآن منطقه 7 به این مناسبت و سوگواری برای این بانوی بزرگ اسلام، برنامه «مادر امت» را تدارک دیده است که در آن ضمن نگاهی دقیق به زندگینامه حضرت خدیجه سلام الله علیها، خدمات ایشان به دین اسلام را برشمرده است. 

دیگر برنامه خانه قرآن منطقه 7 در ماه مبارک رمضان، برگزاری نشست تخصصی با موضوع «مهدویت و سبک زندگی ائمه اطهار» علیهما السلام است که با عنوان «باسط» و به صورت آنلاین برپا می‌شود. اولین جلسه از این ویژه برنامه روز پنجشنبه 2 اردیبهشت ماه از طریق شبکه‌های اجتماعی خانه قرآن قابل دریافت است. 

به منظور مراقبت از سلامتی شهروندان در برابر ویروس کرونا در ماه رمضان، خانه قرآن منطقه 7 اقدام به تولید و انتشار محتوای تصویری با عنوان «کرونا روزه» کرده است. در این برنامه نکاتی ساده و کاربردی که در شرایط کرونا در ماه مبارک رمضان باید مورد توجه شهروندان قرار گیرد در قالب کلیپ‌های کوتاه آموزشی معرفی می‌شود. این تولیدات تصویری نیز از طریق شبکه‌های اجتماعی قابل دسترسی است. 

از دیگر برنامه‌های خانه قرآن منطقه 7 به مناسبت ماه مبارک رمضان می‌توان به تولید و انتشار کلیپ‌ دعای روزانه ماه مبارک رمضان اشاره کرد که هر روز از طریق فضای مجازی خانه قرآن به آدرس khqoran7 منتشر می‌شود.

ارسال نظرات