۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۶
کد خبر: ۶۷۸۹۳۴
معاون فرهنگی اوقاف لرستان خبر داد؛

اجرای طرح ضیافت همدلی در بقاع متبرکه لرستان

اجرای طرح ضیافت همدلی در بقاع متبرکه لرستان
حجت الاسلام عباس زاده از اجرای طرح ضیافت همدلی دربقاع متبرکه خبر داد و گفت: این طرح در راستای کمک به نیازمندان بود و در قالب اجرای این طرح ۷ هزار بسته معیشتی توزیع می‌شود.

حجت‌الاسلام محمدجواد عباس زاده، در گفت ‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: ویژه برنامه ها ماه مبارک رمضان با عنوان ضیافت الهی در حال برگزاری هستند.

معاون فرهنگی اوقاف لرستان با اشاره به وضعیت شیوع ویروس کرونا و عدم برگزاری تجمعات افزود: از بستر فضای مجازی و صدا و سیما در راستای اجرای برنامه های اوقاف و امور خیریه در ماه مبارک رمضان بهره مند می شویم.

وی خاطرنشان کرد: برنامه‌های امور اوقاف با عنوان ضیافت الهی و معرفی امامزادگان هرروز قبل از اذان مغرب از شبکه افلاک، یکی از بقاع متبرکه را معرفی می‌کند.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف لرستان عنوان کرد: از دیگر برنامه‌های اوقاف که از شبکه افلاک در حال پخش است برگزاری مسابقه با موضوع وقف می‌باشد که هرروز به سه نفر از برندگان مسابقه جوایزی نقدی اهدا می‌شود.

وی تصریح کرد: ترتیل خوانی قرآن کریم از بقاع متبرکه شاخص به‌ صورت مجازی در پیج اینستاگرام بقاع، تجوید قرآن در مهدیه مرتضوی با حضور مبلغین در فضای مجازی، گروه‌های افق امامزادگان با عنوان امامزادگان استان در برنامه واتساپ در قالب ۲۰ گروه، ازجمله برنامه‌هایی بوده که در حال برگزاری است.

توزیع 7 هزار بسته معیشتی بین نیازمندان

حجت الاسلاک عباس زاده گفت: در حال تدارک برای اجرای طرح ضیافت همدلی و کمک به نیازمندان در ایام ماه مبارک رمضان با همکاری ادارات اوقاف در شهرستان‌ها هستیم.

وی عنوان داشت: در قالب اجرای این طرح ضیافت همدلی هفت هزار بسته معیشتی از محل موقوفات و بقاع متبرکه و خیرین تهیه و توزیع خواهد شد.

معاون فرهنگی اوقاف لرستان بیان کرد: در صورت برداشته شدن محدودیت‌های کرونایی برنامه‌های میلاد امام حسن(ع)، وفات حضرت خدیجه(س) و لیالی قدر در بقاع متبرکه برگزار می شود.

وی گفت: مسؤولیت برگزاری فعالیت‌های فرهنگی در مساجد نیز بر عهده سازمان تبلیغات است  و دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت خواهد شد و بنا نیست در ایام محدودیت‌های کرونایی برنامه‌ای به صورت تجمع و گروهی اجرا شود./9451/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات