۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۰
کد خبر: ۶۷۸۹۴۲
حجت الاسلام فلاحی:

نمی‌توان روی کشورهای غربی حساب باز کرد

نمی‌توان روی کشورهای غربی حساب باز کرد
عضو فراکسیون روحانیت مجلس گفت: تجربه ۸ سال گذشته به ما نشان داد که غرب قابل اعتماد نیست و نمی‌توان روی کشور‌های غربی حساب باز کرد.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی عضو فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی، با اشاره به سند راهبردی ایران و چین،‌ گفت: سند راهبردی ایران و چین به گونه‌ای است که ابتدا باید چین به تعهداتش عمل کند و سپس جمهوری اسلامی ایران.

وی افزود: طبق توضیحات کارشناسان پس از امضای سند راهبردی ایران و چین تعدادی از کشورهای اروپایی خواستار امضای چنین سندی از سوی جمهوری اسلامی ایران با این کشورها شده‌اند که پاسخ ما به آنها این است که کشورهای اروپایی بدون اجازه آمریکا آب نمی‌خورند و استقلالی از خود ندارند و طبیعتا نمی‌شود چنین سندی با آنها امضاء کرد.

عضو فراکسیون روحانیت مجلس اظهار داشت: پس از امضای سند راهبردی ایران و چین بود که کره‌جنوبی در عالی‌ترین سطح یعنی در سطح نخست‌وزیر این کشور سفری به ایران داشته و کشوری که تا قبل از آن به منظور خوش‌رقصی برا‌ی‌ آمریکا دارایی‌های ایران را بلوکه کرده است، در سفر نخست‌وزیر این کشور به ایران پس از امضای سند راهبردی ایران و چین خواستار روابط تجاری و بازرگانی گشایش‌های در این زمینه با جمهوری اسلامی ایران شد.

حجت الاسلام فلاحی خاطرنشان کرد: ما پیش از این به صورت جسته و گریخته همکاری‌هایی با چین داشته‌ایم به عنوان مثال در حوزه دانش‌بنیان همکاری‌هایی وجود داشت که البته با این سند راهبردی این همکاری‌ها افزایش خواهد یافت.

وی افزود: تجربه 8 سال گذشته به ما نشان داد که غرب قابل اعتماد نیست و نمی‌توان روی کشورهای غربی حساب باز کرد.

عضو فراکسیون روحانیت مجلس اظهار داشت: ما در این مدت به ویژه در قالب برجام به تعهدات‌مان در قبال غرب عمل کردیم اما غرب تنها به ما وعده و وعید داد  و به هیچ یک از تعهدات خود در قبال ما در ماجرای برجام عمل نکرد.

حجت الاسلام فلاحی خاطرنشان کرد: استفاده از پول‌های محلی و پیمان‌های پول‌های دوجانبه گشایش‌هایی در حوزه اقتصادی برای ما ایجاد می‌کند و طبیعی است که این را به شرق خنثی‌کننده فشارهای غرب نیز خواهد بود./998/

ارسال نظرات