۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۸
کد خبر: ۶۷۹۰۰۲

پاکستان کارشکنی رژیم صهیونیستی در انتخابات فلسطین را محکوم کرد

پاکستان کارشکنی رژیم صهیونیستی در انتخابات فلسطین را محکوم کرد
پاکستان کارشکنی رژیم صهیونیستی و توطئه اختلال در روند برگزاری انتخابات فلسطین را به شدت محکوم کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، دستیار ویژه نخست وزیر این کشور در امور خاورمیانه و هماهنگی مذهبی طی تماس تلفنی با قاضی ارشد دادگاه عالی اسلامی فلسطین، توطئه‌های رژیم اشغالگر قدس علیه انتخابات فلسطین را محکوم کرد.

«طاهر محمود اشرفی» طی گفت‌وگو با قاضی «محمود الحبش» با تاکید بر ادامه حمایت قاطع مردم و دولت پاکستان از مردم فلسطین، گفت: حل مسالمت آمیز مسئله فلسطین کلید صلح پایدار در خاورمیانه است.

طرفین آخرین تحولات پیرامون امنیت منطقه و وضعیت، فلسطین اشغالی و انتخابات آتی این کشور را بررسی کردند.

دستیار ویژه نخست وزیر پاکستان تاکید کرد: ملت و دولت فلسطین هرگز تنها نیستند و حمایت‌های ما از آن به قوت خود ادامه‌ خواهد یافت.

پاکستان که با رژیم صهیونیستی روابط دیپلماتیک ندارد، پیشتر نیز در جریان حملات وحشیانه نیروهای صهیونیستی به غزه، بارها این جنایت ضدانسانی را محکوم کرد.

نظامیان رژیم صهیونیستی پیش‌تر سه نامزد انتخابات مجلس قانونگذاری فلسطین را در شهر قدس بازداشت کردند.

بر اساس فرمان ریاستی رییس تشکیلات خودگردان فلسطین، انتخابات مجلس قانونگذاری فلسطین در ۲۲ ماه مه‌ (یکم خرداد) و انتخابات ریاست جمهوری در ۳۱ ژوئیه (۹ مرداد) برگزار خواهد شد و چنانچه انتخابات مجلس قانونگذاری به مرحله دوم کشیده نشود، انتخابات مجلس ملی در ۳۱ آگوست (۹ شهریور) برگزار خواهد شد.

پس از ۱۵ سال، این نخستین بار است که تشکیلات خودگردان فلسطین حکمی برای برگزاری انتخابات مجلس قانونگذاری، ریاست جمهوری و مجلس ملی صادر می‌کند که مورد استقبال جنبش حماس نیز قرار گرفت./۹۸۸/

منبع: ای‌پی‌پی پاکستان

ارسال نظرات