۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۰
کد خبر: ۶۷۹۰۷۱
سخنگوی مرکزی مجلس وحدت مسلمین پاکستان:

حمایت از جنبش آزادی فلسطین وظیفه دینی و برهمه واجب است

حمایت از جنبش آزادی فلسطین وظیفه دینی و برهمه واجب است
حجت الاسلام دومکی در دیدار با جهانزیب جمالدینی نماینده پارلمان پاکستان، گفت: حمایت از جنبش آزادی فلسطین وظیفه دینی و برهمه واجب است.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مقصود علی دومکی سخنگوی مرکزی مجلس وحدت مسلمین پاکستان، در دیدار با جهانزیب جمالدینی دبیر کل مرکزی حزب ملی بلوچستان و نماینده پارلمان پاکستان، دعوت نامه شرکت در کنفرانس القدس را که با اهتمام بنیاد فلسطین پاکستان برگزار می شود، تقدیم کرد.

حجت الاسلام دومکی در این دیدار با تاکید به این که مردم مظلوم فلسطین برای حفظ و بقای سرزمین و خاک خود می جنگند، گفت: حمایت از جنبش آزادی فلسطین وظیفه دینی و برهمه واجب است.

وی بازگشت و تعیین سرنوشت عزیزان گمشده در پاکستان را دارای اهمیت ویژه ای دانست و تصریح کرد: دولت فرزندانی که از ایالت بلوچستان و دیگر ایالت ها ربوده شده اند، هرچه زودتر آنان را به جمع خانواده های شان برگرداند و این کوچک ترین خواسته مردم از دولت است.

جمالدینی دبیر کل مرکزی حزب ملی بلوچستان نیز در این دیدار گفت: 5128 نفر از منطقه بلوچستان جزو گمشده ها هستند، فهرست و اسامی آنان در اختیار دولت و نهادهای مربوط قرار داده شده است.

وی افزود: گمشدگان با هر مذهبی و هر نقطه ای از کشور تعلق داشته باشند، خواستار بازگشت آنان به جمع خانواده هایشان هستیم، و نمایندگان حزب ملی بلوچستان در جمع تجمع کنندگان اعتراض آمیز در شهر کراچی حضور خواهند یافت.

این شخصیت سیاسی پاکستان با اشاره به این که هماهنگی و تعامل مذهبی بین مذاهب مختلف اسلامی ضروری است، خطاب به علما، روحانیون و رهبران دینی مسلمان، گفت: دشمنان اسلام قصد شعله ور کردن آتش اختلاف بین مسلمانان را دارند، خنثی سازی این توطئه وظیفه دینی روحانیت و نشان بیداری رهبران مذهبی است.

در آخر این دیدار حجت الاسلام والمسلمین مقصود علی دومکی سخنگوی مرکزی مجلس وحدت مسلمین پاکستان کتاب و تقویم محلی منطقه بلوچستان را تقدیم جهانزیب جمالدینی دبیر کل مرکزی حزب ملی بلوچستان، کرد./988/

حمایت از جنبش آزادی فلسطین وظیفه دینی و برهمه واجب است

ارسال نظرات