۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۱
کد خبر: ۶۷۹۰۷۹
رهبر شیعیان پاکستان:

جهان اسلام باردیگر نیازمند پیمان اخوت و برادری است

جهان اسلام باردیگر نیازمند پیمان اخوت و برادری است
حجت الاسلام والمسلمین نقوی در پیامی به مناسبت روز انجام عقد اخوت بین مسلمانان صدر اسلام، گفت: جهان اسلام باردیگر نیازمند پیمان اخوت و برادری است.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید ساجد حسین نقوی رهبر شیعیان پاکستان و رییس مجمع علمای شیعه این کشور درپیامی به مناسبت روز انجام عقد اخوت (یوم مواخات) بین مهاجرین و انصار در صدر اسلام، گفت: جهان اسلام باردیگر نیازمند پیمان اخوت و برادری است.

وی با بیان این که روابط بین جوامع اسلامی فرسوده و شکننده شده است و این روابط نیازمند ترمیم و استحکام است، گفت: پیروی از سنت حسنه پیامبر اسلام(ص) برای مسلمانان در عصر کنونی لازم و ضروری است.

این رهبر پاکستانی با اشاره به فلسفه انجام عقد اخوت و برادری بین انصار و مهاجرین از مسلمانان صدر اسلام، ابراز داشت: حمایت از هم دیگر، مشارکت در لمحات غم و اندوه و مشارکت در اوقات خوشی از اهداف برگزاری این عقد بود.

وی اهداف شعله ور کردن آتش اختلافات دینی و مذهبی توسط گروه های تندرو وهابی در منطقه بویژه در داخل پاکستان را مورد انتقاد قرار داد و اظهار داشت: وهابیت همواره آلت دست دشمنان اسلام و استکبار جهانی بوده است، گروه های تروریستی وهابی به دین و مذهب پایبند نیستند.

رهبر شیعیان پاکستان پیروی از سنت پیامبر اسلام(ص) را تنها راه نجات جهان اسلام دانست و تاکید کرد: هدف از بعثت انبیاء الهی و رسولان نجات انسان ها بوده است، پیامبران وظیفه داشتند که جهان را از تاریکی به سوی نور و روشنی هدایت کنند، از پستی به سوی بلندی ببرند.

وی افزود: اسلام تنها دین روی زمین است که انسان ها را به سوی کمال هدایت می کند و آنان را به اهداف خلقت شان می رساند.

حجت الاسلام والمسلمین نقوی با بیان این که دل و روح انسان ها در ماه مبارک رمضان برای انجام کارهای نیک، تقوی الهی و پرهیزگاری آمادگی کامل دارد، ابراز داشت: مسلمانان جهان ھمراہ عبادت و ریاضت فردی و تذکیه نفس به مسائل اجتماعی جهان اسلام نیز توجه ویژه ای کنند و به مشکلات مردم فلسطین و یمن برسند.

وی در آخر تنها راه نجات مسلمانان را پیروی از آموزه های قرآن و سنت پیامبر اسلام(ص) دانست، و گفت: چنانکه قرآن کریم تاکید دارد و پیامبر اسلام(ص) نیز به مسلمانان صدراسلام درس اتحاد، همدلی، محبت، عشق و تحمل را داد، ما هم با پیروی از این سیرت نفرت، بغض، عداوت و دشمنی را از جامعه خود دور نگھداریم، اختلافات جزئی دینی را کنار بگذاریم و به مشترکات دینی عمل کنیم که این رمز نجات جهان اسلام است./988/

ارسال نظرات