۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۵
کد خبر: ۶۷۹۱۵۷
امام جمعه موقت کاشان با انتقاد از سخنان اخیر ظریف:

اقتدار و امنیت ملی را فدای مذاکره نکنید

اقتدار و امنیت ملی را فدای مذاکره نکنید
حجت الاسلام احتشام گفت: برخی برای اینکه بتوانند در برابر قدرت های اروپایی و غرب بهتر مذاکره کنند داشته های این ملت را به هوای توسعه مادی و اقتصادی قربانی می کنند.

حجت الاسلام علی احتشام عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و امام جمعه موقت کاشان در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، در ارتباط با فایل صوتی جنجالی منتشر شده آقای ظریف، اظهار داشت: در ماجرای پخش سریال گاندو عده ای از جمله شخص آقای رییس جمهور که از واقعیت آگاه بودند، شفافیت را بر نمی تافتند و اساسا آن را ناصواب و دروغ تلقی کردند.

وی ادامه داد: ولی انتشار این فایل صوتی به اقرار حتی سخنگوی وزارت امور خارجه که مکالمه ای درون دولتی و سند محرمانه ای محسوب می شد نشان داد آنچه که رهبر بزرگوار درباره نفوذ دشمن در تصمیم سازی و تصمیم گیری مسئولین مملکت بیان داشتند بی راه نبوده است.

عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: آنچه که برای دشمن به عنوان عامل اصلی در ضدیت با انقلاب کبیر اسلامی و مقاومت منطقه مطرح است این است که بتواند با تغییر کارکرد معادلات، خودی ها را به مقابله با نظام اسلامی وا دارد وگرنه دهه هاست که دشمن از ضربه زنی با کودتا یا حمله نظامی مایوس شده است.

حجت الاسلام احتشام اظهار داشت: در این ماجرا آنچه برای همگان روشن شد این است که در خود دستگاه های دولتی کسانی هستند که به راحتی می توانند فایل صوتی به قول خودشان 7 ساعته را به اینترنشنال که یک شبکه وهابی-صهیونیستی -سعودی است تحویل دهند و آنچه که به قول خودشان صحبت محفلی یا کارشناسی بوده و نه جمع بندی نظام را، از شبکه ای معاند روی آنتن ببرند.

وی گفت: هرچه که ما بگوییم انتشار این فایل صوتی یک خیانت بوده است ولی یک نکته روشن است که نظر سکاندار سیاسی دولت در طول این 8 سال همواره مقابل نیروی مقاومت و اقتدار نظام بوده است.

امام جمعه موقت کاشان اذعان کرد: کسانی دو سردار کرمانی را به عنوان یکی سردار سازندگی و دیگری سردار مقاومت معرفی کردند ولی معلوم شد که اینها جز روتوش بعضی از ظواهر چیزی بیش نیست و آنچه که در دلهایشان است با فرهنگ مقاومت و ایستادگی خصوصا راه و نگاه سردار دلها شهید قاسم سلیمانی میانه چندانی ندارد.

دشمن این بار به گفتمان دیگری به نام، گفتمان مذاکره و مقاومت متوسل شده است

حجت الاسلام احتشام گفت: در آستانه انتخابات دشمن برای تحت تاثیر قرار دادن چیدمان انتخاباتی  از گفتمان دوقطبی ساز سرهنگ و حقوق دادن، به گفتمان دیگری به نام، گفتمان مذاکره و مقاومت متوسل شده است.

وی مطرح کرد: خصوصا اگر در مذاکرات وین دشمن این بنا را داشته باشد که با نشان دادن چند دلار یا پول یا باز کردن روزنه های کوچک اقتصادی خودی به داخلی های خاکستری نظام نشان دهد معلوم می شود که یک بار دیگر تحلیلگران پشت صحنه انتخابات در جناح غیر ولایی و غیر انقلابی به این نتیجه رسیده اند که می توانند از ظرفیت دوگانه مذاکره و مقاومت آن هم مذاکره از جنس برجام بی فرجام و شکست خورده بار دیگر بر ذهنیت خاکستری های نظام تاثیر گذار باشند.

حجت الاسلام احتشام با توصیه به نیروهای ولایی و انقلابی به اینکه از هر زمان دیگر باید بیشتر جبهه داخلی را تقویت کنند، گفت: آنچه که خودی ها در کانال های داخلی با تخریب شخصیت های نظامی داخلی نظام متاسفانه آب به آسیاب دشمن می ریزند باید بدانند با تکیه بر فرهنگ عدالت خواهی، مطالبات به حق مردم پاسخ داده بشود.

خروجی صندوق ما باید شخصی از جنس شهید رجایی باشد

امام جمعه موقت کاشان مطرح کرد: 8 شاخصه اصلی که رهبر معظم انقلاب درباره کاندیدای ریاست جمهوری فرمودند باید لحاظ شود و خروجی صندوق ما باید شخصی از جنس شهید رجایی باشد که هم درد طبقات و دهک های پایین را درک کرده باشد و هم در مرحله اعتنا و اهتمام به درد مردم با تولید و توجه به ظرفیت های داخلی و شکوفایی اقتصاد کشور با نگاه عزت مندانه برون مرزی بتواند در این سختی های اقتصادی تنها جبهه ای که دشمن خیال می کند می تواند آن را به چالش بکشد یعنی جبهه اقتصادی  را با موفقیت به سرانجام برساند.

وی گفت: از شوخی های خنده آور این است که شخصی مثل آقای رییس جمهور یا آقای ظریف که دربیش از 4 دهه در مسئولیت های مدیریتی و اجرایی بودند و با ظرفیت های قانونی وظایف تفکیک شده قوا آگاه و آشنا هستند، بگویند که تصمیم گیرنده اصلی فرد دیگری است و ما در تصمیمات دخالت داده نمی شویم.

حجت الاسلام احتشام بیان داشت: اینها چرا در انتخابات این ها را نمی گفتند و اگر معتقد به این هستند چرا در انتخابات کاندیدا شدند اگر می دانستند چرا وعده دادند کاری می کنیم که هم سانتریفیوژ بچرخد هم چرخ کشور یا وعده های دیگر پس این فریب افکار عمومی و شوخی رسانه و فریب است.

انتشار این فایل صوتی یک خیانت بوده است

وی خاطرنشان کرد: هیچ ملتی در دنیا حتی ضعیف ترین ها در برابر اقتدار ملت خود، نیروهای امنیتی خود را مورد چالش و تخریب قرار نمی دهد متاسفانه غربگرایان هر چه از دهه شصت فاصله گرفتیم زاویه خود را با یادگار مرحوم امام یعنی ولایت فقیه و اصل 110 بیشتر کردند.

حجت الاسلام احتشام افزود: برای اینکه بتوانند در برابر قدرت های اروپا و غرب بهتر مذاکره کنند داشته های این ملت را به هوای توسعه مادی و اقتصادی خود قربانی کنند چاره ای جز به چالش کشیدن مظهر قدرت و ایستادگی برای خوش رقصی در برابر غرب ندارند.

وی گفت: آنچه که امروز می تواند ملت ما را در برابر کرونای ذلت واکسینه کند اقتدار نیروهای امنیتی است از این رو دشمن خارجی و نفوذی های داخلی برخی به خیانت و برخی به غفلت و جهالت، نقطه آسیب خود را که تخریب نیروهای نظامی و امنیتی است نشانه رفتند ولی همانطور که امام فرمودند اگر سپاه نبود کشور نبود و ای کاش من خود پاسدار بودم یک بار دیگر ملت ما به اینها خواهند فهماند که از آرمان های خود برای این اهداف نخواهند گذشت و سرهنگ بودن یا مذاکره کننده بودن مشکل فعلی انقلاب نیست، امروز حل معضلات عدالتی برای درمان مشکلات معیشتی مسئله است.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
مومن
-
۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۹
شما به درس حوزه برس ایها الشیخ این مملگت صاحب دارد
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۲
احسنت به این همه بصیرت
1
0