۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۲
کد خبر: ۶۷۹۲۵۳
اصلانی در گفت‌وگو با رسا:

انتشار صوت ظریف وظیفه مراجع اطلاعاتی و قضایی را دوچندان می‌کند

انتشار صوت ظریف وظیفه مراجع اطلاعاتی و قضایی را دوچندان می‌کند
عضو هیأت علمی دانشگاه تهران گفت: مهم‌ترین علت شاید این باشد که جریان غربگرا تاریخ مصرف ظریف را تمام شده دید از این رو برای اهداف مهم و راهبردی‌تری فایل صوتی را افشا کرد.

دکتر فیروز اصلانی، عضو هیأت علمی دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به پشت پرده و علل منتشر شدن صوت محمد جواد ظریف و اینکه انتشار صوت اقای ظریف وظیفه مراجع اطلاعاتی و قضایی را دوچندان می‌کند، گفت: علیرغم دور از انتظار بودن طرح برخی ادعاها و نسبت‌های ناسازگار با مصالح کشور و حتی خود آقای ظریف، انتشار این صوت می‌تواند معطوف به چند هدف و مصداق یک تیر و چند نشان باشد.

وی همچنین افزود: مهم‌ترین علت شاید این باشد که جریان غربگرا تاریخ مصرف آقای ظریف را تمام شده دید لذا برای اهداف مهم و راهبردی‌تری فایل صوتی‌اش را برخلاف میلش افشا کرد؛ احتمال دیگر این است که رقبای انتخاباتی در جریان موسوم اصلاح طلب با انتشار این صوت در این زمان که نزدیک به ثبت‌نام نامزدهای ریاست جمهوری است، حذف او از گردونه رقابت انتخاباتی را دنبال کرده اند.

مدیر مسئول کیهان فرهنگی ادامه داد: البته نارو زدن به رقبا سابقه هم دارد همانگونه که قبلا نیز برخی مسئول ستاد انتخاباتی بودند و علنا به رقیب وی رأی دادند؛ به اعتقاد برخی ناظران سیاسی قبل از انتشار این صوت احتمال رد صلاحیت آقای ظریف زیاد بود و انتشاردهندگان این صوت، این احتمال را دوچندان کردند.

وی پس از بیان اینکه با جریان انتشار این صوت، ظریف را از گردونه رقابت سیاسی حذف کردند اظهار داشت: اینکه این صوت اولین بار از شبکه معاند ایران اینترنشنال پخش شده، علاوه بر اثبات جریان نفوذ و تایید فیلم گاندو، می تواند حاکی از طراحی یک جنگ روانی بسیار پیچیده برای قبضه بیشتر قدرت در دولت بعدی توسط جریان غربگرا باشد.

اصلانی تصریح کرد: به قول ادوارد سعید، تامین تداوم جریان نفت به غرب و حفظ و تحکیم موقعیت رژیم صهیونیستی دو پایه استراتژی غرب در منطقه است و تنها یک دولت غربزده و سکولار مسلک می تواند به تحقق این استراتژی مهم غرب کمک کند؛ لذا دشمنان اسلام با روی کار آمدن دولت انقلابی، نقشه و منافع خود را برباد رفته می‌بینند.

وی تصریح کرد: دشمن در آستانه انتخابات دنبال وارونه نمایی و دستکاری افکار عمومی و غوغا سالاری و آدرس غلط دادن است؛ آنها منافع خود را در این می‌بینند که خط متمایل به غرب در ایران رأی بیاورد و می‌دانند اگر این جریان رأی نیاورد قطعا از عرصه حذف خواهند شد.

عضو هیأت علمی دانشگاه تهران ضمن اشاره به اینکه امروز همه ملت با گوشت و پوست‌شان بی فایده و حتی خسارتبار بودن دیپلماسی برجامی را درک می‌کنند گفت: جریان سازشکار و غربگرا با انتشار این فایل صوتی مذبوحانه تلاش می‌کند مشکلات متعدد فعلی را روی دوش جریان انقلابی بیندازند و شکست رویکرد حاکم بر سیاست خارجی و رفع تحریم‌ها را توجیه کنند.

وی ادامه داد: درحالی که به تعبیر رهبر معظم انقلاب در بیانیه راهبردی گام دوم، اگر بی توجهی به شعارهای انقلاب نبود و غفلت از جریان و عناصر انقلابی نبود که متأسفانه بود و خسارتبار هم بود، این مشکلات وجود نمی داشت.

اصلانی همچنین افزود: برخلاف ادعای ظریف میدان همیشه پشتوانه دیپلماسی بوده است و اگر حاج قاسم سلیمانی ها نبودند غربی ها اشتیاقی برای مذاکره با شما نداشتند؛ در واقع، توفیق در مذاکره از میدان و میدان دار بود و شکست آن، از انفعال مذاکره کنندگان و نامناسب و غیر انقلابی بودن بافت آن بود.

عضو هیات اندیشه‌ورز سازمان بسیج حقوق دانان در جواب به گلایه ظریف مبنی بر اینکه او در جریان برخی مسائل نظامی در رابطه با منطقه قرار نمی‌گرفت، گفت: حیطه بندی اطلاعاتی در مسائل نظامی و سیاسی یک قاعده عقلانی و مورد تاکید اسلام است به همین دلیل طبیعی است که مسائل مهم نظامی را نباید به غیر اهلش مطرح کرد.

وی خاطرنشان کرد: وقتی در تیم مذاکره کننده ما دو جاسوس پیدا شد آیا رعایت حیطه بندی اطلاعات نباید جدی تر باشد؟ اقای ظریف چگونه انتظار دارد سردار دلها مسایل استراتژیک میدان را به او می‌گفت درحالی که مصاحبه غیرقابل انتشارش بدست دشمنان اسلام منتشر می‌شود؟ حال اگر هیچ دلیلی بر درستی کار حاج قاسم در نگفتن مطالب به ظریف وجود نداشت انتشار فایل صوتی ظریف بهترین دلیل است.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Netherlands
۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۴
حالا نگرانیم آشنا کجا میخواد بره
0
0
حسینیه
|
۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۹
لحظه به لحظه این دولت داره مملکت رو بدتر میکنه؛ لحظه به لحظه.