۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۱
کد خبر: ۶۷۹۴۸۷
مدیر کل اداره تبلیغات اسلامی خوزستان:

آمادگی خادمی جریان وعظ و خطابه را در استان داریم

آمادگی خادمی جریان وعظ و خطابه را در استان داریم
خوزستان - حجت الاسلام نبی زاده در نشست هم اندیشی خطبا گفت: این آمادگی را داریم تا خادمی جریان وعظ و خطابه را در سطح استان عهده دار شویم.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، نشست هم اندیشی مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان با جمعی از خطبای جوان، در آستانه شب‌های احیاء و لیالی قدر، برگزار شد.

در این نشست که با توجه به ضرورت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و محدودیت دعوت از افراد مورد نظر برگزار شد، جمع اندکی از خطبای جوان و شاخص در سطح استان که بیشتر در شهرستان اهواز ادای تکلیف داشته اند در این جلسه حضور بهم رساندند.

در ابتدای این جلسه گزارشی از اخرین وضعیت تبلیغ و خطابه توسط حاضرین در جلسه ارائه شد.

از جمله موضوعات مهمی که از سوی مدعوین مورد توجه و تأکید قرار گرفت، مسئله ارتقاء ذائقه مستمعین نسبت به دریافت سخنرانی‌های فاخر و شرکت در جلسات سخنرانی معرفت افزا بود.

در ادامه این نشست، خطبای حاضر در جلسه ضمن تشکر از اداره کل تبلیغات اسلامی به جهت برگزاری این برنامه، خواستار امتداد و استمرار برگزاری این نوع جلسات در فواصل زمانی آتی شدند که بنا شد در آینده نزدیک، ساز و کاری نسبت به استمرار این نشست‌ها تعریف شود.

در بخش دیگری از این گفتگو، پشتیبانی رسانه‌ای از زحمات و مجاهدت‌های تبلیغی خطبا و مبلغین و کمک به تولید محتوا‌های فاخر و موثّر در قالب منبر‌های مجازی مورد تأکید قرار گرفت.

موضوع دیگری که در راستای این هم اندیشی مورد بحث و بررسی واقع شد، حرکت‌های همراه و هماهنگ در ارائه محتوا به مستمعین در جلسات بود که بنا شد اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان نیز در این خصوص برنامه‌هایی را تدارک و نسبت به تغذیه محتوایی و فکری این عزیزان اقدامات مؤثری انجام شود.

توجه جدی به گسترش، توسعه و تقویت جلسات مناجات خوانی همراه با سخنرانی‌های محتوا محور و معرفت افزا از مباحث مهمی بود که در ادامه این گفتگو، برآن تأکید شد.

مسئله استعدادیابی و برنامه ریزی جدی برای کشف و ارتقاء خطبای جوان‌تر و افرادی که قصد دارند پا در عرصه تبلیغ در فضای هیئات و مراسمات بگذارند نیز در زمره مهمترین موضوعات قابل پیگیری عنوان شد.

در پایان، مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان و معاون فرهنگی این اداره کل، ضمن ابراز خرسندی از بیان نقطه نظرات و هم اندیشی بسیار مفید و ارزنده‌ای که صورت گرفت، حضور خطبای جوان را که دارای منشأ اثر جدی خصوصا در میان جوانان هستند در سراسر استان مایه خوشحالی برای اداره کل تبلیغات اسلامی قلمداد نموده و ابراز امیدواری کردند چنانچه در سازمان تبلیغات اسلامی خدمتی ولو اندک به این عزیزان و فضای تبلیغی استان ارائه شود بسیار برای ما مغتنم بوده و امید داریم در آینده نزدیک با طیف‌های بیشتری از جامعه تبلیغی استان امکان ارتباط گیری به وجود بیاید و روز به روز شاهد منظومه سازی در جریان تبلیغ در سطح استان باشیم.

در بخش پایانی این نشست، طراحی و تقویت مجموعه جلسات ثابت در شهرستان‌ها با موضوعات تخصصی از جمله برگزاری جلسات تفسیر، جلسات اخلاق و موضوعاتی حول این محور، از جمله نکات بسیار مهمی بود که به عنوان یکی از جدی‌ترین نیاز‌های روز در حوزه تبلیغ در سراسر استان، به بحث و بررسی پرداخته شد. /۹۴۵۴/
ارسال نظرات