۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۸
کد خبر: ۶۷۹۴۹۷

چند خبرکوتاه از خوزستان

چند خبرکوتاه از خوزستان
خوزستان - برگزاری نشست آسیب شناسی فضای سایبری برای مقابله با سبک زندگی غربی و افتتاح دفتر پاسخ گویی به مسائل شرعی در حوزه علمیه الغدیر اهواز عناوین چند خبر کوتاه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز؛ نشست آسیب شناسی فضای سایبری برای مقابله با سبک زندگی غربی با حضور کارشناس علی موجودی، عضوهیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی دزفول، طلاب سطح دو و سه ، مبلغان و دانش آموختگان مدرسه علمیه الزهرا(س) دزفول در فضای مجازی تالار پژوهشی مرکز تخصصی الزهرا(س) این شهرستان برگزار گردید.

در این نشست موجودی ابتدا به اثبات وجود جنگ نرم و حرکت و برنامه ریزی دشمن در جنگ سایبری و مجازی پرداختند.

وی خاطر نشان کرد: ماباید بدانیم که دشمن هیچوقت به جنگ سخت و شگردهای آن برنخواهد گشت؛ زیرا تا افراد به باور وجود تهدید نرسند نمی توانند برای مقابله با آن راهکار ارائه دهند.

دیدارمدیریت حوزه های علمیه خواهران و برادران با استاندار خوزستان

مدیریت حوزه های علمیه خواهران و برادران، با استاندار خوزستان دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار، با موضوع معرفی مدارس علمیه استان، نحوه فعالیت های مدارس و پیگیری اعتبارات و تخصیص بودجه در سال 1400 گفتگو شد.

معرفی قرارگاه فرهنگی خواهران و هدف از تشکیل قرارگاه فرهنگی ، نیز از دیگر موضوعات بیان شده در جلسه بود.

نخستین معلم بشر پس از خدا انبیاء هستند

 خانم موسوی، مدیر مدرسه علمیه خواهران الزهرا (س) شوش در نشست بزرگداشت مقام معلم که امروز با حضور تعداد معدودی از نماینده‌های طلاب با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شده بود؛  ضمن بزرگداشت روز معلم و سالروز شهادت استاد مطهری گفت: در عظمت و مقام و منزلت معلم همین کافی است که رسول خدا (ص) به این ویژگی خود افتخار می‌کند که می‌فرمود: (انما بعثت معلما) همانا که من به عنوان معلم انسان‌ها مبعوث شدم. ایشان در ارتباط با جایگاه و اهمیت معلم در ادامه بیان می‌کند: که روزی از اسکندر مقدونی پرسیدند: ” چرا به معلم خود بیش از پدرت احترام می‌گذاری؟ گفت: پدر جسم من راپرورش می‌دهد و معلم روح من را؛  چنانکه می‌دانیم تاثیر غذای روح بالاتر از غذای جسم است.

مدیر مدرسه علمیه خواهران الزهرا (س) شوش گفت: در مکتبی که کامل‌ترین برنامه سعادت بشری را به همراه دارد در آیات نورانیش، نخستین معلم بشر را خداوند و سپس انبیا معرفی می‌کند تا جایگاه ممتاز و مستقل آن به صورت ارزشمند پدیدار شود.

وی عنوان کرد: تواضع، فروتنی و حرمت گذاری در مقابل مقام شامخ معلم در هر شرایطی باید حفظ شود؛ چه در حضور و چه درغیاب او با ذکر ونام یاد او با ادب و احترام؛ چرا که معلم، مالک انسان  است و حقی به گردن او دارد. پیامبر خدا (صلی الله علیه و اله) در این رابطه فرمود:“مَن عَلَّمَ أحَدًا مَسألَهً مَلَکَ رِقَّهُ: قیلَ: أیَبیعُهُ و یَشتَریهُ؟ قالَ: صلی الله علیه و اله و سلم:لا، بَل یَأمُرُهُ و یَنهاهُ: اگر کسی به دیگری یک مساله بیاموزد مالک او خواهد بود. راوی سوال کرد: ایا مالکیت او به نحوی است که می‌تواند او را خرید و فروش کند، حضرت فرمود: خیر، بلکه می‌تواند بر او امر و نهی کند.

خانم موسوی در پایان سخنرانی خود، به مقام  شامخ شهید مطهری اشاره کردند و گفت: روز معلم به نام شهید مطهری نامگداری شده تا علاوه بر شناخت جایگاه و مقام رفیع این معلم و استاد بزرگ تاریخ معاصر، مسیر علم اموزی او، شیوه و کیفیت تدریس، روش گزینش درس، تبیین مباحث و نکته ها، روش برخورد با دانشجویان و. مورد الگو و عمل برای ما قرار گیرد. 

دفتر پاسخگویی به مسائل شرعی حوزه علمیه الغدیر اهواز افتتاح شد

دفتر پاسخگویی به مسائل شرعی حوزه علمیه الغدیر اهواز با حضور آیت الله دکتر محسن حیدری افتتاح شد.

مراسم افتتاحیه دفتر پاسخگویی به مسائل شرعی حوزه علمیه الغدیر اهواز در مسجد حضرت ابوطالب(ع) این حوزه افتتاح شد.

این دفتر با شماره تماس ۳۵۰۲ آماده پاسخگویی به سؤالات شرعی هموطنان گرامی است./۹۴۵۴/

ارسال نظرات