۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۷
کد خبر: ۶۷۹۵۵۷

خدمت رسانی به مردم از ابعاد مهم عبادت است

خدمت رسانی به مردم از ابعاد مهم عبادت است
حجت الاسلام فرحزاد گفت: بُعد خدمت رسانی به مردم و رحم به مردم از ابعاد مهم عبادت است؛ چیزی که انسان را نجات می دهد خدمت به مردم است.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حبیب الله فرحزاد در برنامه تلویزیونی تسبیح سحر که در حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها ضبط و به صورت زنده از شبکه نور منعکس شد، اظهار کرد: اسماء خدا مظهر رحمت خداوند است و خداوند را پناهگاه طرد شدگان و گناهکاران معرفی می کند.

وی با بیان اینکه محبتی که در دل انبیاء و اولیاء نسبت به امتشان وجود دارد و محبت پدر و مادر شعبه ای از محبت خدا به بنده خودش است، افزود: در ادعیه ای که وارد شده است خداوند را کریم خطاب می کنیم و امیرالمؤمنین(ع) فرمودند کریم کسی است که اگر قدرت پیدا کند عفو می کند و ثروتش را می بخشد.

کارشناس مذهبی رسانه ملی با بیان اینکه خدا همراه دل شکسته ها و بی کس و کارها است، گفت: این شب ها فرصت خوبی است برای رفیق شدن با خدا و کسی که با خدا رفیق و انیس باشد همه دردها و مشکلات دنیا برایش حل می شود.

وی با بیان اینکه ما تک بعدی هستیم و عبادت را تنها در راز و نیاز با خدا می دانیم، اظهار کرد: بعد خدمت رسانی به مردم و رحم به مردم از ابعاد مهم عبادت است؛ چیزی که انسان را نجات می دهد خدمت به مردم است و عبادتی که رحم به دیگران را در وجود انسان پرورش نمی دهد به درد نمی خورد.

حجت الاسلام فرحزاد با بیان اینکه سیره اهل بیت علیهم السلام این بوده که به مردم خدمت رسانی می کردند و رحم به مردم می کردند و سخاوت داشتند، افزود: امام های ما مظهر جود و سخاوت بودند و سخاوت است که انسان را نجات می دهد.

وی با بیان اینکه در چنین روزهایی که حضرت علی علیه السلام ضربت خوردند و حال نامساعدی داشتند، بازهم از مردم غفلت نمی کردند، افزود: حضرت وقتی چشمشان به ابن ملجم افتاد از او سؤال کردند که آیا من بد امامی برای تو بودم؟ و سپس به امام حسن علیه السلام دستور دادند که از غذایی که خودت می خوری به او بخوران و فرش زیر پایش فرش نرمی باشد و دست و پای او را باز بگذارید و به خوبی با او رفتار کنید.

کارشناس مذهبی حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه حضرت علی علیه السلام فرمودند که اگر من زنده ماندم ابن ملجم را خواهم بخشید، افزود: حضرت فرمودند که ما خاواده رحمت و مغفرت هستیم و اگر فشار مردم و خونخواهی مردم نبود مطمئنا امام حسن و امام حسین علیهما السلام هم ابن ملجم را قصاص نمی کردند.

ارسال نظرات