۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۴
کد خبر: ۶۷۹۵۹۶
بسته انتخاباتی رسا؛

صدرنشینی رئیسی در جدیدترین نظرسنجی/ استفاده نمادین اصلاحات از زنان! +فایل

صدرنشینی رئیسی در جدیدترین نظرسنجی/ استفاده نمادین اصلاحات از زنان! +فایل
در این بسته اخباری شامل نتایج جدیدترین نظرسنجی درباره انتخابات ریاست جمهوری و لیست اولیه اصلاح‌طلبان برای انتخابات ۱۴۰۰ را تقدیم مخاطبان می کنیم.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، هر چه به انتخابات ها نزدیک می شویم، سخنانی همچون «میزان مشارکت مردم در انتخابات چقدر است»، «آرای اکثریت مردم متعلق به کدام کاندیدا می شود»، «کدام کاندیدا می آید و کدام نمی آید» و مواردی از این قبیل از جمله سؤالات مطرح شده در افکار عمومی است.

در این میان، رسانه ها دست به ابتکاراتی همچون نظرسنجی، تهیه بسته های خبری و پوشش اخبار انتخاباتی می زنند تا به نوعی به سؤلات مطرح شده در افکار عمومی و مخاطبان خود پاسخ مناسب دهند.

ما در این بسته خبری، نتایج جدیدترین نظرسنجی درباره انتخابات ریاست جمهوری، جدیدترین اعلام کاندیداتوری ها و انصراف از نامزدی انتخابات، لیست اولیه اصلاح‌طلبان برای انتخابات ۱۴۰۰ و اظهارات انتخاباتی چهره های شاخص را تقدیم مخاطبان گرامی می کنیم.

از صدرنشینی رئیسی در جدیدترین نظرسنجی تا حضور نمادین زنان در فهرست اصلاحات

نتایج جدیدترین نظرسنجی درباره انتخابات ریاست جمهوری/ صدرنشینی «رئیسی» و رأی منفی «جهانگیری و لاریجانی»

نتایج افکارسنجی ملی ۹ اردیبهشت ماه یک مرکز دانشگاهی معتبر در خصوص «انتخابات ریاست جمهوری دوره سیزدهم» نشان می‌دهد، آیت الله سیدابراهیم رئیسی با ۴۲ درصد پیشتاز است و محمدباقر قالیباف با ۲۲ درصد، محمدجواد ظریف با ۲۰ درصد، محسن رضایی با ۱۰ درصد و علی لاریجانی با ۶ درصد در رده‌های بعدی قرار دارند.

در این نظرسنجی از بین تمامی کاندیداهای مطرح در عرصه سیاسی، 5 کاندیدا اول انتخاب شده توسط شرکت گنندگان به رای گذاشته شدند که نتایج فوق به دست آمده است.

در این نظرسنجی، بیشترین رأی منفی به اسحاق جهانگیری و علی لاریجانی تعلق گرفته است.

نکته مهم این نظرسنجی، در احتمال رأی به دوگانه «رئیسی - ظریف» در انتخابات پیش رو است که در آن، ۶۷ درصد گفته اند به سید ابراهیم رئیسی و ۲۷ درصد به محمدجواد ظریف رأی خواهند داد.

همچنین در دوگانه «قالیباف - ظریف»، ۵۶ درصد گفته اند به قالیباف و ۳۳ درصد به ظریف رأی خواهند داد.

بر اساس این نظرسنجی، میزان مشارکت در انتخابات آینده تا این لحظه ۴۷ درصد برآورد شده است.

آمدن رئیسی می‌تواند با اجماع بین اصولگرایان همراه باشد

جوادی حصار در گفت‌وگو با انتخاب گفت: شاید اگر رهبری گزینه مورد تاییدی را برای ریاست قوه قضاییه در نظر داشته باشد، آقای رییسی با اطمینان بیشتری برای نامزدی در انتخابات تصمیم‌گیری کند. من فکر می‌کنم که اگر آقای رییسی تصمیم جدی برای ورود به عرصه انتخابات داشته باشد، احتمالا قبل از هر اقدامی با رهبری مشورت می‌کند و در صورت موافقت ایشان قطعا وارد عرصه انتخابات خواهد شد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه حضور ابراهیم رییسی در انتخابات می‌تواند منجر به ایجاد اجماع بین اصولگرایان شود، تاکید کرد: البته من این احتمال را در نظر می‌گیرم که چون وضعیت کشور با شرایط سال 96 متفاوت است، بنابراین امکان دارد که این اجماع یا ائتلاف احتمالی مذکور مانند دوره قبلی رخ ندهد. به نظرم امکان دارد که شرایط اصولگرایان برای رسیدن به اجماع و ائتلاف نهایی کمی پیچیده‌تر از گذشته باشد.

علی مطهری: باید با کنگره آمریکا لابی داشته باشیم

علی مطهری: ما باید حتی با کنگره آمریکا لابی داشته باشیم. چرا اسرائیل و عربستان لابی دارند و ما نداریم؟ این همه ایرانی متخصص در آمریکا هستند و برخی پست‌های مهمی در آن کشور دارند. جز اسرائیل که کشوری جعلی است باید با بقیه کشور‌های دنیا رابطه خوب داشته باشیم. باید بین کشور‌های دنیا رقابت تجاری ایجاد کنیم و طرف‌های مختلفی داشته باشیم تا آنچه به نفع ملت ایران است، انتخاب کنیم.

از صدرنشینی رئیسی در جدیدترین نظرسنجی تا حضور نمادین زنان در فهرست اصلاحات

سردار علیرضا افشار نامزد انتخابات ریاست جمهوری شد

سردار علیرضا افشار رئیس اندیشکده جنگ نرم دانشگاه عالی دفاع ملی و فرمانده اسبق بسیج برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری اعلام کاندیداتوری کرد. او در نشست خبری در این رابطه گفت: "بنده در حال بررسی شرایط بودم و به این نتیجه رسیدم که باید در صحنه انتخابات حضور یافت و ان‌شاءالله حضور می‌یابم و حدود ۴۰ برنامه برای حل مشکلات اساسی کشور در حوزه‌های مختلف تدوین کرده‌ایم. نامزد‌ها باید برنامه داشته باشند و ما برنامه‌مان را در اختیار مردم قرار خواهیم داد. سعی دارم وحدت را بین نامزد‌های جبهه انقلاب ایجاد کنیم و همه کنار نامزدی باشیم که مقبولیت بیشتری داشته باشد و اگر تعدد نامزد‌ها منجر به مشارکت بیشتر بشود، باید باشد. "

از صدرنشینی رئیسی در جدیدترین نظرسنجی تا حضور نمادین زنان در فهرست اصلاحات

یک وزیر احمدی‌نژادی دیگر هم کاندیدا شد

صادق خلیلیان وزیر جهاد کشاورزی دولت دهم، اقتصاددان و استاد دانشگاه تربیت مدرس با صدور بیانیه‌ای ضمن تشریح برنامه‌ها و سوابق در سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری اعلام کاندیداتوری کرد.

فعال اصولگرا: پزشکیان، عارف و هاشمی هیزم انتخابات هستند

کنعانی مقدم درباره حضور افرادی مثل پزشکیان، عارف و هاشمی در عرصه انتخابات با بیان اینکه همه هیزم انتخابات هستند و فقط می توانند انتخابات را گرم کنند، ‌بیان کرد:‌ در عین حال اصلاح طلبان اعتماد عمومی شان را از دست داده‌اند و باید به دنبال اعتمادسازی بروند. کسی می‌تواند این اعتماد را جلب کند که یک شخصیت کاریزماتیک باشد تا مردم به آن اقبال کنند، در غیر این صورت این افرادی که اکنون مطرح هستند، نمی توانند یک تغییر فاز ایجاد کنند که با این تغییر فاز رای خاکستری به سمت آنها حرکت کند.

پیشنهاد تقوی به جهانگیری: نوار تبلیغاتی خود در انتخابات ریاست‌جمهوری را گوش بده

رئیس مجمع نمایندگان تهران گفت: به معاون اول رئیس‌جمهور پیشنهاد می‌کنم که حتما نوار تبلیغاتی خود در انتخابات ریاست‌جمهوری ۹۶ را گوش دهد و بداند که مردم آن وعده‌ها را فراموش نمی‌کنند.

حجت‌الاسلام سید رضا تقوی در گفتگو با مهر در واکنش به اظهارات اخیر جهانگیری، مبنی بر اینکه ریشه مشکلات اقتصادی دولت قبلی است، اظهار داشت: مردم قاضی بسیار خوبی هستند و خوب است برای ارزیابی فعالیت‌های دولت به مردم مراجعه کنیم و از آنان بپرسیم آیا مشکلاتی که وجود دارد، مربوط به دولت فعلی است و یا ریشه مشکلات در دولت گذشته است؟

از صدرنشینی رئیسی در جدیدترین نظرسنجی تا حضور نمادین زنان در فهرست اصلاحات

وی با بیان اینکه بهتر است دولتمردان در اظهارات خود انصاف را رعایت کرده و عدالت داشته باشند، گفت: دولتمردان هشت سال کل کشور را در اختیار داشتند و درست نیست که بعد از هشت سال بگویند که مشکلات کشور به دلیل اقدامات دولت گذشته است و قطعاً همه مردم با این ادعای عجیب دولتمردان مخالف هستند.

نامزدهای حزب کارگزاران در انتخابات مشخص شد

حسین مرعشی سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی از نهایی شدن گزینه‌های این حزب و معرفی آنها به جبهه اصلاحات خبر داد.حسین مرعشی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: اسحاق جهانگیری، محمدجواد ظریف و محسن هاشمی از سوی حزب کارگزاران سازندگی به جبهه اصلاحات ایران معرفی شدند.

آذری جهرمی کاندیدای انتخابات می شود؟

فضای مجازی پر شده از گمانه‌زنی درباره کاندیداتوری محمد‌ جواد آذری‌جهرمی وزیر ارتباطات. منشاء این گمانه نیز توییت حانیه سامعی مشاور وزیر جوان در امور بانوان است که نوشته: «خبر آمد خبری در راه است ... » استفاده او از هشتک آذری جهرمی و نزدیک به موعد ثبت نام نامزدهای انتخاباتی سبب شده که برخی تصور کنند آذری جهرمی نیز نامزد خواهد شد و به این قضیه واکنش نشان دهند. نکته قابل توجه آنکه اکثر کاربران نیز از طرح این احتمال ناراضی بودند؛ چه اصلاح‌طلبان که عملکرد او درباره فیلترینگ را راضی کننده نمی‌دانند و همین حکم اخیر دیوان عدالت اداری به نفع اپراتورهای اختلال کننده در کلاب هاوس را شاهد می‌آورند و چه افراد با گرایش سیاسی رقیب که ریشه‌ای تر با موضوع برخورد کرده و آذری جهرمی را در قد و قواره ریاست جمهوری نمی‌بینند.

تعدد کاندیداها به نفع اصلاح طلبان است

محمود صادقی دبیرکل حزب اصلاح طلب انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها و نماینده سابق تهران در مجلس شورای اسلامی می‌گوید: اصلاح طلبان با تمام توان تصمیم دارند وارد انتخابات شوند و با یک انسجام حداکثری از مدت‌ها قبل کار تشکیلاتی کرده‌اند و در قالب کمیته‌های مختلف جلسات خوبی را تشکیل دادند و سازوکار‌های متعددی را برای انتخابات تعیین کردند و از این هفته هم فرآیند بررسی کاندیدا‌ها شروع می‌شود و کاندیدا یا کاندیدا‌های خودشان را اعلام خواهند کرد.

وی ادامه داد: شرایط اصلاح طلبان را مثبت ارزیابی می‌کنم و شخصیت‌های بسیاری از اصلاح طلبان برای انتخابات کاندیدا شده‌اند و همین تعدد هم می‌تواند به نوعی نشان‌دهنده میل به مشارکت باشد. با وجود همه مخاطرات و محدودیت‌ها اصلاح‌طلبان می‌خواهند در صحنه حضور داشته باشند و این اتفاق مثبتی است و باید دید که در نهایت اصلاحات به چه جمع‌بندی می‌رسد و شورای نگهبان نیز چه عملکردی را در قبال این جریان خواهد داشت. اما تا به این لحظه آن چیزی که می‌بینم تحرک خوبی است، با اینکه بدنه مردمی جریان اصلاحات هنوز آن تحرک و انگیزه لازم را پیدا نکرده در سطح نخبگانی و تشکیلاتی اصلاح طلبان تحرک چشمگیر و خوبی ایجاد شده است.صادقی با بیان اینکه هریک از گزینه‌های اصلاح طلب یک ظرفیتی را دارا هستند، گفت: به نظرم آقای ظریف در مجموع جزو اشخاصی است که نسبت به سایر کاندیدا‌ها پتانسیل جذب بالایی برای آرای عمومی دارد. عامه مردم البته از دولت روحانی نارضایتی دارند، اما شاید تنها جایی که نقطه قوت دولت روحانی محسوب می‌شود، سیاست خارجی و رفع تحریم‌هاست. به دلیل اینکه تاثیر خود را در سایر بخش‌ها به ویژه در حوزه اقتصادی و معیشتی لمس کردند، خب در این حوزه مردم نظر مثبتی دارند و ظریف را نماد گشایش و رفع تحریم‌ها می‌دانند و معتقدم می‌تواند اعتماد از دست رفته را تاحدی بازسازی کند.

نامزد اصلی اصلاح‌طلب‌ها لاریجانی است

کوشکی کارشناس مسائل سیاسی در گفت وگو با فارس، با بیان اینکه اصلاح‌طلب‌ها به قدرت چسبیده و مایل به رهایی آن نیستند، گفت: لاریجانی نامزد اصلی اصلاح‌طلبان است.

باهنر راه نامزدی لاریجانی را باز کرد

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: شورای وحدت نامزدی اقای لاریجانی را نه صددرصد رد و نه صددرصد تأیید می کند بلکه مثل بقیه به آقای لاریجانی نگاه می‌کند. اگر یک زمانی آقای لاریجانی بیاید و بگوید من کاندیدا و نامزد هستم، می‌تواند جزو افرادی باشد که در شورای وحدت بررسی می‌شود.

تشکیل ستاد انتخاباتی رئیسی صحت دارد؟

چند روزی است متنی با عنوان «خبر فوری!» با محتوای قطعی شدن کاندیداتوری آیت‌الله رئیسی در انتخابات در حال دست به دست شدن در فضای مجازی است.در این خبر شخصی به نام «دکتر شیرمردی» که «رئیس ستاد انتخاباتی آیت‌الله رئیسی» معرفی شده، خبر از حضور حتمی وی در انتخابات داده است. پیگیری‌های رجانیوز حاکی از آن است که اساساً نه چنین شخصی وجود خارجی دارد و نه ستادی برای آقای رئیسی تشکیل شده که چنین شخصی ریاست آن را عهده‌دار شده باشد.

از صدرنشینی رئیسی در جدیدترین نظرسنجی تا حضور نمادین زنان در فهرست اصلاحات

محسن رضایی: سطح معیشت کارگران تأسف انگیز است

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، کارگران را ستون بنیادین شکوفایی تولید و توسعه اقتصادی جامعه دانست و خاطرنشان کرد: سطح معیشت آنان تاسف انگیز است. محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در توییتی به مناسبت روز کارگر، وضعیت معیشتی کارگران را مورد انتقاد قرار داد. رضایی نوشت: کارگران ستون بنیادین شکوفایی تولید و توسعه اقتصادی جامعه اند. سطح معیشت آنان تاسف انگیز است. بهبود توازن دخل و خرج کارگران و ارتقای کیفیت زندگی خانواده آنان، باید در اولویت دولت قرار گیرد.در تصمیم گیری پیرامون کار و معیشت کارگران، نمایندگان واقعی آنان باید حضور داشته باشند.

از صدرنشینی رئیسی در جدیدترین نظرسنجی تا حضور نمادین زنان در فهرست اصلاحات

لیست اولیه اصلاح‌طلبان برای انتخابات ۱۴۰۰ اعلام شد

فهرست افرادی که توسط حداقل ۱۰ عضو مجمع عمومی جبهه‌ی اصلاحات ایران برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو پیشنهاد شده‌اند به ترتیب تعداد پیشنهادها در پی می‌آیند.

۱- جواد ظریف (۳۷ پیشنهاد)

۲- اسحق جهانگیری (۳۵ پیشنهاد)

۳- مصطفی تاج زاده (۳۲ پیشنهاد)

۴- مسعود پزشکیان (۲۵ پیشنهاد)

۵- محمدرضا عارف (۲۱ پیشنهاد)

۶- محسن هاشمی (۲۰ پیشنهاد)

۷- محمد شریعتمداری (۱۹ پیشنهاد)

۸- مصطفی کواکبیان (۱۵ پیشنهاد)

۹- محمد صدر(۱۳ پیشنهاد)

۱۰- محمود صادقی (۱۲ پیشنهاد)

۱۱- زهرا شجاعی (۱۱ پیشنهاد)

۱۲- شهیندخت مولاوردی (۱۱ پیشنهاد)

۱۳- عباس آخوندی (۱۱ پیشنهاد)

۱۴- صادق خرازی (۱۰ پیشنهاد)

قرار است اعضای جبهه‌ی اصلاحات درباره‌ی این افراد رای گیری کنند و کسانی که یک سوم آرا را می‌آورند برای ارائه‌ی برنامه به این جبهه دعوت شوند.

ظریف در صدر پیشنهادهای اصلاح‌طلبان برای داوطلبی ریاست‌جمهوری

آذر منصوری سخنگوی جبهه اصلاحات ایران در فهرستی اسامی ۱۴ داوطلب انتخابات ریاست جمهوری معرفی شده به این ائتلاف از سوی ۱۰ عضو مجمع عمومی این نهاد را اعلام کرد که نام محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه در صدر اسامی پیشنهاد قرار دارد.

از صدرنشینی رئیسی در جدیدترین نظرسنجی تا حضور نمادین زنان در فهرست اصلاحات

اعلام انصراف اصغرزاده برای داوطلبی انتخابات ریاست‌جمهوری

اصغرزاده دبیر کل انجمن اسلامی مهندسان ایران درباره معرفی داوطلب این تشکل به جبهه اصلاحات ایران، اعلام کرد که شرایط را برای ورود به عرصه رقابتی، آبرومند و منصفانه مناسب نمی‌بینم و رسما به دبیرخانه جبهه اصلاحات ایران اعلام کردم که اینجانب برای دوره فعلی داوطلب نمی‌شوم.

پیش بینی درباره کاندیدای اصولگرایان در صورت نیامدن رئیسی

فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه اگر آقای جلیلی همزمان با آقای رئیسی نامزد انتخابات شود، قطعا هماهنگی بین آن‌ها وجود دارد، اظهار کرد: اگر ابراهیم رئیسی نامزد نشود، آقایان جلیلی، قالیباف و نیکزاد همه نامزد هستند و قطعا هم تا آخر در صحنه رقابت می‌مانند. سیدحسین نقوی حسینی درباره تصمیم سعید جلیلی برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ گفت: اگر ابراهیم رئیسی بیاید و افرادی مثل آقای نیکزاد و جلیلی در انتخابات ثبت نام کنند حتما این نام نویسی‌ها در قالب یک هماهنگی و توافق با آقای رئیسی انجام می‌شود. رئیس ستاد انتخابات استان تهران سعید جلیلی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ افزود: قطعا در صحنه انتخابات ریاست جمهوری باید تیمی حضور پیدا کرد. سال ۹۶ دیدیم که آقای روحانی با آقای جهانگیری آمد، بخشی از مطالب و مسائل را آقای جهانگیری مطرح می‌کرد و کار را پیش می‌برد، آن طرف هم آقای قالیباف و آقای رئیسی با هم هماهنگ بودند. وی با اشاره به نامزدی سعید جلیلی در انتخابات ۱۴۰۰ باهدف ایفای نقش یارکمکی برای سیدابراهیم رئیسی، یادآور شد: قبلا این را گفتند که اگر آقای رئیسی بیاید ما به ایشان کمک می‌کنیم؛ بنابراین، کمک کردن راه‌های مختلفی دارد. یکی از راه‌ها آن است که ثبت نام کرده و در روند فعالیت تا انتخابات به آقای رئیسی کمک کنند. این فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه اگر آقای جلیلی همزمان با آقای رئیسی نامزد انتخابات شود، قطعا هماهنگی بین آن‌ها وجود دارد، اظهار کرد: اگر آیت الله رئیسی نامزد نشود، آقایان جلیلی، قالیباف و نیکزاد همه نامزد هستند و قطعا هم تا آخر در صحنه رقابت می‌مانند.

کاندیداهای حزب کارگزاران نهایی شدند

سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی از نهایی شدن گزینه های این حزب و معرفی آنها به جبهه اصلاحات خبر داد.حسین مرعشی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: اسحاق جهانگیری، محمدجواد ظریف و محسن هاشمی از سوی حزب کارگزاران سازندگی به جبهه اصلاحات ایران معرفی شدند.

از صدرنشینی رئیسی در جدیدترین نظرسنجی تا حضور نمادین زنان در فهرست اصلاحات

حضور زنان در فهرست ۱۴ نفره نمادین است!

ذهن انتخاب‌کنندگان در مورد بسیاری از چهره‌هایی که در حال حاضر در این فهرست معرفی شده‌اند، صرفا معطوف به عملکرد پیشین اینها نیست. بیشتر براساس دریافت کلی و معرفی عمومی است.

برخی گروه‌های سیاسی ذیل دوم خرداد، معتقدند که چون ما می‌توانیم از عبارت رجال سیاسی برداشت موسعی داشته باشیم، به این معنا که عنوان رجال اعم از مرد و زن است، به این جمع‌بندی رسیده‌اند که یکی از چهره‌های موردنظرشان می‌تواند در کسوت یک شخصیت غیر مرد ظاهر شود و او را معرفی کنند.

تنها و تنها و تنها دلیلی که گروه‌های معرفی‌کننده می‌توانند اقامه کنند، این است که در این مقطع یک اقدام متفاوت نسبت به دوره‌های گذشته داشته باشند و آن هم این است که یک یا چند زن را هم معرفی کنند. فقط و فقط استدلال‌شان بیشتر به جنسیت برمی‌گردد و ربطی به سابقه کار ندارد.

این انتخاب‌ تقریبا نمادین است. و البته با توجه به همین زاویه نگاه نمادین که شما اشاره می‌کنید، طبیعتا کسانی که معرفی شدند، شخصیت‌های شناخته‌شده‌ای هستند که در مقاطعی مسوولیت‌هایی داشته‌اند و نقش‌شان را هم به خوبی ایفا کرده‌اند/841/

برای دریافت فایل بسته انتخاباتی رسا (اینجا) کلیک کنید.

صدرنشینی رئیسی در جدیدترین نظرسنجی / حضور نمادین زنان در لیست اصلاحات +فایل

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۷
 آیت ا…رئیسی عزیز مطممئن باشید مردم قدرشناس ، باهوش و فهیم ایران قدر زحمات و مشقاتی که جنابعالی در این مدت کوتاه ۲ ساله در قوه قضاییه متحمل شده اید را دانسته و می دانند کاری که شما در این مدت کوتاه در گام دوم انقلاب برای ایجاد تحول در قوه قضاییه ،در بر خورد با مفاسد اقتصادی و جلوگیری از نفوذ در قوه داشته اید بهیچ وجه قابل مقایسه با روسای قبلی نیست. و همانطوری که حضرتعالی نیز می دانید عملکرد دوره قبلی ریاست قوه مورد انتقاد جدی رهبر معظم انقلاب نیز قرار گرفت.
ولی متاسفانه پیدا کردن افرادی به معنی واقعی سالم ، پاک دست و کاربلد که در برابر وسوسه های دنیوی مقاومت کنند از ابتدای انقلاب اسلامی تا کنون و در طول این ۴۰ و اندی سال که از عمر نظام مقدس جمهوری اسلامی گذشته از زمان امام خمینی(قدس سره شریف) تا زعامت رهبری عزیز انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله العظمی سید علی خامنه‌ای ، از زمان تصدی شخصی همچون بنی صدر در مسند ریاست جمهوری تا به امروز …!!!.همواره پیدا نمودن چنین افرادی که در کنار تخصص ، کارآمدی و تعهد دارای عزت نفس ، سالم ، پاکدست و مقاوم در برابر هوای نفس باشند یکی از مهمترین دغدغه های مردم ،نظام و رهبری عزیز همچون گوهری نایاب و کمیاب است.
بنابراین:
اگر قرار باشه آیت ا…رئیسی، رئیس جمهور شوند.که ما و تمامی اعضای خانواده همچون سال ۹۶ دوباره با افتخار به ایشان رای خواهیم داد، حتما می بایستی فردی شایسته و آشنا با مسائل و مشکلات موجود در قوه قضاییه و بویژه بدون حاشیه که به هیچ وجه هیچگونه شائبه ای در مورد خودش ، خانواده اش و اطرافیانش نباشد توسط ایشان برای ادامه مسیر تحول قوه قضاییه به مقام معظم رهبری برای جانشینی پیشنهاد گردد و ت..
1
0
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۲
سن روحانی گفتمان انتخاباتی خود را بر مذاکره گذاشت و رأی مردم را دشت کرد. رئیس‌جمهور خزانه خالی را نشان داد و استراتژی دولتش را بر مذاکره برای رفع تحریم گذاشت. رهبری مذاکره را بی‌فایده دانست.
1
0
حسین محمدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۸
اخیلی کار قشنگی است
مرحبا
3
0
يك دانشجوي
Iran (Islamic Republic of)
۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۴:۰۳
*آیت الله رئیسی و اقتدا به مولایش امام علی (ع)*
در ایام شهادت امام علی (ع) قرار داریم، امامی که زندگی فردی و اجتماعی او، الگوی همه محبان اوست. اکنون که جامعه اسلامی ما در آستانه آزمونی بزرگ قرار گرفته است، به این الگو بیش از پیش محتاج است. لذا با هدف درس آموزی، نظری به زندگی امام (ع) ازمنظر ولی امر مسلمین، حضرت آیت الله خامنه ای می افکنیم: «یاد و نام و خاطرات امیرالمؤمنین (ع) برای چیست؟ در درجه ی اول برای این است که ما این فرصت را برای خود به وجود آوریم که از او تبعیت کنیم، شیعه، یعنی تابع. اگر تبعیت و پیروی از او نباشد، نسبت دادن خود به او ظلم به او خواهد بود، لذا از آنچه که ما درباره ی آن بزرگوار می گوییم، باید قصدمان تبعیت باشد. البته این را باید تأکید کنم که در روزگار ما که نظام اسلامی به پیروی از دستورات ِ اسلام بر سر کار آمده است، آن کسانی که در درجه ّی اول وظیفه دارند از امیرالمؤمنین پیروی کنند، مسؤولین و صاحبان مناصب در نظام اسلامی اند.»(ص280) اما اکنون که جامعه اسلامی در آستانه یک انتخاب سرنوشت ساز قرار گرفته چه الگویی از جامعه زمان امیر المومنین باید بگیریم؟ امام علی (ع) در فرایند تشکیل حکومت، دو بار در مضان انتخاب مردم قرار گرفت، بار اول، علیرغم سفارش پیامبر (ص) ،امام (ع) موفق به تشکیل حکومت نشد اما در آن مقطع هم به فرموده مقام معظم رهبری، امام (ع) « مى‌توانست قهر کند، مى‌توانست کنج خانه بنشيند، مى‌توانست عليه مسؤولين حکومتی حتی کارشکنى بکند و دست به هيچ کار مثبت و سازنده اى نزند، اين کار را هم نکرد. وارد ميدان شد با کمال قدرت بنا کرد در مسائل گوناگون وارد شدن.»(ص131) اما بار دوم که امام (ع) در معرض انتخاب مردم قرار گرفت « ]هنگامی بود که[عثمان کشته شد. آمدند اطراف اميرالمؤمنين را گرفتند، اينجا مى‌توانست باز فرصت طلبانه، چهره‌ى يک قهرمان را بگيرد، بيايد در ميان مردم اينها را جمع کند، آنها را دعوت کند و شعار بدهد؛ اين کارها را نکرد، رفت نشست يک گوشه اى، باز اينجا هم هيچگونه ولعى از خودش نشان نداد (ص134) » تا اینکه همه مسلمین یکدل و یکزبان برای بیعت علی (ع) آماده گردیدند«آن روز هم اميرالمؤمنين باز به خاطر تکليف اسلاميش نگفت اين حکومت را من قبول نمى‌کنم، اوضاع نابسامانى را که ديگران به وجود آوردند من بر دوش نمى‌گيرم، مى‌دانست که چه مشکلاتى دارد، با وجود اين مشکلات چون احساس تکليف کرد، احساس وظيفه کرد، قبول کرد، حاضر شد از آبروى خود، از حيثيت عظيم خود در دنياى اسلام مايه بگذارد، براى اصلاح جهان اسلام و جامعه‌ى مسلمين و خلافت را قبول کرد، بعد هم که خلافت را قبول کرد، اصول اسلامى، ارزشهاى اسلامى را مطرح کرد و ملاحظه‌ى هيچکس را نکرد» (ص 134)
0
1
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۸
فقط رئیسی. محبوب دلها.
1
0
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۶
با سلام اگر هدف خدمت باشه جناب ریسی مسئول یک قوه هست در اونجا می تونه خدمت کنه .این این نظرسنجی از مردم عادی بگیرند.اکثرمردم یا شرکت نمی کنند.واگراحمدی بیاد به او رای خواهندداد.
1
0