۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۲
کد خبر: ۶۷۹۶۰۷
حجت الاسلام نوروزی در گفت‌وگو با رسا مطرح کرد؛

لزوم برگزاری مناظره، تذکر و برخورد قانونی با توهین کنندگان به بزرگان علمی

لزوم برگزاری مناظره، تذکر و برخورد قانونی با توهین کنندگان به بزرگان علمی
حجت الاسلام نوروزی بر لزوم برگزاری مناظره، تذکر و برخورد قانونی با توهین کنندگان به بزرگان علمی تأکید کرد و گفت: اندیشه علامه مصباح یزدی تفسیر دیدگاه امام خمینی(ره) است.

حجت الاسلام محمدجواد نوروزی، عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در گفت و گو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با تقبیح نوشتار توهین آمیز عضو هیأت تحریریه نشریه حریم امام با مدیریت حجت الاسلام سیدحسن خمینی و موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) اظهار داشت: این معارف ناب اسلامی در اندیشه و مکتب امام خمینی تبلور یافته که افزون بر بعد تئوری و نظریه، بعد عملی آن با برپایی حکومت و نظام اسلامی در جامعه محقق شده است.

حجت الاسلام نوروزی با اشاره به اینکه به طور طبیعی جاری شدن حاکمیت اسلام در صحنه زندگی دشمنی هایی را در بر خواهد داشت که انواع و اشکال مختلف دارد، گفت: ضلع نخست آن ترور و حذف بزرگان علمی بوده که در دهه اول انقلاب به وقوع پیوست و در مرحله بعد برخورد نرم و ترور شخصیتی آنها صورت گرفته که پس از پایان جنگ تحمیلی این گونه هجمه ها به بزرگان علمی تشدید شده است.

عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان این که اندیشه آیت الله مصباح یزدی تبیین و تفسیر دیدگاه و مکتب امام خمینی(ره) است، افزود: چالش و مبارزه با اندیشه آیت الله مصباح یزدی در واقع چالش و مخالفت با اندیشه و مکتب بنیان گذار انقلاب است.

وی بر لزوم حفظ و صیانت اندیشه ها و مکتب امام راحل از سوی بازماندگان و نوادگان ایشان تأکید و تصریح کرد: بر اساس حکمی که امام راحل برای حجت الاسلام والمسلمین سید احمد خمینی صادر کردند، فلسفه تأسیس دفتر حفظ و نشر آثار امام خمینی(ره)، جلوگیری از تحریف ظاهری و معنوی، حفظ، صیانت از اندیشه و سیره بنیانگذار انقلاب بیان شده است.

عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) اظهار داشت: متأسفانه طی اتفاق هایی که در دهه های اخیر به وقوع پیوست، سبب شده که دفتر حفظ و نشر امام خمینی(ره) از اهداف و رسالت اصلی دور شود و این امر ناشی از بازی های سیاسی و گرایش مدیران این دفتر به جریان ها و احزاب خاص سیاسی است.

حجت الاسلام نوروزی

حجت الاسلام نوروزی با اشاره به اینکه تفکر و اندیشه امام خمینی(ره) که باید عمود شناخت کژی ها باشد، افزود: تفکر و مکتب بنیانگذار انقلاب مورد غفلت متولیان دفتر حفظ و نشر آثار امام خمینی قرار گرفته و گرایش های خاص سیاسی، حزبی و باندی خود را مبنای نوشتار و اندیشه های امام راحل قرار دادند.

وی با بیان اینکه باید حجت الاسلام سید حسن خمینی به عنوان متولی دفتر حفظ و نشر آثار امام خمینی(ره)، حافظ و پاسدار اندیشه های بنیان گذار انقلاب باشد، اظهار داشت: متأسفانه دوری دفتر حفظ و نشر آثار امام با مکتب و اندیشه های ناب امام راحل سبب شده که برخوردهای غیر علمی و براساس موضع گیری های جناحی با اندیشه امام خمینی(ره) صورت گیرد که تحریف اندیشه های ناب ایشان را به دنبال خواهد داشت.

حجت الاسلام نوروزی با بیان اینکه این گونه نوشتارها و توهین ها ابعاد حقوقی نیز در بردارد، ابراز کرد: در درجه اول باید چالش علمی میان دیدگاه های موافق و مخالف صورت گیرد و آرای موافق و مخالف مورد نقد و بررسی قرار گیرد و در درجه دوم با ساز و کارها و تذکر مدیریتی با آنها برخورد شود.

عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) اظهار داشت: اگر با مناظرات علمی و تذکرات مدیریتی روش و شیوه آنها اصلاح نشد، در نهایت از طریق مجاری قانونی و دادگاه ویژه روحانیت با آنها برخورد قاطع صورت گیرد، زیرا که تحریف مبانی نظری اندیشه های امام راحل و توهین به بزرگان علمی، انحراف جامعه را در برخواهد داشت./998/

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
سید جواد منیری
Iran, Islamic Republic of
۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۹
موافقم
2
1
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۱
حرف درستی است و باید پیگیری شود
0
0