۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۸
کد خبر: ۶۷۹۷۶۰
در حرم حضرت معصومه (س) مطرح شد؛

شهوت و مسائل مالی حربه شیطان برای انحراف انسان ها

شهوت و مسائل مالی حربه شیطان برای انحراف انسان ها
حجت الاسلام رفیعی گفت: به خاطر وجود فساد زیاد در فضای مجازی باید خیلی مواظب بود چراکه شهوت و مسائل مالی از عواملی است که شیطان به‌عنوان حربه برای انحراف استفاده می‌کند.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌ ناصر رفیعی در برنامه رسانه‌ای تفسیر سوره عنکبوت که در جوار مضجع مطهر بانوی کرامت برگزار و به‌صورت زنده از شبکه سه سیما منعکس شد، طی سخنانی اظهار کرد: بعد از داستان حضرت ابراهیم(ع) خداوند به داستان حضرت لوط(ع) می پردازد که از بستگان حضرت ابراهیم(ع) است.

وی تصریح کرد: به حضرت ابراهیم(ع) خبر دادند قومی دچار فساد اخلاقی شده‌اند، همان موقع حضرت ابراهیم(ع)، حضرت لوط(ع) را به منطقه‌ای که در آن فساد، قمار و … انجام می‌شد اعزام کرد و حضرت لوط حدود ۳۰ سال در این منطقه با فساد مقابله کرد؛ در دنیای متمدن امروز نیز رفتارهایی در مراکز فساد انجام می‌شود که همان موقع در زمان حضرت ابراهیم(ع) و لوط(ع) انجام می‌شد.

کارشناس مذهبی آستان مقدس بانوی کرامت در ادامه گفت: براساس آیات قرآن کریم، قوم لوط کارهای خبیث انجام می‌دادند، انسان‌های نادان و متجاوز، اسراف کار جنسی، شهوت پرست و لاابالی بودند و هر چه حضرت لوط(ع) نصیحت کردند نه تنها بر آن‌ها اثری نداشت بلکه موجب شد حضرت را تهدید به قتل کنند.

حجت الاسلام رفیعی افزود: بر اساسی روایات قوم لوط مجالسی برگزار می‌کردند که آن مجالس مشتمل بر انواع منکرها، فحاشی به همدیگر، قمار بازی، نواختن موسیقی‌های تند و مبتذل، عریان شدن و دست زدن به بدن همدیگر، رقص‌های مختلط و استفاده از الفالظ رکیک برای همدیگر بود.

وی تاکید کرد: حضرت لوط(ع) قوم خود را نفرین کرد و فرشتگان الهی برای عذاب این قوم به سرزمین مورد نظر آمدند، باران سنگ شروع به باریدن کرد و تمام قوم لوط به درک واصل شدند.

حجت الاسلام رفیعی یادآور شد: قوم لوط نابود شدند چون به جای ازدواج و ارضای غرائز از راه طبیعی به دنبال همجنس‌گرایی بودند و در مراکز فساد اعمالی را مرتکب می‌شدند که موجب نزول عذاب الهی شد.

وی اظهار کرد: حضرت لوط(ع) مظهر مبارزه با فساد اخلاقی و شهوت‌رانی بودند و شهوت‌رانی جامعه را به سقوط می‌کشیدند و اگر شهوت در مسیر حرام، هرزگی و بی‌بند و باری بیافتد عقل را زائل و دین را نابود خواهد کرد و جامعه را به مسیر اضمحلال خواهد کشید و نهایت شهوت‌رانی آبروریزی و سختی است.

استاد حوزه علمیه تاکید کرد: برای پرهیز از مفاسد در جامعه دستورات داریم که اولین دستور پیشگیری است و قرآن دستور داده مردان و زنان چشمان خود را از نگاه به نامحرم بپوشانند.

وی افزود: یکی از دلایل تمایل به همسر و ازدواج، همین وجود حجاب است و انگیزه همسرداری و ازدواج با نبود حجاب در جامعه از بین خواهد رفت و عریان و نیمه عریان بودن زنان در جامعه باعث از هم پاچیده شدن خانواده‌ها می‌شود.

حجت الاسلام رفیعی یادآور شد: هدف از حجاب به غیر آرامش روانی که برای زنان دارد ایجاد انگیزه ازدواج برای جوانان است و اگر قرار باشد ولنگاری و روابط نامشروع باشد دیگر جوانی به دنبال ازدواج نمی‌رود و کانون خانواده وجود نخواهد داشت.

سخنران حرم بانوی کرامت در پایان گفت: جوانان به خاطر وجود فسادهای زیاد در فضای مجازی باید خیلی مواظب باشند چراکه شهوت و مسائل مالی از عواملی است که شیطان از آن به‌عنوان حربه برای انحراف انسان‌ها استفاده می‌کند و زندانیان امروزی یا به جرم مالی و یا به جرم جنسی در زندان هستند.

ارسال نظرات