۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۲
کد خبر: ۶۷۹۸۴۷
آیت الله حسینی بوشهری:

میدان نبود، تیم مذاکره کننده نمی توانست پشت میز بنشیند

میدان نبود، تیم مذاکره کننده نمی توانست پشت میز بنشیند
امام جمعه قم گفت: امروز نباید میان دیپلماسی و میدان فاصله ای قائل شد، زیرا اگر میدان نبود، تیم مذاکره کننده هیچگاه نمی توانست پشت میز بنشیند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری امام جمعه قم در پیام آدینه ای خود که از شبکه استانی نور پخش شد، به تبیین راهکارهای درمان بیماری های روحی و اخلاقی انسان پرداخت و گفت: همانگونه که جسم بیمار می شود و نیازمند معالجه است، روح هم دچار بیماری می شود و ما باید آن را درمان کنیم تا دچار معضلات مختلف نشویم.

وی با اشاره به اینکه امروز بشریت در درمان بیماری های جسمی پیشرفت های چشمگیری داشته است، ادامه داد: این پیشرفت برای درمان بیماری های روحی زیاد به چشم نمی خورد، در حالی که راهکارهای بسیاری برای درمان بیماری های روحی وجود دارد.

آیت الله حسینی بوشهری آگاهی و بیدار شدن از خواب غفلت را از راهکارهای درمان بیماری های روحی دانست و اظهار کرد: معالجه بیماری های جسمی در حقیقت به گونه ای است که انسان حساسیت بیشتری از خود نسبت به آنها نشان می دهد، بر خلاف بیماری های روحی که گاهی اوقات انسان ها از کنار آنها بی توجه عبور می کنند.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه مراجعه به اساتید اخلاق معتبر و مجرب دومین راهکار درمان بیماری های روحی و اخلاقی است، ابراز کرد: در این زمینه باید مراقب کسانی که منحرف هستند و خود را به جای اساتید اخلاق جا می زنند، باشیم، زیرا این افراد مریدان و شاگردان خود را به منجلاب گرفتار می کنند؛ همانطور که در پزشکی به افراد حاذق مراجعه می کنیم، در زمینه درمان بیماری های روحی نیز باید به افراد حاذق مراجعه داشته باشیم.

وی اضافه کرد: مراجعه به مربیان اخلاق شایسته و اولیای الهی همواره در مورد توصیه مبانی دینی بوده و اساساً هدف اصلی برانگیخته شدن انبیا و اوصیای الهی تزکیه انسان ها بوده است.

آیت الله حسینی بوشهری مطرح کرد: در روایات آمده است که کسی که استاد یا راهنمایی که او را ارشاد کند، نداشته باشد، سرنوشتی جز هلاکت و نابودی ندارد؛ بشر برای نجات از بحران روحی و اخلاقی باید از خواب غفلت بیدار شده یا در برابر اساتید اخلاق بزرگ و امتحان پس داده، زانو بزنند.

امام جمعه قم ابراز کرد: بر اساس روایات، آن استادی شایستگی مراجعه برای درمان بیماری های روحی و اخلاقی را دارد که مشاهده کردن او ما را یاد خداوند انداخته، منطق را در رفتارتان تقویت کرده و رفتارش شما را نسبت به آخرت راغب کند.

وی بر لزوم بهره گیری از فرصت باقیمانده ماه مبارک رمضان و حرکت در راستای مواسات و کمک مؤمنانه خاطرنشان کرد: کسانی که توانایی مالی دارند همت کنند و در این ماه مبارک رمضان که اجر کمک به مستمندان نسبت به سایر ایام سال مضاعف است، یاری برسانند.

آیت الله حسینی بوشهری به روز جهانی قدس اشاره کرد و ابراز داشت: اشغال سرزمین فلسطین توسط صهیونیست ها و جبهه استکبار خیانت و خسارت جبران ناپذیری بر پیکره جهان اسلام بود؛ صهیونیست ها اراضی فلسطین را اشغال کردند و جنایات بی سابقه ای را به مردم مظلوم این کشور روا داشتند و ما باید به کمک آنها بشتابیم.

امروز آزادی قدس از هر زمان نزدیک تر است

امام جمعه قم با اشاره به اینکه امروز آزادی قدس از هر زمان نزدیک تر است، بیان کرد: امروز جبهه مقاومت بسیار قوی شده است و شاهد بودیم که مذاکرات فرسایشی مقامات فلسطین نتوانست راه به جایی ببرد؛ امروز تأسیسات هسته ای رژیم جعلی صهیونیستی در تیررس موشک های مقاومت بوده و اتفاقات اخیر در این رژیم غاصب نشانه آسیب پذیری آن است؛ امروز دیپلماسی و میدان باید در کنار هم قرار گرفته و همانطور که شر داعش را از منطقه کم کرد، فلسطین را آزاد کند.

اگر میدان نبود، تیم مذاکره کننده هیچگاه نمی توانست پشت میز بنشیند

وی رهنمودهای حکیمانه رهبری در سخنرانی امروزشان را مورد توجه قرار داد و با انتقاد از سخنان اخیر ظریف در صوت منتشر شده، مطرح کرد: اخیراً در فضای مجازی کشور سخنانی مطرح شده که دشمنان را شادمان ساخته است؛ این سخنان نباید گفته شود صرف نظر از این که منتشر بشود یا نشود؛ امروز نباید میان دیپلماسی و میدان فاصله ای قائل شد، زیرا اگر میدان نبود، تیم مذاکره کننده هیچگاه نمی توانست پشت میز بنشیند.

کاندیداها سیاه نمایی نکنند

آیت الله حسینی بوشهری در ادامه به مسأله انتخابات 1400 اشاره کرد و با تأکید بر لزوم حضور پرشور مردم پای صندوق های رأی ابراز کرد: امروز تنها راه حل مشکلات کشور حضور پرشور پای صندوق های رأی و انتخاب اصلح است؛ همه بدانند قهر کردن با صندوق های رأی به ضرر خودمان تمام می شود.

وی در پایان در توصیه هایی به صدا و سیما و کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری گفت: کاندیداها در مناظرات سیاهنمایی نکرده، تهمت نزنند و اخلاق را رعایت کنند؛ مردم بدانند کسی که سیاهنمایی کرده و اخلاق را رعایت نکند کاندیدای اصلح نیست./841/

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۶
اون زمانیکه داعش، پدرانِ عراقی و سوریه رو مجبور میکرد که سندِ بردگیِ دخترانِشون رو امضاء کنند، سردار سلیمانی اجازه نداد که آب تویِ دلِ مردم ایران تکان بخوره
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۳
مرگ بر اسرائیل
0
0