۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۷
کد خبر: ۶۷۹۸۵۱
پاکستان همصدا با جهان در حمایت از مقاومت فلسطین علیه دشمن صهیونیستی؛

راهپیمایی‌ خودرویی و موتوری روز جهانی قدس در پاکستان + تصاویر

راهپیمایی‌ خودرویی و موتوری روز جهانی قدس در پاکستان + تصاویر
مسلمانان پاکستان در روز جهانی قدس، همنوا با سایر ملت‌های آزادیخواه جهان و امت اسلامی برای اعلام همبستگی با ملت مظلوم فلسطین به خیابان‌ها آمدند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، احزاب سیاسی و گروه‌های مذهبی پاکستان با توجه به دستور العمل دولت این کشور برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و پیروی از مقررات بهداشتی، روز جهانی قدس را به صورت راهپیمایی خودرویی و موتوری در شهرهای مختلف پاکستان برگزار کردند.

در اسلام‌آباد پایتخت پاکستان هزاران نفر از روزه داران پس از اقامه نماز جمعه از مرکز این شهر تا مقابل میدان منتهی به پارلمان و کاخ ریاست جمهوری به صورت خودرویی و موتوری راهپیمایی کردند.

امسال با توجه به شرایط کرونایی در پاکستان و نگرانی از شدت شیوع به دلیل گردهمایی‌های مردمی، برنامه‌های روز جهانی قدس یا به صورت مجازی و یا محدود به صورت حضوری در شهرهای مختلف این کشور برگزار شد. در عین حال حضور حامیان ملت فلسطین در پاکستان به رغم این محدودیت‌ها حکایت از تعهد آنان برای تداوم حمایت از آزادی بیت المقدس و تقویت جبهه ضدصهیونیستی است.

براساس این گزارش، مسلمانان شیعه و سنی با نمایش وحدت و یکپارچگی در حمایت از برادران و خواهران فلسطینی خود امروز زیر یک پرچم راهپیمایی کرده و از جهان اسلام خواستند تا با اتحاد و یکصدایی علیه جنایات و اقدامات غیرانسانی حاکمان مستبد صهیونیستی بپاخیزند.

مسؤولان ارشد شورای همبستگی ملی پاکستان که ائتلافی از ۳۰ گروه سیاسی و مذهبی است، حزب مجلس وحدت مسلمین، حزب وحدت اسلامی و سازمان دانشجویان امامیه نیز در راهپیمایی خودروی روز جهانی قدس حضور یافتند.

آنان طی سخنانی در جمع پرشور راهپیمایی کنندگان، فلسطین را قلب تپنده جهان اسلام دانسته و بر لزوم یکپارچگی ملت‌های منطقه به ویژه حاکمان مسلمان برای حمایت از آزادی فلسطین و جلوگیری از طرح‌های شیطانی اسرائیل غاصب تاکید کردند.

همزمان در شهرهای لاهور، پیشاور، کراچی و کویته پاکستان نیز فعالان سیاسی و رهبران گروه‌های مذهبی این کشور با حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس مطابق پروتکل‌های بهداشتی، خشم و نفرت خود را نسبت به رژیم غاصب صهیونیستی ابراز داشتند.

شرکت کنندگان در این راهپیمایی‌ها که به صورت رژه موتوری و خودرویی برگزار شد، با حمل پوسترهایی از شهدای قدس از جمله سردار سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس و ابو مهدی المهندس همرزم شهید وی و پلاکاردهایی حاوی شعارهای ضد رژیم صهیونیستی و آمریکایی، حمایت از نبرد ملت فلسطین و مبارزه تا آزادی قدس، از کشورهای اسلامی و ملت‌های حامی حقوق بشر خواستند تا به مشکلات و مظلومیت مردم فلسطین توجه و نسبت به حل و رفع این چالش یک کشور اسلامی اقدام کنند.

شخصیت‌های سیاسی و مذهبی پاکستان طی سخنانی در راهپیمایی امروز ضمن ابراز انزجار از اقدام حاکمان سازشگر عرب برای برقراری روابط با اسرائیل گفتند: خیانت سازشگران باعث افزایش رنج و دشواری‌های مردم فلسطین و ایجاد چالش برای ملت‌های مسلمان منطقه ناشی از ایجاد فرصت نفوذ برای رژیم صهیونیستی شده‌اند.

مسؤولان حزب مجلس وحدت مسلمین پاکستان به عنوان یکی از نهادهای برگزار کننده راهپیمایی روز جهانی قدس، اعلام کردند: مردم این کشور همراه با جهان اسلام با آرمان‌های ملت فلسطین تجدید عهد کرده و مصمم به اعلام حمایت از آزادی قدس و پایان اشغالگری اسرائیل هستند.

سخنرانان همچنین نقش امام خمینی (ره) را در حمایت و زنده نگاه داشتن مسئله فلسطین حائز اهمیت دانسته و گفتند: مسلمانان جهان نباید اجازه دهند رژیم جنایتکار صهیونیستی به اقدامات نامشروع خود ادامه دهد./۹۸۸/

ارسال نظرات