۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۵
کد خبر: ۶۷۹۸۵۳
سید حسن نصرالله:

ایران هرگز متحدانش در منطقه را نمی فروشد

ایران هرگز متحدانش در منطقه را نمی فروشد
دبیرکل جنبش حزب الله لبنان در سخنانی به مناسبت روز جهانی قدس گفت: تجربه ۴۰ ساله با ایران نشان می دهد که این کشور متحدانش را نمی فروشد۔

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید نصر الله دبیرکل جنبش حزب الله لبنان در سخنانی به مناسبت روز جهانی قدس با بیان اینکه تجربه ۴۰ ساله با ایران نشان می دهد که این کشور متحدانش را نمی فروشد گفت: کسانی باید از گفت‌وگوی ایرانی-سعودی نگران باشند که متحدان آمریکا در منطقه هستند.۔

وی افزود: ایستادگی ملت فلسطین و حمایت همه جانبه از قدس بسیار مهم است و به تمام محور مقاومت مشروعیت می‌بخشد.

نصر الله اضافه کرد: تحول مهم که باید تثبیت شود، ورود مقاومت در غزه به خط درگیری در قدس است.

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: ما مطمئن هستیم که ملت فلسطین شایستگی و توانایی در محافظت از قدس و خاک سرزمینی شان و حقوق خود را دارند.

نصر الله با بیان اینکه تمام تلاش‌های رژیم اسرائیل برای ضربه زدن به آن به جایی نرسید، گفت: ایران از مرحله خطر عبور کرده و دل بستن به جنگ آمریکا با ایران تمام شده است و گزینه‌های آمریکا و رژیم اسرائیل برای اینکه ایران برنامه هسته‌ای خود را کنار بگذارد، تمام شده است.

او افزود: اولویت های بایدن متفاوت است و به مقابله با چین و روسیه مربوط می شود.

دبیرکل حزب الله افزود: بزرگترین پاسخ ایران به اتفاقی که در تأسیسات نطنز رخ داد، غنی‌سازی شصت درصدی اورانیوم بود که اسرائیل را وحشت‌زده کرد.

نصر الله با بیان اینکه تجربه ۴۰ ساله با ایران نشان می دهد که این کشور متحدانش را نمی فروشد و بر سر منافع آنها چانه زنی نمی‌کند، افزود: گفت‌وگوی ایران-عربستان مثبت است و ما از هر گفت‌وگوی بین‌اللملی یا عربی با ایران که در آرام کردن منطقه سهیم باشد استقبال می کنیم، کسانی که باید از گفت‌وگوی ایرانی-سعودی نگران باشند متحدان آمریکا در منطقه هستند.

وی درباره سوریه نیز گفت: بسیاری از کشورهای عربی تماس‌های خود با سوریه را آغاز کرده‌اند. عربستان نمی‌تواند شروطی در خصوص رابطه با ایران تحمیل کند در حالی که با تهران در حال مذاکره است.

دبیرکل حزب‌الله تأکید کرد، اسرائیلی‌ها امروز از ثبات محور مقاومت و تحولات مربوط به آن نگران هستند. محورهایی که در سال‌های گذشته منسجم بود امروز از هم پاشیده و از تاکتیک حمله به دفاع منتقل شده است. دشمن صهیونیستی شکست خورده است که از جمله نشانه‌های بارز آن بحران داخلی در اسرائیل است.

سید حسن نصرالله به حمله موشکی مقاومت به تأسیسات اتمی دیمونا در اراضی اشغالی اشاره کرد و گفت: موشکی که به نزدیکی تأسیسات هسته‌ای دیمونا اصابت کرد، نگرانی‌های فراوانی را در صفوف صهیونیست‌ها ایجاد کرد.

وی تأکید کرد، اگر جنگی در منطقه رخ دهد و هزاران موشک از بیش از یک جبهه شلیک شود، آیا پدافند هوایی رژیم اسرائیل میتواند با این موشک‌ها مقابله کند؟

او افزود: اسرائیل به شدت از اینکه عملیات‌های مقاومتی به کرانه باختری کشیده شود نگران است. بر اساس آنچه که گفته شد، رژیم صهیونیستی هم اکنون با بسیاری از بحران‌های داخلی و خارجی مواجه است.

دبیرکل حزب الله گفت: به دشمن اسرائیلی درباره ارتکاب هر اقدام اشتباهی در آینده هشدار می‌دهم. هر اقدام اسرائیل برای ضربه به قواعد درگیری یا اقدام امنیتی و نظامی در قبال لبنان، ماجراجویی خواهد بود و ما ابدا از آن نخواهیم گذشت.

وی گفت: گام‌ها در راستای عادی‌سازی روابط با دشمن صهیونیستی نتیجه‌ای ندارد و وظیفه ما در روز قدس این است که در کنار مسأله فلسطین بایستیم و تمام آزادگان جهان باید در کنار مسأله فلسطین بایستند و حمایت همه جانبه داشته باشند.

نصرالله درخصوص مذاکرات غیرمستقیم میان لبنان و رژیم صهیونیستی، گفت: موضع حزب‌الله عدم مداخله در این مذاکرات و واگذاری پرونده به دولت لبنان است.

دبیرکل حزب الله تأکید کرد، این به نفع لبنان و مقاومت است که از هر نوع مذاکرات ترسیم مرزی با فلسطین اشغالی به دور باشد. دولت لبنان باید به مسوولیت تاریخی خود در این موضوع عمل کند و بر حقوق خود تأکید کند./۹۸۸/تنظیمی

منبع: تلویزیون المنار لبنان

ارسال نظرات