۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۵
کد خبر: ۶۷۹۸۸۹

چند خبر کوتاه از اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران

چند خبر کوتاه از اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران
مازندران - برگزاری محافل انس با قرآن همزمان با ماه مبارک رمضان، توزیع بسته معیشتی در ساری و وقف چهار مترمربع زمین کشاورزی برای کمک به نیازمندان مهم ترین اخبار اوقاف است.

به گزارش خبرگزاری رسا در مازندران، حجت‌الاسلام مصطفی سیفی، رییس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: ۲۰ محفل انس با قرآن با حضور دو قاری بین‌المللی در ماه مبارک رمضان امسال با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی در مازندران برگزار شد.

وی اظهار داشت: برگزاری محافل قرآن کریم برکات و اهداف زیادی دارد که ترویج فرهنگ قرآنی و تدبر در آیات الهی مهم‌ترین آنها هستند، با ترویج قرآن در بین اقشار مختلف جامعه به خصوص نسل جوان می توانیم در برابر تهدیدات و معضلات اجتماعی بایستیم.

وی افزود: مرحله نخست محافل انس با قرآن کریم باحضور استاد سیدجواد حسینی از هشتم تا سیزدهم ماه مبارک رمضان در شهرهای مختلف استان برگزار شده است.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران بیان کرد: مرحله دوم محافل انس با قرآن از پانزدهم تا بیستم ماه مبارک رمضان با حضور قاری بین المللی استاد دکترحامد شاکرنژاد برگزار شده است.

توزیع 1300 بسته معیشتی و غذای گرم از محل موقوفات در ساری

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ساری از توزیع 500 بسته معیشتی از محل موقوفات این شهرستان بین نیازمندان خبر داد و گفت: ۸۰۰ پرس غذای گرم بین روزه‌داران و افراد کم برخوردار جامعه توزیع شده است.

حجت‌الاسلام عبدالله ولی‌نژاد با بیان این که اظهار: در ماه‌ مبارک رمضان امسال ۵۰۰ سبد کالا در راستای طرح ضیافت الهی بین نیازمندان توزیع شده است، افزود: ارزش هر بسته ۴۰۰ هزار تومان بوده که بین نیازمندان توزیع شده است.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ساری اضافه کرد: همچنین در کنار توزیع سبدهای غذایی بحث توزیع غذای گرم نیز در دستور کار بوده که در این راستا ۸۰۰ پرس غذای گرم بین نیازمندان توزیع شده است.

وقف 4 هزار مترمربع زمین کشاورزی برای کمک به نیازمندان در آمل

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آمل گفت: واقف خیراندیش اکبر محمدی زمین کشاورزی به مساحت 4 هزار مترمربع به ارزش 32 میلیارد ریال را برای عزاداری و کمک به نیازمندان وقف کرد.

حجت‌الاسلام محمدهادی بهرامی با اشاره به وقف جدید در آمل، اظهار داشت: واقف خیراندیش اکبر محمدی زمین کشاورزی به مساحت 4 هزار مترمربع را وقف کرده است.

وی ارزش این زمین را 32 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: نیت این وقف عزاداری و کمک به نیازمندان بوده است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آمل با تاکید بر نهادینه کردن فرهنگ وقف در جامعه، خاطرنشان کرد: باتوجه به وضعیت و شرایط جامعه لازم است واقفان خیراندیش در راستای کمک به شرکت‌های دانش بنیان، اختراعات جدید، بحث دارو و درمان، ازدواج جوانان و سایر مشکلات اجتماعی ورود پیدا کنند تا همه بتوانند از ثمرات و برکات وقف برخوردار شوند.

وقف یک منزل مسکونی برای تامین هزینه دانش‌آموزان استعدادهای درخشان در بابلسر

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بابلسر گفت: واقفان خیراندیش حاج سیدحسین ربیع و حاجیه معصومه بیگم میرنژاد؛ عرصه و اعیان یک باب منزل مسکونی به ارزش 63 میلیارد ریال را برای تامین هزینه دانش آموزان مستمند، یتیم و استعدادهای درخشان وقف کردند.

حجت‌الاسلام مهدی یوسف‌تبار از وقف جدید در بابلسر خبر داد و اظهار کرد: واقفان خیراندیش حاج سیدحسین ربیع و حاجیه معصومه بیگم میرنژاد؛ عرصه و اعیان یک باب منزل مسکونی را وقف کردند.

وی با اشاره به اینکه مساحت این وقف 420 مترمربع بوده است، افزود: ارزش این موقوفه 63 میلیارد ریال ارزیابی شده است.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بابلسر با اشاره به نیت موقوفه بیان کرد: واقفین خیراندیش این منزل مسکونی را برای تامین هزینه دانش آموزان مستمند، یتیم و استعدادهای درخشان وقف کرده‌اند./950/

ارسال نظرات