۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۵
کد خبر: ۶۷۹۹۰۸
نقد عملکرد اقتصادی دولت؛

سرمایه سوزی و سوءمدیریت؛ عصاره کارنامه دولت

سرمایه سوزی و سوءمدیریت؛ عصاره کارنامه دولت
رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی گفت: اگر توجه به توانمندی های داخلی می شد بسیاری از مشکلات کشور به دست توانمند و زبده نیروهای داخل قابل حل بود.

آیت الله محمود رجبی، رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره)، در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگاری رسا، ضمن بیان اینکه عدم توجه و باور به ظرفیت ها و توانمندی های عظیم و منابع غنی داخلی از ایرادات وارد به دولت است، گفت: اگر توجه می شد بسیاری از مشکلات داخل کشور به دست توانمند و زبده نیروهای درونی قابل حل بود.

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) مطرح کرد: متاسفانه به رغم توصیه های رهبری تغییر رویکرد در زمینه عدم توجه به ظرفیت های داخلی را ما در طی این 8 سال شاهد نبودیم و همچنان بر روند قبلی خود اصرار داشتند.

وی با بیان اینکه اعتماد به وعده ها و قول های دشمنان و در واقع دشمن شناسی ضعیف در دولت هویدا بود گفت: دولت و تیم مذاکره کننده به مذاکرات دل بستند و با وجود تجربه عملی کشور و حتی تجربه فردی بعضی از دولت مردان دولت فعلی در آسیب و بی فایدگی ارتباط گیری با دشمنان، باز هم تکیه به وعده های استکبار جهانی و کشورهای اروپایی داشتند.

آیت الله رجبی افزود: سابقه بد عهدی و رها کردن قول و قرارها را دولت می دانست ولی علی رغم توصیه مقام معظم رهبری به پیشروی قدم به قدم در برابر اقدامات آنها، باز هم در قضیه برجام، اعتماد کردند و کشور چندسالی بدون نتیجه معطل شد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مطرح کرد: عدم استفاده از نیروهای جوان و تشکیل دولت پیران از ایرادات جدی دیگر این دولت بود. از نیرو و نشاط و خلاقیت ذهنی جوان در اداره دولت و تشکیل کابینه استفاده ای نشد و با این کار به نوعی ظرفیت سوزی اتفاق افتاد در شرایطی که می شد از انرژی جوان در کنار تجربه پیران سیاست، در اداره و شکوفاسازی کشور استفاده کرد.

سوء مدیریت دولت منجر به انگیزه سوزی سرمایه گذاران داخلی شد

آیت الله رجبی عنوان کرد: سوء مدیریت کلی دولت به وضوح قابل رؤیت بود که نتیجه آن، تعطیلی کارخانجات، واردات بی رویه در صورت وجود توان داخلی بود و این امر منجر به انگیزه سوزی سرمایه گذاران داخلی شد. دولت حتی درعرصه کشاورزی، انگیزه سرمایه گذاری را گرفت و سرمایه ها به سمت دیگری هدایت شد.

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) ابراز کرد: عدم مقابله با فساد و قاچاق کالا و مشاهده آمارهای واصله وحشتناک قاچاق، آن هم از مبادی رسمی کشور، ضربه به اقتصاد داخل و فروش همراه ضرر برای تولیدکنندگان داخلی را به ارمغان داشته است.

وی گفت: به رغم توصیه رهبر معظم انقلاب، در ترویج فرهنگ تولیدات داخلی و ارتقای کیفی آنها، دولت برنامه ای برای آنها نداشت و پشتیبانی، فرهنگ سازی و زمینه سازی فروش هم اتفاق نیفتاده است. این در حالی است که با وجود روی خوش کشورهای همسایه و اعلام نیاز آنها، زمینه فروش و رابطه سازی فراهم نشد و حتی عدم برخورد مناسب هم شاهد بودیم.

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) در پایان مطرح کرد: نتیجه مجموعه این عوامل، وضع معیشتی ناگوار فعلی مردم را رقم زده است که با سوءتدبیر و عملکرد غلط دولت، متاسفانه شاهد آن هستیم.

ارسال نظرات