۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۶۷۹۹۷۹
نائب رئیس کمیسیون اصل نود عنوان کرد؛

اغراض انتخاباتی، پشت پرده امضای قرارداد با دشمن

اغراض انتخاباتی، پشت پرده امضای قرارداد با دشمن
حجت الاسلام شجاعی گفت: اگر اکنون آمریکا بپذیرد بخشی از تحریم‌ها را رفع کنند، صرفا به خاطر مقاصد سیاسی و انتخاباتی است و مردم ما هیچ نفع اقتصادی نمی‌برند.

حجت الاسلام حسن شجاعی، نائب رئیس کمیسیون اصل نود در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، به تحلیل و ارزیابی فعالیت‌های دولت در عرصه اقتصاد پرداخت و با بیان مثالی گفت: اگر پدر خانواده نان خانواده را به یک مسأله خارج از خانه گره بزند، به عنوان مثال بگوید شخصی هست که باید به من مبلغی را برساند تا من بتوانم برای شما غذا تهیه کنم؛ اگر چنین اتفاقی افتاد، طبیعتاً معیشت خانواده با مشکل مواجه می‌شود.

وی همچنین ادامه داد: حالا شما فرض کنید پدری اقتصاد خانواده را به یک شخصی خارج از خانه گره بزند و آن شخص دشمن این خانواده نیز باشد؛ اشکال اصلی این دولت این است که طی تمام عمر ۸ ساله خودش اقتصاد و معیشت مردم ما را به غیر خودی‌های معاند گره زد.

نماینده مردم ابهر، خرمدره و سلطانیه ضمن بیان هشداری خاطرنشان کرد: مردم ما این را می‌دانند و بیش از این نیز باید گفته شود که بزرگترین خطای دولت یازدهم و دوازدهم، گره‌زدن اقتصاد و معیشت کشور به گشایشی از طرف دشمنان ملت ایران بود؛ پرواضح است که دشمن تا بتواند به ما ضربه خواهد زد و مردم نباید این را فراموش کنند.

وی افزود: وقتی ما اقتصاد و گشایش خودمان را به دشمن گره می‌زنیم، همانند پاس گلی است که به دشمن داده‌ایم و اجازه دادیم به ما و ملت ما ضربه بزند؛ اکنون شاهد ضربات سنگینی هستیم که از طرف دولت به ملت وارد شده است.

حجت الاسلام شجاعی تصریح کرد: نباید فکر کنیم دولت‌های آمریکا با یکدیگر متفاوت اند؛ اوباما در ظاهر با ما قرارداد می‌بست ولی پشت پرده رایزنی می‌کرد که کسی با ایران معامله نکند و به همین دلیل در مقام عمل ایران هیچ انتفاعی از آن قرارداد نبرد.

وی با بیان اینکه ترامپ برخلاف اوباما صراحتاً مسائل پشت پرده را مطرح کرد نسبت به روی کار آمدن بایدن گفت: من از همین تریبون استفاده می‌کنم و به ملت عزیز می‌گویم بایدن همان اوباماست؛ اگر اکنون بپذیرند بخشی از تحریم‌ها را رفع کنند، صرفا به خاطر مقاصد سیاسی و انتخاباتی است و مردم ما باید مطمئن باشند که در عمل، آمریکا نخواهد گذاشت ما هیچ نفعی از این قراردادها ببریم.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Germany
۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۶
مصاحبه خوبی بود.
در موضوع راهکارهای افزایش مشارکت عمومی مصاحبه داشته باشین.
0
1