۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۹
کد خبر: ۶۸۰۰۳۷

حرکت نیکوکارانه طلاب بهبهانی

حرکت نیکوکارانه طلاب بهبهانی
خوزستان - طلبه های بهبهانی مبالغ اهدایی از سوی نهاد ریاست جمهوری را به مؤسسات خیریه و نیازمندان این شهرستان اهدا کردند.
دستگیری از مستمندان و انفاق به نیازمندان از زیباترین خصلت‌های نیکوی مؤمنان است و به همین دلیل، موردتوجه فراوان در متون دینی واقع شده است؛ به گونه‌های که می‌توان آن را در کنار نماز، برجسته‌ترین عبادت مورد تأکید قرآن دانست. مهم‌ترین آثار فردی انفاق عبارت است از برکت و افزونی مال، دوری از بلا، تزکیه و طهارت نفس، آمرزش گناهان و.. برجسته‌ترین آثار اجتماعی آن شامل رفع فقر از چهره‌ی جامعه‌ی اسلامی و استقرار عدالت اقتصادی و اجتماعی، پیشرفت و پویایی نظام اقتصادی، صیانت جامعه از تباهی و گسترش فساد می‌باشد.

دراین باره امام کاظم (ع) می‌فرماید: همانا مُهر قبول اعمال شما، برآوردن نیاز‌های برادرانتان و نیکی کردن به آنان در حد توانتان است و الا (اگر چنین نکنید)، هیچ عملی از شما پذیرفته نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، اخیرا مبلغی از سوی نهاد ریاست جمهوری به حساب طلاب سراسر کشور واریز شد؛ با توجه به وضعیت موجود و مشکلات مردم طلاب بهبهانی تصمیم گرفتند این مبلغ را در مسیر مؤسسات خیریه و کمک رسانی به اقشار نیازمند مصرف کنند.

در واقع، از دیدگاه مکتب حیات بخش اهل بیت (ع) انجام کار خیر و خدمتگزاری به افراد جامعه، حد و مرزی ندارد و یک دین باور حقیقی در تمام صحنه‌های زندگی با الهام از رهبران آسمانی خویش می‌کوشد تا باری را از دوش دیگران بردارد و خدمتی را به بشر ارائه کند؛ حتی اگر فرد مخدوم، هم کیش او نباشد.

امام حسین (ع) می‌فرمایند: بر آوردن حاجت و برطرف کردن مشکلات مردم به دست شما از نعمت‌های خداوند است نسبت به شما، بنابراین با منت گذاری و اذیت آنان جلوی این نعمت‌ها را نگیرید.

هرکس برای رضای خدا به برادر دینی اش خدمت کند، خداوند در هنگام نیازش او را عوض خواهد داد و از گرفتاری‌های دنیا بیشتر از خدمت وی از او رفع خواهد کرد و هرکس غمی را از دل مؤمنی بزداید، خداوند غصه‌های دنیا و آخرتش را بر طرف می‌کند و هرکس نیکی کند، خداوند به او نیکی می‌کند و خداوند نیکوکاران را دوست می‌دارد. /۹۴۵۴/
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
طلبه انقلابی
Iran, Islamic Republic of
۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۰
این خبر چه ربطی به حوزه انقلابی دارد؟
0
0