۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۵
کد خبر: ۶۸۰۰۵۲
بسته انتخاباتی رسا؛

محبوبیت بالای رئیسی در بین نامزدهای احتمالی/ عبور اصلاحات از لاریجانی+فایل

محبوبیت بالای رئیسی در بین نامزدهای احتمالی/ عبور اصلاحات از لاریجانی+فایل
در این بسته اخباری شامل محبوبیت بالای رئیسی در بین نامزدهای احتمالی و شرایط سخت اصلاح طلبان برای اجماع و عبور از لاریجانی تقدیم مخاطبان می شود.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، پس از چند مدت انتظار، بالاخره موعد ثبت نام کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری 1400 فرا رسید؛ طبق اطلاعیه وزارت کشور، فردا از ساعت 8 صبح داوطلبان می توانند برای ثبت نام مراجعه کنند.

این رویداد تب و تاب اخبار انتخاباتی را به شدت افزایش می دهد و از فردا تا 25 اردیبهشت شاهد حضور کاندیداها برای ثبت نام و گمانه زنی های شدید راجع به آمدنیا نیامدن برخی چهره های شاخص خواهیم بود.

در این بسته انتخاباتی، اخباری شامل، محبوبیت بالای رئیسی در بین نامزدهای احتمالی، اظهارات قالیباف در جلسه با رئیسی، شرایط سخت اصلاح طلبان برای اجماع، واکنش وزیر کشور به مصوبه اخیر شورای نگهبان، حمایت مجلس از اصلاح نظام انتخاباتی شورای نگهبان و اظهارات انتخاباتی برخی چهره های شاخص را تقدیم مخاطبان گرامی خواهیم کرد.

شرایط سخت اصلاح طلبان برای اجماع / آغاز ثبت نام از نامزدهای پاستور

محبوبیت بالای رئیسی در بین نامزدهای احتمالی

حجت‌الاسلام پورمحمدی، دبیر شورای وحدت اصولگرایان در نشست با اعضای دفتر تحکیم وحدت با اشاره به تمایل اجتماعی و محبوبیت بیشتر رئیسی در بین نامزدهای احتمالی و همچنین ظرفیت ویژه او برای رای‌آوری و اجماع‌سازی در انتخابات گفت: «ایشان تا الان حرفی مبنی بر حضور در انتخابات نزده؛ اما مخالفتی هم نکرده‌اند. ولی حضور ایشان به شدت بسته به شرایط است. علی‌الخصوص که ایشان مسئولیتی انتصابی دارند و بدون رضایت رهبری هم نمی‌تواند مسئولیت خود را رها کند. با همه این اوصاف با توجه به جایگاه و مسئولیت‌های چند سال اخیر رئیسی؛ با مدیریت کلان کشور آشنا شده و ظرفیت توانی او هم بالاتر رفته؛ نکاتی که هم او را مستعدتر کرده و هم رغبت دیگران نسبت به او را افزایش داده است».

برای ایجاد اجماع آمده‌ام/ اصولگرایان به‌نفع رئیسی کنار خواهند رفت

علیرضا افشار که سابقه فرماندهی در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ستادکل نیروهای مسلح دارد و چند صباحی نیز در وزارت کشور و رئیس ستاد انتخابات بود، هفته گذشته برای حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 اعلام کاندیداتوری کرد.

او البته اعلام کرد که هدفش از حضور در انتخابات ایجاد وحدت و اجماع بین نامزدهای جبهه اصولگرایی است و در این رابطه یک طرح سه‌مرحله‌ای آماده کرده است که مرحله اول آن فراخوان و مراحل دوم و سوم دور هم نشاندن نامزدها تا به دست آمدن اجماع نهایی میان اصولگرایان است.

افشار البته تأکید می‌کند که اگر آیت‌الله رئیسی کاندیدا شود، این اجماع خود به خود شکل خواهد گرفت، اما نامزدها باید تا روز پایان تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری به او کمک کنند و ان‌شاءالله پس از رأی‌آوری در تشکیل دولت و حل مشکلات نیز کنار رئیس‌جمهور منتخب باشند.

شرایط سخت اصلاح طلبان برای اجماع / آغاز ثبت نام از نامزدهای پاستور

در شان رئیس قوه نیست در انتخابات حاضر شود

میرسلیم: به نظر من در شان رئیس قوه نیست که در صحنه حاضر شود و خواهان ریاست دیگری باشد. من نمی‌گویم که قابلیت ندارند، اما هنوز کار خود را تمام نکردند. آقای رئیسی با قابلیت‌های بسیار خوبی که دارد حیف است تجربیات خوبشان در قوه قضاییه ادامه پیدا نکند. آقای قالیباف نیز در زمینه‌های اجرایی اقدامات خوبی انجام داده است که البته همه آن‌ها قابل دفاع نبوده و برخی از خلاف‌ها در فعالیت‌های اجرایی ایشان صورت گرفته است. آقای قالیباف قول‌هایی در مجلس به ما داده است و با توجه به این که مجلس در راس امور قرار دارد اگر کار قانونگذاری را صحیح انجام دهد و نظارت درست انجام شود، شاهد این همه نابسامانی نخواهیم بود. حل شدن مسائل کشور از طریق قوه مقننه است و با نظارت صحیح می‌تواند سرنوشت کشور را در مسیر درست قرار داد. کشور ایران قحط الرجال ندارد که بگوییم فقط دو نفر را در صحنه داریم.

11 کاندیدا از جمله تاجزاده و محسن هاشمی برنامه‌های خود را به جبهه اصلاحات ارائه دادند

سخنگوی جبهه اصلاحات ایران گفت: تاکنون آقایان مصطفی تاجزاده، محمود صادقی، مسعود پزشکیان، محمد شریعتمداری، محمد صدر، محسن هاشمی، صادق خرازی، عباس آخوندی و مصطفی کواکبیان و همچنین خانم‌ها شهیندخت مولاوردی و زهرا شجاعی برنامه‌های خود را ارائه کردند و به پرسش‌های اعضای مجمع عمومی پاسخ دادند.

 آذر منصوری در گفتگو با ایلنا در خصوص ارائه برنامه کاندیدا‌ها به جبهه اصلاحات ایران، اظهار کرد: جلسه گفتگو و ارائه برنامه کاندیدا‌ها ادامه دارد و تاکنون آقایان مصطفی تاجزاده، محمود صادقی، مسعود پزشکیان، محمد شریعتمداری، محمد صدر، محسن هاشمی، صادق خرازی، عباس آخوندی و مصطفی کواکبیان و همچنین خانم‌ها شهیندخت مولاوردی و زهرا شجاعی برنامه‌های خود را ارائه و به پرسش‌های اعضای مجمع عمومی پاسخ دادند.

شرایط سخت اصلاح طلبان برای اجماع / آغاز ثبت نام از نامزدهای پاستور

سخنگوی جبهه اصلاحات ادامه داد: این گفتگو‌ها طبق برنامه ادامه دارد و پس از پایان این گفتگو‌ها مجمع عمومی تصمیم خود را اعلام خواهد کرد.

 وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا خبر حضور محمدجواد ظریف در جلسه امروز جبهه اصلاحات ایران صحت دارد، گفت: خیر چنین خبری صحت ندارد. پیش از این، اخباری مبنی بر حضور وزیر امور خارجه در جبهه اصلاحات ایران برای ارائه برنامه مطرح شده بود که سخنگوی این جبهه آن را تکذیب کرد. براساس اعلام لیست ۱۴ نفره جبهه اصلاحات ایران، محمدجواد ظریف با ۳۷ رأی در بالای لیست قرار دارد؛ این در حالی است وزیر امور خارجه بار‌ها احتمال حضور خود در انتخابات ریاست جمهوری را منتفی دانسته است.

نقوی حسینی: در انتخابات ۱۴۰۰ شانسی برای اصلاح طلبان نمی‌بینم

یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: با وجود تشدد آرا در بین اصولگرایان، شانسی برای اقبال مردم به جریان اصلاحات وجود ندارد. اصلاح طلبان باید پاسخگوی عملکرد دولت فعلی باشند.

 سید حسین نقوی حسینی در گفتگو با ایسنا، در تحلیل فضای انتخاباتی پیش رو، اظهار کرد: هنوز فضای انتخابات به کوچه و خیابان‌ها کشیده نشده است و همچنان فضای یخ زده‌ای میان مردم و جناح بندی‌ها و آرایش سیاسی انتخابات وجود دارد.

 وی ادامه داد: امیدواریم در روز‌های آینده یخ انتخابات باز شود و مردم در عرصه انتخابات فعال‌تر شوند. نقوی حسینی با بیان اینکه "در هر دو جریان شاهد نوعی آشفتگی هستیم" گفت: هنوز نه جریان اصولگرا به اجماع مشخصی رسیده و نه اصلاح طلبان توانستند به خط و مشی مشخص برسند. به نظرم در زمان ثبت نام‌ها که مشخص می‌شود چه کسانی ثبت نام می‌کنند و پای کار می‌آیند، بهتر و شفاف‌تر می‌شود در مورد فضای انتخاباتی سال ۱۴۰۰ اظهار نظر کرد.

نقوی حسینی اضافه کرد: بعد از تایید صلاحیت‌ها که مشخص می‌شود چه کسانی رجل سیاسی شناخته می‌شود؛ می‌توان در مورد آرایش جریانات سیاسی نیز نظر داد. اما در حال حاضر فضای انتخاباتی در میان نخبگان سیاسی، احزاب و گروه‌ها شکل گرفته و به مردم نرسیده است.

لاله افتخاری: رئیسی حضور خود در انتخابات را نفی نکرده است

افتخاری درباره حضور سیدابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: شواهدی وجود دارد که این موضوع را قوت می‌بخشد که احتمال حضور ایشان بسیار بالاست. آقای رئیسی حضور خود در انتخابات را نفی نکردند و این نکته قابل‌توجهی در موضوع حضور ایشان در انتخابات است.

شرایط سخت اصلاح طلبان برای اجماع / آغاز ثبت نام از نامزدهای پاستور

قالیباف در جلسه با رئیسی چه گفت؟

قالیباف تاکید کرد، با آمدن آیت‌الله رئیسی، رقابت با ایشان را خلاف مصالح انقلاب می‌داند و علی‌رغم فشارها وظیفه‌ای برای کاندیداتوری احساس نمی‌کند. خبرگزارسی فارس در مطلبی نوشت: در جلساتی که اخیرا آیت الله رئیسی و محمدباقر قالیباف حضور داشته اند، قالیباف گفته است با اینکه کارآمدی هدف اصلی است که جریان انقلاب باید به آن دست پیدا کند اما تا پیروزی در انتخابات به دست نیاید نمی شود به کارآمدی فکر کرد به همین دلیل برای پیروزی جریان انقلاب باید بر سر یک نامزد وحدت کرد.وی تصریح کرده است که با آمدن آیت الله رئیسی، رقابت با ایشان را خلاف مصالح انقلاب می داند و علی رغم فشارها وظیفه‌ای برای کاندیداتوری احساس نمی‌کند.

قالیباف اظهار داشته که دیگر نامزدها هم حتی اگر خود را اصلح می دانند، باید از رقابت کناره گیری کنند و همه به آیت‌الله رئیسی کمک کنیم تا جریان انقلاب با یک نامزد واحد وارد رقابت با جریان رقیب شود.گفتنی است اسفندماه سال گذشته، محسن پیرهادی نماینده مجلس و از نزدیکان قالیباف اعلام کرده بود که قالیباف نامزد انتخابات نیست و با آیت الله رئیسی رقابت نخواهد کرد.

بودجه ارزی را از بودجه ریالی جدا می‌کنم

سردار حسین دهقان در گفت وگو با اکوایران گفته است: ما حتما و اکیدا بودجه ارزی کشور را از بودجه ریالی جدا خواهیم کرد به این معنا که جایی که قرار است ارز برای توسعه و سرمایه گذاری تامین کنیم را تخصیص ارزی می دهیم.

ما هیچگاه به سمت تولید نرفتیم، ما اجازه دادیم که سرمایه ها و دارایی ها و حتی وام دولت به سمت سفته بازی و سوداگری برود. من یک بررسی می کردم از زمان قاجار تا الان بدون استثنا تراز تجاری ما منفی است یعنی واردات ما بر صادرات ما غلبه دارد و جالب است خیلی وقت ها این کالا لوکس است و ما تن می دهیم به اینکه کالای لوکس بیاید.

گروه های ذی نفع همه جای دنیا وجود دارند، از هر جایی که مبارزه سیاسی برای کسب قدرت است یک طرف آن باید بگوییم که برای جلب منفعت هم است یعنی فرض کنید شما قدرت را می گیرید، به طور طبیعی همه افرادی که موافق شما بودند را سر کار می آورید و به طور طبیعی هر کسی که حامی شما بوده را حمایت می کنید پس بحث رانت و هواخواهی و حامی پروری که وجود دارد ذات کار سیاسی شده است.

حرف های من برگرفته از اندیشه شهید مطهری است!

«علی مطهری» نماینده عضو لیست امید در مجلس دهم و کاندیدای ردصلاحیت شده انتخابات مجلس یازدهم که جزو کاندیداهای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری است، در مصاحبه با سایت خبرآنلاین گفت: «امروز آمده ام و حس می کنم با پشتوانه رای مردم به نقطه مورد نظر برسیم. ولی اصل داستان انجام وظیفه است و برایم مهم نیست در صورت ردصلاحیت یا پیروزی چه پیش می آید. مبانی فکری من هم همان حرفهای شهید مطهری است... بحثهای من درباره آزادی بیان همه برگرفته از شهید مطهری است».

شرایط سخت اصلاح طلبان برای اجماع / آغاز ثبت نام از نامزدهای پاستور

جهانگیری، عارف و ظریف، هیچ برنامه ای ندادند

روزنامه اعتماد در گزارشی نوشت: تاکنون «جبهه اصلاحات ایران» در جریان برنامه‌های ۱۱ نفر از چهره‌هایی که چندی پیش نام‌شان در فهرست ۱۴ کاندیدای پیشنهادی این جریان سیاسی برای انتخابات ۱۴۰۰ منتشر شد، قرار گرفته و تنها مانده ۳ کاندیدای دیگری که نام‌شان در جمع ۵ گزینه‌ صدر فهرست اولیه قرار داشت؛ محمدجواد ظریف، اسحاق جهانگیری و محمدرضا عارف!»

فارس نیز نوشت: علیرغم پیگیری‌های متعدد محمد جواد ظریف به اصلاح طلبانی که خواستار ارائه برنامه از سوی وی بوده‌اند گفته که علاقه‌ای به حضور ندارم و برنامه‌ای نیز ارائه نمی‌دهم.

پزشکیان: اجماع اصلاح طلبان سخت است / تشتت در جبهه اصلاحات

«مسعود پزشکیان» نماینده مجلس، وزیر دولت اصلاحات و کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم در مصاحبه با باشگاه خبرنگاران جوان در پاسخ به این سوال «به عنوان یک اصلاح طلب اگر باز هم به سال ۹۲ برگردید به آقای روحانی رای می‌دهید؟» گفت: اگر روندی که همان موقع صحبت اش شده بود مطرح شود باز هم رای خواهم داد.

وقتی چندین حزب در اصلاح طلبان وجود دارد، یعنی تشتت هست، سلیقه‌های مختلفی وجود دارد و از قبل هم بوده است. حالا هر حزبی به دنبال این است که گزینه خود را مطرح کند و از طرف دیگر شورای نگهبان عده‌ای را رد کند و قدرت انتخاب در نهاد اجماع ساز اصلاح طلبان پایین بیاید؛ اینکه اصلاح‌طلبان بتوانند به اجماع برسند کار سختی است و این تشتت از قبل بوده است.

واکنش وزیر کشور به مصوبه اخیر شورای نگهبان/ منتظر تفسیر معاونت حقوقی ریاست جمهوری هستیم

رحمانی فضلی وزیر کشور در خصوص مصوبه شورای نگهبان با بیان اینکه این شورا با این کار یک گام به جلو رفته است تصریح کرد: قبلا شورای نگهبان طبق نظارت استصوابی، عمل نظارتی را انجام می‌داد، اما اینبار همان اقدام قبلی را براساس شاخص‌ها و شرایطی توضیح و آن را تبیین کرده که وزارت کشور مسئول است سن، مدرک تحصیلی و سوءسابقه داوطلبان در عین ثبت نام را بررسی کند. ما منتظر بررسی و تفسیر حقوقی معاونت حقوقی ریاست جمهوری هستیم و هر نوع برداشت حقوقی که انجام شود آن را انجام می‌دهیم. ما حتما دنبال اجرای قانون هستیم و این به معنای عدم همکاری یا نادیده گرفتن همکاری وزارت کشور و شورای نگهبان نیست. به هر حال ما مجری قانون هستیم. قانون موجود در حال حاضر ماده ۵۵ قانون انتخابات است و به آن عمل می‌کنیم، ولی امیدواریم نتایج این اقدامات به شفافیت بیشتر و احقاق حقوق داوطلبین منجر شود.

مجلس از اصلاح نظام انتخاباتی شورای نگهبان حمایت کرد

۲۰۳ نفر از نمایندگان مجلس در حمایت از مصوبه اخیر شورای نگهبان درباره اصلاح نظام انتخاباتی بیانیه ای صادر کرده و تأکید کردند: اعضای محترم شورای نگهبان احتراماً همانطور که مستحضرید اصلاح نظام انتخاباتی یکی از دغدغه‌های جدی نمایندگان مجلس یازدهم بوده و از ابتدا در دستور کار مجلس یازدهم قرار داشته است. اکنون نیز خداوند را شاکریم که شورای نگهبان در راستای همان تلاش‌های مجلس شورای اسلامی گام نهایی را استوار برداشت و حسن ختامی شایسته را رقم زد.

این بیانیه می افزاید: شورای محترم نگهبان بر اساس قانون اساسی و سیاست‌های کلی انتخابات به تکلیف قانونی خود عمل نموده و رأساً اقدام به اصلاح و ساماندهی ثبت‌نام و شفاف‌سازی معیارهای داوطلبی انتخابات ریاست جمهوری نمود که این اقدام قانونی و صریح شورای نگهبان مورد استقبال نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

شرایط سخت اصلاح طلبان برای اجماع / آغاز ثبت نام از نامزدهای پاستور

اصلاح‌طلبان قید همکاری با لاریجانی را زدند؟

سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی در واکنش به احتمال حمایت اصلاح‌طلبان از کاندیداتوری لاریجانی در انتخابات ۱۴۰۰ گفت: بین اصولگرایان تیپ‌هایی مثل ناطق نوری، باهنر و پورمحمدی طرفدار لاریجانی هستند، ولی تا امروز در شورای وحدت نتوانسته‌اند آقای لاریجانی را به‌عنوان کاندیدا جای بیندازند، ولی در جبهه اصلاحات هیچ امکانی برای همکاری با آقای لاریجانی وجود ندارد.

دعوت 2 هزار نفر از سران اقوام و متنفذین اجتماعی از آیت‌الله رئیسی برای حضور در انتخابات 1400

مراد کاظمی دبیر مجمع نیروهای انقلابی چهارمحال و بختیاری از دعوت 2 هزار نفر از مردم این استان از رئیسی برای حضور در انتخابات خبر داد و گفت: از بهمن‌ماه سال گذشته با تشکیل جلسه مجمع، طرح دعوت از ایشان برای حضور در انتخابات کلید خورد.

قاسمی: حال سفره‌ و معیشت مردم خوب نیست

قاسمی در نشست با فعالان حوزه بانوان کشور گفت: امروز حال اقتصاد، سفره‌ها و معیشت مردم خوب نیست. مسائل فرهنگی کشور به دلیل مشکلات اقتصادی آسیب دیده است. نرخ ازدواج کاهش و طلاق سه برابر شده است. بیش از ۵۰ درصد جمعیت کشور به زیر خط فقر کوچ کرده‌اند.

شرایط سخت اصلاح طلبان برای اجماع / آغاز ثبت نام از نامزدهای پاستور

آغاز مناظره مردمی با کاندیداهای ریاست جمهوری

طرحی با عنوان «سوال پیچ؛ مناظره مردمی با کاندیداهای ریاست جمهوری» به عنوان اقدام مشترک گروه‌های مردمی و ۱۰۸۴ کانون استادی ایران آغاز شده که در این طرح 53 سوال کاربردی از رییس جمهور سیزدهم پرسیده خواهد شد.

راهکار ما این است که جوانان مرزنشین به‌جای کوله‌بری صادرکننده باشند

جلیلی عضو شورای عالی امنیت ملی یکی از ظرفیت‌های کشور در تبادلات و تعاملات خارجی را ظرفیت مرزنشین‌ها دانست و گفت: راهکار ما این است که جوانان مرزنشین به‌جای کوله‌بری صادرکننده باشند؛ ما نزدیک به هفت میلیون مرزنشین دارای کارت داریم که می‌توانند یک فرصت بزرگ صادراتی برای کشور باشند.

شریعتمداری برنامه های انتخاباتی خود را به اصلاح طلبان اعلام کرد

شریعتمداری در مجمع عمومی جبهه اصلاحات به بیان برنامه های خود برای دولت آینده پرداخت و گفت: دولت من دولت حل منازعه است، اگر من بر سر کار بیایم هدفم ایجاد وفاق است، دولت گفتمان مشترک بین گروه‌های ذینفع است. دولت گفتگوی بین بخش‌های مختلف نظام است. رییس جمهورش متوجه است که نفر دوم اجرایی کشور و مسئول مسئولیت‌هایی است که به او سپرده شده است.

شرایط سخت اصلاح طلبان برای اجماع / آغاز ثبت نام از نامزدهای پاستور

۸ صبح فردا؛ آغاز ثبت نام از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری

از ساعت ۸ صبح فردا ۲۱ اردیبهشت ثبت نام از داوطلبان انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری آغاز می شود. ثبت نام از داوطلبان فقط در وزارت کشور انجام می شود.

داوطلبان تا روز ۲۵ اردیبهشت فرصت دارند در این انتخابات ثبت نام کنند. زمان ثبت نام از ساعت ۸ الی ۱۸ روزهای ۲۱ تا ۲۵ اردیبهشت خواهد بود.

شورای نگهبان ‌در فاصله روزهای ۲۶ تا۳۰ اردیبهشت صلاحیت داوطلبان را رسیدگی می کند. از روز ۳۱ اردیبهشت تا ۴ خرداد نیز شورای نگهبان فرصت دارد تا به شکایت داوطلبان ردصلاحیت شده رسیدگی کند. روز پنجم خرداد لیست داوطلبان تایید صلاحیت شده اعلام خواهد شد.

راه ملت مهرعلیزاده را راهی انتخابات کرد

حزب راه ملت با انتشار بیانیه‌ای محسن مهر علیزاده را به عنوان نامزد خود برای انتخابات ریاست جمهوری معرفی کرد. متن این بیانیه به شرح زیر است: ملت عزیز و شریف ایران کشور عزیزمان در یکی از پُرخطرترین زمان‌های زیست خود در سده‌های اخیر قرار گرفته است. هر اقدامی در این برهه، به ویژه انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ در سده‌های آینده اثر خواهد گذاشت./841/

برای مشاهده و دریافت فایل بسته رصد انتخاباتی رسا (اینجا) کلیک کنید.

شرایط سخت اصلاح طلبان برای اجماع/ آغاز ثبت نام از نامزدهای پاستور+فایل

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
کالکشن بهار
Iran, Islamic Republic of
۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۱
باید توجه داشته باشید برای به خاطر انقلابیگری در دامن تندروها در حوزه نیفتید.
2
0
طلبه انقلابی
Iran, Islamic Republic of
۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۸
اغلب اعتدالیون با شکستهای پی در پی در ماه های اخیر خصوصا در آستانه انتخابات دچار افسردگی تک قطبی حاد شده اند و نیازمند شناخت درمانی مبتنی بر ذهن آگاهی جمعی هستند تا 8 سال آتی بتوانند دوباره خودشان را بازآرائی کنند.
1
0
هواخواه کربلا
Spain
۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۴
امت حزب الله بیصبرانه در انتظار نام نویسی این سید عزیز هستند.
0
0