۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۷
کد خبر: ۶۸۰۱۶۲
نظریه پرداز نظام جامع خانواده اسلامی؛

بحران جمعیت با چند دستورالعمل فرمایشی حل و فصل نمی شود

بحران جمعیت با چند دستورالعمل فرمایشی حل و فصل نمی شود
آیت الله حکیم گفت: جلوگیری از کاهش جمعیت با چند دستور العمل فرمایشی حل و فصل نمی شود. این وام ازدواج چند درصد ایجاد انگیزه می کند؟

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، آیت الله منذر حکیم استاد خارج و نظریه پرداز نظام جامع خانواده اسلامی در نخستین نشست «واکاوی زمینه های تحقق سیاست های ابلاغی خانواده و جمعیت» با اشاره به بحران جمعیت در ایران گفت:در سیاست های رهبرمعظم انقلاب دو کلید واژه مهم به چشم می خورد که ایشان روی این دو کلید واژه بسیار سرمایه گذاری کردند، این سیاست ها را فردی در جایگاه بالا در نظام جمهوری اسلامی بیان کرده است که هم از لحاظ بینشی و هم از لحاظ احاطه بر مسائل کشور و جهان اشراف کامل دارد.

وی با بیان اینکه مسؤولان و دستگاه های دولتی برای ایجاد انگیزه به جوانان در راستای ازدواج و فرزندآوری چه کارمفیدی انجام داده اند، ابراز داشت: معضل بحران جمعیت به سمت روش فهم مسأله و نگاه کردن به زندگی برمی گردد، متاسفانه انسان شناسی نکرده ایم و به همین خاطر به سمت حل عمیق و اساسی مشکل هم برداشته نشده است؛ جلوگیری از کاهش جمعیت با چند دستور العمل فرمایشی حل و فصل نمی شود، این وام ازدواج چند درصد ایجاد انگیزه می کند؟

نظریه پرداز نظام جامع خانواده اسلامی با توجه به اهمیت بیانات رهبر معظم بیان کرد: رهبر انقلاب در بیان کلید واژه اول فرمودند جامعه ما جامعه خانواده محور است؛ جامعه خانواده محور معنا و ابعادش چیست؟ جامعه خانواده محور منجر به نظام اقتصادی خانواده محور، نظام آموزشی خانواده محور، نظام تربیتی خانواده محور خواهد شد، یعنی در تار و پود تمام نظام ها و سیاست های مطرح در کشور برای اداره جامعه خانواده محوری اصل و رکن اول می شود.

آیت الله حکیم با اشاره به نهضت فراگیر ملی ترویج ازدواج خاطرنشان کرد: کلید واژه دوم در سیاست های رهبری ایجاد نهضت فراگیر ملی برای ترویج و تسهیل ازدواج آسان و موفق است؛ این نهضت فراگیر ملی بسیار مهم است، آیا این نشست ها به نهضت فراگیر ملی منتهی می شود؟ ما باید این نهضت فراگیر ملی را در چنین نشست هایی واکاوی کنیم و این دو محور را کانون بحث هایمان قرار دهیم.

وی در پایان افزود: فهم ما از خانواده باید یک فهم واقعی، قرآنی و اسلامی باشد و اگر این فهم حاصل نشود باز با گسست برنامه و  اجرای برنامه روبه رو خواهیم شد.

ارسال نظرات