۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۷
کد خبر: ۶۸۰۱۶۴
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

همت بلند باید برای خدمت به مردم باشد

همت بلند باید برای خدمت به مردم باشد
اصفهان - آیت الله مهدوی گفت: همت بلند همیشه برای منافع شخصی نیست، انسان باید برای رفاه و سعادت و هدایت مردم هم همت بلند داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری، ظهر امروز در درس اخلاق برخط خود، با بیان اینکه انسان برای همت بزرگ داشتن باید از جوانی آغاز کند و همت در پیری ممکن است نتیجه بخش نباشد، گفت: کسانی که همت بلند داشته باشند با از دست رفتن بزرگان و رهبران از مسیر خارج نخواهند شد و انگیزه‌های دینی و ارزشی خود را از دست نخواهند داد.

آیت الله مهدوی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم مبنی بر لزوم ثابت قدمی پیروان رهبران دینی علیرغم از دست رفتن آنها، اظهار کرد: نمونه این مسأله را در انقلاب اسلامی شاهد بودیم که علیرغم ترور بزرگان انقلاب و رحلت امام خمینی مردم از مسیر انقلاب اسلامی منحرف نشدند و در حمایت از رهبر معظم انقلاب و پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی ثابت قدم بودند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: انسان در کارهای نیک باید همت بلند داشته باشد و بتواند در مسیری که می‌خواهد طی کند ثابت قدم باشد، کسی که بخواهد در کارهای نیک و درست همت بلند داشته باشد از نصرت الهی هم برخوردار خواهد شد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه گاهی انسان باید همت بلند داشته باشد تا بتواند افراد را در مسیر سعادت و هدایت همراه کند، تصریح کرد: یکی از مسائلی که باید نسبت به آن همت بلند داشته باشیم آشنا کردن افراد با مفاهیم دینی و استفاده بردن آنها از علما و بزرگان دینی است، همت بزرگ داشتن باید در مسیر رشد و تعالی و سعادت دیگران هم باشد و قرار نیست همیشه همت بزرگ ما تنها برای مسائل شخصی ما باشد.

آیت الله مهدوی ادامه داد: امام علی(ع) همواره مشغول خدمت به اسلام و مسلمین بودند، چندین چاه و چندین هکتار زمین زراعی که امام برای مسلمانان وقف کردند نشان دهنده همت بزرگ ایشان برای راحتی و سعادت مردم است، بنابر روایات و آیات قرآن کریم نیز همت برای رفاه و آسایش مردم و سعادت و هدایت آنها از دستورات دین مبین اسلام است.

وی با اشاره به روایت‌های متعدد در خصوص اهمیت همت بلند برای هدایت مردم و قرار دادن آنها در مسیر سعادت، اظهار کرد: از مهمترین جنبه های همت بلند جنبه عملی آن است، باید همت کنیم تا بتوانیم در جامعه و برای مردم و آرمان‌ها و ارزش‌های مقدس مفید باشیم و بدانیم قرار نیست تنها در امور شخصی خود همت داشته باشیم./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات