۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۲
کد خبر: ۶۸۰۱۸۶
مدیر کل اداره تبلیغات اسلامی خوزستان:

نماز عید فطر در خوزستان اقامه می شود

نماز عید فطر در خوزستان اقامه می شود
خوزستان - حجت الاسلام والمسلمین نبی زاده گفت: نماز عید فطر به صورت متعدد با جمعیت اندک در فضای باز مساجد اقامه می شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی نبی زاده، مدیر کل اداره تبلیغات اسلامی خوزستان در حاشیه نشست اخیر ستاد کرونای استان در خصوص عید سعید فطر با ابراز دغدغه مندی نسبت به این موضوع، به بیان توصیه‌هایی مؤکد به روسای ادارات تبلیغات اسلامی خوزستان و مشاور اداره کل در امور عشایر عرب پرداخت و اظهار داشت: بر اساس مصوبات ستاد کرونا لازم است رؤسای محترم ادارات، طی امروز یا حداکثر تا فردا به شیوخ شهرستان‌هایی که متعاقبا اسامی آن‌ها اعلام خواهد شد، مراجعه کنند و ضمن تأکید بر نگران کننده بودن شرایط استان، در خصوص عدم بازگشایی مضیف‌ها و انجام دید و بازدیدها، شفاف سازی‌های لازم را انجام دهند.

مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی خوزستان افزود: این نگرانی به شدت وجود دارد که به واسطه مردم ما که عید سعید فطر را بسیار تعظیم کرده و بزرگ می‌شمارند، بعد از این ایام، یک جهشی در مسئله بیماری کرونا در استان بوجود بیاید؛ لذا برخی از رسوم بسیار عالی و ارزشمند این عزیزان در این شرایط می‌تواند مشکل ساز شود که باید سریعا پیشگیری شود.

حجت الاسلام نبی زاده در خصوص برپایی نماز عید فطر تصریح کرد: نماز عید فطر در ستاد کرونای استان و جلسهٔ دانشگاه علوم پزشکی مصوب شد که به صورت مسجدی البته در فضای باز مساجد و اگر مسجدی حیاط ندارد در خیابان و کوچه آن مسجد اقامه شود؛  بنابراین سیاست ما این است که تجمع‌های بزرگ صورت نگیرد و نماز در نقاط متعدد و به شکل پراکنده برگزار شده و پیگیری‌ها و هماهنگی‌های لازم با ائمه جمعه انجام شود.

وی به اهمیت انتشار توصیه‌های بهداشتی در شهر‌های مختلف استان اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین اقدامات، پخش توصیه‌های بهداشتی و پزشکی از بلندگو‌های مساجد است که با توجه به مسئولیتی که نسبت به مساجد بر عهده ما است و نفوذی که شما در شهرستان خود دارید، ضرورت دارد این مسئله را امروز اجرا کرده و تا حداقل یک روز بعد از عید فطر ادامه دهید.

حجت الاسلام نبی زاده در پایان خاطرنشان کرد: پیشنهاد می‌شود ظرفیت‌های مردمی سازمان تبلیغات اسلامی مانند هیئات و تشکل‌ها را فعال کرده و توصیه‌های بهداشتی را از طریق تعبیه بلندگو‌هایی در خودرو‌های سیار به اطلاع عموم مردم در شهر‌های مورد نظر برسانید. /۹۴۵۴/
ارسال نظرات